[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:44

Welkom Nicole,mooie merrie aangeschaft!

oh Carmuh wat een opluchting zal dat dan zijn! Ik zat een maand geleden ook te wachten op deze resultaten en dan zweet je peentjes..
:(:)

ML zoooo dat is wel heel spannend,heel veel succes!! *\o/*

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:45

Nicole, is er wel diepvries van hem nog?
Pff erg he. Kopen die beste mensen een dekhengst voor de kids , kids kunnen m niet aan en hij word geruind... Balen.. (Teminste dat heb ik gehoord)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:46

Faline schreef:
Ja alles houden is wel leuk, maar je moet soms wat he. Nou ben benieuwd wat je krijgt zelfs zonder crème ook nog wel leuk en genoeg kwaliteit iig! :D


Ja ik heb er nu 7 met de 8ste op komst :\ dus ja eigenlijk moet er wel beetje ruimte gemaakt worden..
Nou gaan er nog zeker 2 paarden/pony's verkocht worden en subtop paard die samen heb die gaat dit jaar ook nog verkocht worden dus dan zit ik er op 4. Famous komt er volgende maand alweer uit de opfok voor de hengstenkeuring.. Tijd gaat snel zo werd ie nog geboren in 2015 topic en zo gaat ie al voor grote dekhengst door :wow:

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:48

Kabayo schreef:
Nicole, is er wel diepvries van hem nog?
Pff erg he. Kopen die beste mensen een dekhengst voor de kids , kids kunnen m niet aan en hij word geruind... Balen.. (Teminste dat heb ik gehoord)


Ik kan lezen en schrijven met hem hij wist precies tot hoe ver die kon gaan, helaas hadden ze niet heel veel ervaring ermee en lieten ze hem beetje zen gang gaan.
Uit test fase denk ik maarja kan helaas ze er niet weer aanvast plakken :') geen diepvries, ik kreeg pas te horen toen ze hem al hadden geruind ik had nog zo gezegd
ik kom wel langs om eventueel te helpen.. Maarja.. its happend gelukkig heeft ie heel goed leven daar

pretty schreef:
Welkom Nicole,mooie merrie aangeschaft!

oh Carmuh wat een opluchting zal dat dan zijn! Ik zat een maand geleden ook te wachten op deze resultaten en dan zweet je peentjes..
:(:)

ML zoooo dat is wel heel spannend,heel veel succes!! *\o/*


Dank je wel

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:04

Hier alleen een camara, geen alarm, geen strips, gewoon goed je merrie kennen en uier en banden in de gaten houden. Ook geen beeld op telefoon alleen beeldscherm naast bed. Zo zijn hier al bijna 90 veulens geboren. Werkt prima. Nog nooit 1 die onder de camara stond gemist.
Maar ik werk thuis en ben zeker als de merrie er aan toe is altijd bij huis.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:06

Lieve veulenverwachtende dames..ik kom even uit de meeleesmodus..
Misschien een kleine tip voor mensen met camera issues.
Ik heb van een oude mobiel icm met mn huidige een bewaking systeem met een alfred app. Een 10.000 mah powerbank eraan een maandabonnement bij youfone op t 4g netwerk van kpn en ik kan 24u pd kijken incl nightview. Kosten 22€ per maand.Afbeelding

hinte

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:18

Ik geef het even op, gewoon 12 pagina's!

Caesar, Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje *\o/*

Veel bolle buiken en vol lopende uiers voorbij zien komen, maar waar blijven de veulens...

mijnlieverd , Spannend....

Nicole, Gefeliciteerd, wat een schoonheid!

Carmuh, Fijn dat het toch geen rhino is geweest.

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:13

Vulina schreef:
Fotsy schreef:
Jij bent altijd aardig vulina, :* alleen zeg je de waarheid en die komt soms hard aan bij sommigen, ik kan daar tegen :D waar is waar he


Lief van je :j
Typische Fries hè :P Ik bedoel het ook echt goed, maar zoals ik al zei; geschreven ziet het er soms anders uit dan bedoeld. Ik wil gewoon graag gezonde paarden, drachtige merries en veulens! Voor iedereen...

Typisch Fries wat je zegt, maar ook typisch Rotterdams. Ik ben zelf ook direct en hou er ook van als anderen dat ook zijn. Als het aan één van de kanten verkeerd valt, kan je het daar over hebben en dan is het ook weer klaar. Alles met een strikje erom moeten vertellen, kan ik dan weer niet zo goed (tegen) :o

Ik ga even bij Fi kijken. Op de foto van mijn verzorgster lijkt haar uier weer flink gegroeid, dus wil het even zelf beoordelen.

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:20

Ibbel schreef:
Aan bijleesposten doe ik niet. Ik lees alles, maar voel weinig behoefte om dat dmv een post te bewijzen :+

Wat een k*topmerking :')

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:24

Yep :+
De 'verplichting' tot bijleesposten is een bizarre boktuitvinding die ik boycot.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:28

Ik lees ook bijna altijd bij, maar post alleen als ik het nuttig vind

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:34

Dat bedoel ik. Ik vind het hartstikke leuk om alle goede nieuwtjes te lezen, super verdrietig het slechte nieuws te horen dat er helaas ook af en toe is, en deel graag mijn eigen ervaringen, maar er is een zekere mate van druk tot bijleesposten in HK-topics, dat is typisch iets van bokt voor zover ik weet en ik begrijp het nut er niet eens van...

Wodan08
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:40

Faline, ze zit pas op dag 334 dus geen reden tot klagen behalve dat het er op sommige momenten erg 'klaar' uitziet, haar gedrag is ook anders en ik wil toch echt heeeeel graag bij de geboorte zijn.. :j

Granoek, wauw wat een veulens! Gaaf hoor!

Liaan, wat een knap veulen zeg!! Een echte dame! <3

Woogy, wow wat een bijleespost!! Dank voor de complimenten!! En we wachten 'rustig' af!

Diana-Basje, ik denk dat we nog even in de wachtkamer moeten.. Zonnetje is weg, haar humeur gedaald tot het vriespunt dus als het komende dagen warmer wordt krijgen we weer hoop

Vulina, ja haar uier speelt echt een spelletje.. Ene moment vol en bikkelhard en nu haalde ik haar net met een boos hoofd uit de wei.. Snap wel waarom want er hingen weer 2 lege zakken..
Volgens mij snapt ze er zelf ook niks meer van.. :')

Silly, ik snap helemaal dat het soms erg hard overkomt. Zo lees ik het nl. af en toe ook.. Je eerste veulen geeft echt een stuk onzekerheid en als je er dan alles aan doet om hem gezond op te laten groeien, zelfs een bezoek aan de kliniek midden in de nacht maakt en dan in overleg met de da notabene een plan maakt om vervolgens te 'zien' dat dat plan keihard de struiken in wordt gesmeten door mede bokkers is niet leuk en zorgt voor nog meer onzekerheid. Ik vind dat je het super doet met Harm en Cas dus blijf vooral aanwezig en ik zie graag regelmatig een mooie foto voorbij komen.. Hint, hint!

Discussie wel of geen alarm als extra.. Ik kan niet in de portemonnee van een ander kijken maar huren te duur vinden...? De Rendac is ook niet gratis denk ik maar zo. We zullen allemaal graag gezonde veulens willen en een alarm als extra is geen garantie maar wel beter voor mijn eigen gemoedstoestand.. Vandaar dat ik er als onervaren fokker wel 1 heb gehuurd..

manuela_j
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: windraak

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:44

Wat een leuke paarden en veulentjes komen er langs.
Van kleine shetlanders tot grote trekpaarden. Echt in alle kleuren en maten.
Geweldig, Iedereen als nog gefeliciteerd.

Ik heb op het moment niet veel tijd om iedere dag te lezen en reageren. Best jammer want het gaat hier wel erg hard.

Onze dame is nu 314 dagen, En met al die leuke veulentjes begint het nu bij ons ook wel te kriebelen.
Ze begint al tieten te krijgen en de banden naast de staart worden ook al wat losser / drilpudding achtig.
Foto's van gisteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze twee zijn van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:55

Nicole ik zag je merrie al op fb voorbij komen! Wat een onwijs gaaf dier weer! Gefeliciteerd met je aanwinst :)

Ik zie reageren persoonlijk niet als een 'verplichting', het is toch niet zo dat je verbannen wordt als je het niet doet? Ik vind het leuk als mensen hun nieuwtjes delen en om daarop te reageren, blij of net blij nieuws, daarom doe ik het :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:02

Nicole, welkom dan ook weer dit jaar!
Famous naar de hengstenkeuring? Welk stamboek? Ben benieuwd hoe hij nu is, zou best eens een match kunnen zijn voor mijn merrie.

En veel posten doe ik ook niet. Lees vaak tussendoor mobiel bij e heb een hekel aan mobiel berichtjes plaatsen.

AnniekSlijk
Berichten: 32
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:08

Over de discussie over het birth alarm, ik heb het de vorige keer zonder gedaan, ging prima, mevrouw deed alles volgens het boekje, heb maar 1 nacht hoeven waken, de hele nacht wakker gebleven, heb wel een camera, was in t weekend en mocht vrij nemen van Mn werk als t spannend werd.

Dit jaar, nieuwe baan, moeilijker vrij te krijgen. Als mevrouw alles doet als de vorige keer weet ik wanneer te gaat komen, maaaaaaar, als ze dat niet doet.... zit dus idd ook te denken aan een alarm huren. Na t verlies van Levi (toen hij 10 maanden was), ben ik toch wat banger geworden, wil er alles aan doen om t goed te laten gaan. Ga me zooo schuldig voelen als het mis gaat doordat ik in slaap ben gevallen. Maar wanneer begin je dan met dat alarm om doen?? Als ze harst? Dan kan ik net zo goed vanaf dan weer waken ( als ze dus niet 2 weken lang dat doet :+ ) (de vorige keer had ze 24 uur later een veulen)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:16

manuela_j schreef:
Wat een leuke paarden en veulentjes komen er langs.
Van kleine shetlanders tot grote trekpaarden. Echt in alle kleuren en maten.
Geweldig, Iedereen als nog gefeliciteerd.

Ik heb op het moment niet veel tijd om iedere dag te lezen en reageren. Best jammer want het gaat hier wel erg hard.

Onze dame is nu 314 dagen, En met al die leuke veulentjes begint het nu bij ons ook wel te kriebelen.
Ze begint al tieten te krijgen en de banden naast de staart worden ook al wat losser / drilpudding achtig.
Foto's van gisteren
[ [url=m/JF7lnv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TfLhNE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yVlLDH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze twee zijn van vandaag.

[ [url=m/ExBwgl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HN7Zkh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat schiet ook lekker op!

Over reageren op andere ik probeer altijd mijn best te doen maar heb naast de winkel en alle peerden en heel veel werk super druk dat echt lang geleden is dat ik op bokt zat maar ik moet natuurlijk in dikke buiken topic zitten :D

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:17

Neonlight schreef:
Nicole, welkom dan ook weer dit jaar!
Famous naar de hengstenkeuring? Welk stamboek? Ben benieuwd hoe hij nu is, zou best eens een match kunnen zijn voor mijn merrie.

En veel posten doe ik ook niet. Lees vaak tussendoor mobiel bij e heb een hekel aan mobiel berichtjes plaatsen.


Ja alweer naar de hengstenkeuring gaat snel he, hij gaat voor Duits stamboek hij staat namelijk ingeschreven bij westfalen zeer waarschijnlijk gaat hij daar ook voor de keuring. Ik ga
nog wel even overleggen met de duitse keuring klaarmakers of ze eventueel een ander stamboek beter vinden of gewoon bij westfalen blijven.. Ik zie wel maar hij gaat zeker voor het HK
hij is zoooo onwijs knappp <3

Haha precies ik zit altijd op men telefoon

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:22

Mag ik hier even gewoon mijn shock delen? :+
Foto's vandaag gemaakt van mijn zus haar paard.
Ronder dan onze drachtige merries, maar dit zijn gewoon haar winterkilootjes := Afbeelding

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:33

Ik reageer alleen op dingen waar ik op wil reageren vergeet vaak weer namen als ik aan het tikken ben.
Lees gewoon alles mee.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:59

Mijn ruin is ook 10 maanden drachtig, minstens :+ En vet is-ie niet, het is een vrij rondgeribte Arabier, en hij is een dagje ouder, dus begint wat uit te zakken. 't Zijn soms net mensen, die paarden :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:10

De ene keer reageer ik wel uitgebreid ... de andere keer niet.

Ik vind hier veel tips waarvan ik nog geen notie had en fok toch al lang. Dat is het fijne hier.

Onze maiden Daira besluit er werk van te maken. Afgelopen nacht toch gewaakt. Ze was zo onrustig gisteren d.m.v flemen, trappen naar de buik, rollen etc etc alle tekenen maar een uier ho maar ... vandaag houdt ze wel de staart af maar is de rust zelve weer. Haar uier daarintegen.... daar maakt ze nu wel werk van. Het bleven maar twee minipannekoeken opzij maar vanochtend toch redelijk volgelopen en na buiten te hebben gestaan weinig terug gelopen.

Even een uierspam van vandaag en een foto van Daira. Ze zit nu op 334 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nicole : Zag haar op fb .... wat een suberknap dier weer !! Weer een stukje kwaliteit *D

Granoek : Hollands Welvaren noemen we dat _O-

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:13

Ibbel schreef:
Dat bedoel ik. Ik vind het hartstikke leuk om alle goede nieuwtjes te lezen, super verdrietig het slechte nieuws te horen dat er helaas ook af en toe is, en deel graag mijn eigen ervaringen, maar er is een zekere mate van druk tot bijleesposten in HK-topics, dat is typisch iets van bokt voor zover ik weet en ik begrijp het nut er niet eens van...


Ik probeer wel met enige regelmaat op iedereen te reageren, het is toch ook wel leuk als je wat reactie krijgt op wat je post :j
Maar liefst dan niet van die nutteloze oneliners, das alleen maar reageren om het reageren xD

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:15

Caesar gefeliciteerd met je zoon!

Foto's vind ik altijd het leukst om te zien.
Ook niet altijd tijd om te reageren of heel uitgebreid te reageren.
Sommige opmerkingen komen bot over. Grappig dat diegene dan over zichzelf zeggen dat ze nu eenmaal zo zijn. Alsof je dat vrijpleit om maar te zeggen wat je Wilt ongeacht dat je daarmee iemand kwetst of onzeker maakt.