[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:08

Top, Yfkelover, blij voor jullie!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:14

Fijn Yfkelover :)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:15

Gelukkig Yfkelover is toch weer een geruststelling

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:24

Oef Yfkelover,dat is een opluchting! Heeft hij jouw merrie ook nog eens gescand om de placenta te bekijken?
Toen van mijn paardje kwam er ook maar pas op het laatst iets uit maar toen was het al te laat.
Dat was een proces dat al maanden bezig was met dus wisselende uierwerking.

Dankje Arianne!

Nu dat Tiny al uier ontwikkeld,vind ik het zelfs weer vrij eng met placentitis in het achterhoofd,maar het kan natuurlijk wel al van nu af aan,en ik herinner me nog eens een maiden gehad te hebben die vroeg begon maar dan uiteindelijk wel flink overdroeg. :+

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:27

Nee scannen vond hij niet nodig was niet verontrustend hij had ook echt een zeer kalme indruk en dat gaf me al rust ik ken hem als een kundig da en hij heeft zelf ook paarden dus als hij maar iets zal vermoeden zou hij er wat aan doen

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:54

pretty schreef:
Oef Yfkelover,dat is een opluchting! Heeft hij jouw merrie ook nog eens gescand om de placenta te bekijken?
Toen van mijn paardje kwam er ook maar pas op het laatst iets uit maar toen was het al te laat.
Dat was een proces dat al maanden bezig was met dus wisselende uierwerking.

Dankje Arianne!

Nu dat Tiny al uier ontwikkeld,vind ik het zelfs weer vrij eng met placentitis in het achterhoofd,maar het kan natuurlijk wel al van nu af aan,en ik herinner me nog eens een maiden gehad te hebben die vroeg begon maar dan uiteindelijk wel flink overdroeg. :+


Hoe was dat bij jou gegaan Pretty?

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:02

Yfkelover wat fijn, goed om te lezen!

Pretty Gefeliciteerd!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:35

Gefeliciteerd Pretty :D

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:36

Ik mis de gezelligheid van dit topic. Ik lees graag weer mee!
Laat na al die pech dit jaar mijn merrie toch dekken... Maar dan meld ik mij officieel in het 2019 topic!

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:47

Wat is er gebeurd Kabayo? Ik ben "nieuw" hier dus ken je niet van vorige topics :)

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:00

Maris_ schreef:
Wat is er gebeurd Kabayo? Ik ben "nieuw" hier dus ken je niet van vorige topics :)

Ik had mijn 9 jarige D pony drachtig voor 2017 van de eerste van een mooie hengst. Helaas beviel ze op 9 maand dracht van een waterhoofd veulen
Afbeelding
Kort daarna adopteerde ze een friese pleegveulen.
Afbeelding

Helaas na hele goede lange zorg toch ingeslapen op de kliniek aan een scheur in de baarmoeder. Hele verhaal staat in mijn onderschrift. Half jaar later haar 22 jarige moeder moeten inslapen. in een halfjaar tijd 2 top pony's verloren
Afbeelding
Afbeelding
Vorig jaar mijn moeders paard nog drachtig, die verloor het vruchtje op 60 dagen.

Ik heb januari 2017 een 2 jarige friese merrie gekocht die dus dit jaar drachtig word voor volgend jaar. Ze is mijn grootste steun <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:02

Jee wat een verhaal zijn geen leuke dingen maar je hebt nu wel weer een mooi paardje waar je van kunt genieten

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:54

Bij de paarden van een goede kennis die een paar van zijn merries bij ons laat overwinteren lag vandaag een dode tweeling in de weide. Zon naar gezicht. 2 bonte veulentjes. Merrie was gescand op 1. Merrie maakt het goed.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:57

Welkom terug Kabayo.

Dankje iedereen!

Maris We hadden de merrie pas gekocht en kort erna laten dekken. Echter werd ze al snel dikker én kreeg al snel uiervorming. Toen begon ik te twijfelen omdat ze van iemand kwam die nogal eens zijn merries bij de hengst in de wei gooide ook. Ik ging dus vanuit dat ze misschien al eerder drachtig was.
Ze ontwikkelde uier net zoals een gewone merrie,steeds wat meer. Tot ze uiteindelijk met melk stond.
Ik verwachtte een gewone bevalling maar het werd een stuitbevalling en het veulen bleek al overleden.
En nog te vroeg geboren. De placenta bleek aangetast. Placentitis dus.
Het jaar erop was ze weer drachtig en kreeg al vroeg uierontwikkeling,deze maal wist ik hoe of wat en hebben we ze aan de regumate en AB gezet en alles stabiliseerde weer en ze kreeg een perfect gezond veulen. Het veulen daar nog eens na werd zonder tekenen van placentitis of andere problemen geboren trouwens. :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:16

Gefeliciteerd hier ook pretty

Welkom terug kabayo en alleszins tot in dbt 2019 dan ook. :D
Jouw merrie gaan we nooit meer vergeten, jeetje wat een prachtpaard was dat.
Heb je het zelf al wel een plaats kunnen geven?

Oh en ik had nog niet gereageerd op ons koetje, het zorgenkindje van vorig jaar. Ze is bijna niet meer te herkennen. Wat schimmelt ze al door.

Gelukkig yfkelover, en idd nu goed in het oog houden en van zodra ze weer zoveel uier maken, weet je wat te doen.

Droversrun hoe doet die van jou het met haar uier?

Interessant van die red bag, ook wel duidelijk verteld. Had het op fb ook al gezien.
Helaas is het bij een paard altijd alle hens aan dek en direct reageren. Het gaat gewoon veel te snel om even een scenario te gaan uitstippelen over hoe of wat.
Dus we gaan binnenkort weer aan de lectuur en het boek van Paul de Vrieze wordt hier ieder jaar opnieuw gelezen en you tube is ook super voor filmpjes te bekijken.

Vervelend ook tweelingendracht, vrienden van ons ooit ook eens meegemaakt ondanks de scan van 1 vruchtje. Gelukkig daar wel goeie afloop.

Welkom arianne met de vele Shetlanders

Chantal arme merrie, als ze zo op het laatste lopen, zijn ze echt zielig he :P

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:45

Fotsy het verwerken loopt wat langzaam. Ik kan het mijzelf nog niet helemaal vergeven. Het is gewoon zó rot dat ik alleen verder moet zonder mijn lieve meisje :(

Tanjaatje. Wat rot zeg. Ik heb nog nooit een tweeling gezien. Heb je er misschien een foto van. Altijd leerzaam :)

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:52

Kabayo geen foto van ze waren denk ik al van gisteren , ze waren aangevreten. Hoefjes waren al weg en 1 zat nog in een rood vlies. Ze leken wat op die van jou maar dan zonder waterhoofd. Kwa kleur , formaat en proportie leken ze er wel op alleen dan bruinbont.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:26

Wat zielig Tanja.. Balen zeg. Ik zou niet weten wat je kunt leren van een foto van een dode tweeling? :?

Pretty, gefeliciteerd!!!! Y)(^)

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:15

@Kabayo,
Jeetje zeg! Wat een heftig verhaal ;(
Veel pech gehad zeg, bah...

Zat toevallig trouwens net gisteravond te kijken in dat topic van jou over havelte meeting omdat ik me daar bijna voor wou aanmelden als fotograaf. Toen sprak me jouw fries op de fotos zo aan.

@yfkelover
Fijn dat alles in orde was *\o/*


@

salatiga1995 schreef:
Zou je toch gek opkijken als er ineens iets wittigs uit gaat komen.. 8)7


:+ haha nou dan zou het vruchtwater wel bleekwater moeten zijn.

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:31

Toch weer veel bekende dit jaar in het topic. Ik ben dit jaar eerder passief meelezer. Heb echt heel weinig tijd en het is niet mijn paard die dit jaar een veulen verwacht en dat maakt het net iets minder spannend. Ik kijk al uit naar de eerste kleintje die hier in het topic gaan voorbij komen.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:53

brr wat een nare verhalen allemaal, is er ook nog iets leuks te vertellen?

hier alles rond en gezond , so far, camille is net zo dartel als altijd, glowy is wel snel moe en komt vaak al eerder naar binnen, gaat ze lekker hooi eten

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:59

Wat sneu Tanja, lijkt me schrikken zoiets te vinden....

Kabayo, fijn je weer terug te zien, op zo'n manier afscheid moeten nemen heeft gewoon heel veel tijd nodig om te verwerken.

Yvkelover, fijn dat de veearts niks verontrustends vond.

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:04

Sorry jolandje! Laten we het hier inderdaad positief houden!

Leuk om te horen iris! Zilver is net Lady. Heel veel karaktertrekjes dat hetzelfde is. Soms zeg ik wel eens dat ladys ziel gewoon in zilver is gekropen. Zo bizar...

"Jammer" tanjaatje. Vind het meestal intressant en leerzaam om te zien.

Ik heb trouwens net voor de kerst 2 hoefijzers laten zetten, voor mijn pony's
Afbeelding

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:04

Yfke: Fijn en gelukkig dat er niks is om je ongerust om te maken. Is toch weer een pak van je hart.

Welkom terug Kabaal, mooie Aanwinst :j

Fotsy: Ja echt hoor, je voelt je e echt bijna schuldig :P

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:13

Kabayo wat een leuke tattoo. Fijn dat het bij de meeste van ons wel goed gaat. Vraagje wie laat het veulen de eerste dag enten heb vandaag de dierenarts gevraagd en hij vind wel verstandig om te doen vooral als de merrie voor eerst een veulen krijgt en je ook niet weet of het veulen gelijk mag drinken