[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:25

De drie dikke buiken..

Yara kon niet wachten tot we haar kwamen halen en is zelf maar vast naar buiten gekomen, met alarm en alles erbij..
Afbeelding

Rheena

Afbeelding

Viyenna, nu week te laat

Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:37

Wat een prachtige paarden granoek!

Nou hier spook weer op stal want madam zag dat ik het eten aan het klaar maken was. Zo wilde ze nooit binnen staan en zo vind ze het heerlijk :P

SparklingApp

Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:43

Ceasar gefeliciteerd!! *\o/*

Hier nog geen veulen, vannacht ging het alarm een keer af en op de camera zag ik dat ze niet meer plat lag, ze draaide elke keer met haar hoofd naar haar buik en lag dan nee te schudden, wel zielig..
Ze is er helemaal klaar mee, toen ik haar de singel om deed kwam ze me met ontblote tanden achteraan, terwijl het normaal een enorme goedzak is, gebeten heeft ze mij echt nog nooit! :') en aansingelen geeft ze normaal ook niks om.
Vanmorgen was het lekken over, maar net met binnen halen hingen er weer duidelijk harsjes aan, ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, eigenlijk wilde ik de drachtige merries de hele dag buiten laten, maar toen ik de rest binnen ging zetten wilden ze ook perse mee, dus staan ze nu maar weer op stal.

FF, volgens mij heb ik hier gelezen dat de echte biest pas tijdens de bevalling wordt aangemaakt, dus dan zou je ook niet bang hoeven te zijn dat de biest straks op is.

Ik heb die van mij pas na de 320e dag eens getest met vocht uit het uier en dan ook met lichte aanraking kijken of er wat uit komt, ik zou bang zijn iets te actieveren wat eigenlijk nog niet zo ver is, maar ik durf niet te zeggen of het ook echt kwaad kan.

Haha Granouk, Yara staat echt heel blij te kijken met die singel nog om!
Mest jij ook de stallen uit? Ik heb hier al vaak zoveel mest dat het naar mijn idee lijkt alsof er olifanten in de stallen hebben gestaan, heb je dat bij die enorme paarden niet helemaal? :')

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:51

Gefeliciteerd Caesar ohhh spitse bevalling.
Ondanks dat ik een super zwangerschap en flitse bijna pijnloze bevalling heb gehad en geen huilbaby, heb ik na bijna 7 jaar nog steeds geen zin in een tweede :P heb nog altijd kwaaltjes en had verschrikkelijk last van baby blues.

Oh fokfanaat geen ervaring mee

Ml goed dat je de da hebt laten komen, heb bij dr pol eens iets gezien bij een koe. Dus better safe than sorry

Nog geen dames die er zin in hebben?

Kabayo das normaal en normale ph waarden, ibbel heeft eens gezegd dat ieder lichaamsvocht tussen 7 en 7.5 zit.
Maar ik zou er nu verder wel afblijven, is nog veel te vroeg

Kabayo

Berichten: 14125
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:19

Dankjullie wel voor de snelle antwoorden :) ik laat het zeker nu met rust tot dag 303 :)

Granoek ze blijven zo mooi he

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:22

SparklingApp schreef:
Ceasar gefeliciteerd!! *\o/*

Hier nog geen veulen, vannacht ging het alarm een keer af en op de camera zag ik dat ze niet meer plat lag, ze draaide elke keer met haar hoofd naar haar buik en lag dan nee te schudden, wel zielig..
Ze is er helemaal klaar mee, toen ik haar de singel om deed kwam ze me met ontblote tanden achteraan, terwijl het normaal een enorme goedzak is, gebeten heeft ze mij echt nog nooit! :') en aansingelen geeft ze normaal ook niks om.
Vanmorgen was het lekken over, maar net met binnen halen hingen er weer duidelijk harsjes aan, ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, eigenlijk wilde ik de drachtige merries de hele dag buiten laten, maar toen ik de rest binnen ging zetten wilden ze ook perse mee, dus staan ze nu maar weer op stal.

FF, volgens mij heb ik hier gelezen dat de echte biest pas tijdens de bevalling wordt aangemaakt, dus dan zou je ook niet bang hoeven te zijn dat de biest straks op is.

Ik heb die van mij pas na de 320e dag eens getest met vocht uit het uier en dan ook met lichte aanraking kijken of er wat uit komt, ik zou bang zijn iets te actieveren wat eigenlijk nog niet zo ver is, maar ik durf niet te zeggen of het ook echt kwaad kan.

Haha Granouk, Yara staat echt heel blij te kijken met die singel nog om!
Mest jij ook de stallen uit? Ik heb hier al vaak zoveel mest dat het naar mijn idee lijkt alsof er olifanten in de stallen hebben gestaan, heb je dat bij die enorme paarden niet helemaal? :')

Ik ben niet de "hoofd-mester" als ik het zo mag noemen, maar als ze aan het uitmesten zijn en ik ben er en heb tijd help ik ze wel gewoon mee.

Maar wij hebben daar een heel fijne infrastructuur voor.. Alle tussenwanden van de stallen kunnen open en daar gaat dan zoeffff de bulldozer door als de paarden buiten staan :D

Op de vaste, aparte stallen is het wel gewoon met een schup en een kruiwagen en dan zijn het inderdaad OLIFANTEN pffff

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:25

Baby's helemaal vergeten, dan stop ik met de fotospam, beloofd!

Grootste veulen in de geschiedenis van veulens over de wereld (dat ik heb gezien haha): Mirhyne, nu 2 weken oud _O-
Afbeelding
Afbeelding

Fenna, de jongste (for now)

Afbeelding

Liaan

Berichten: 510
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:33

Ml,weet je al wat van de da? Is het niet gewoon vochtvasthouden zo aan het einde van de dracht?

Fokfanaat, oh dat zou ik ook heel spannend vinden. Hier pas mijn 1e veulentje dus kan je helaas niet gerust stellen.

Kabayo, ik vind zelfs dag 303 vroeg met testen. Ik ben pas begonnen met testen op dag 338 omdat ze toen pas ging tonen en meer uier kreeg.

Rensjuh, knappe zoon!! En ook nog een gezond veulentje.

Granoek, leuke foto's!! hoe groot zijn ze?? Ik heb ook een grote merrie maar deze lijken echt reuzachtig.

Weet niet meer wie het zei... maar mijn merrie was ook een hele lichte vos bij de geboorte en is een donkere vos geworden

Willen jullie niet van die enge bevallingsverhalen vertellen. Zo begin ik nooit aan kinderen :')

Veulenspam!! Vandaag 13 dagen oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:39

Ik heb echt geen flauw idee :p
Ik denk dat Fuxine (1e foto) 168 is en Auke (3e foto) ongeveer 158

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:02

Rensju echt een prachtig mannetje! Nogmaals gefeliciteerd :D Hoe gaat het nu met jullie beide?
Fijn dat het met de merries bij oma ook goed gaat! Scheelt toch weer zorgen.

En Caesar ook bevallen! Ja het lijkt mij echt doodeng om zelf te moeten bevallen, hoor ook vaak om me heen dat het meer tegen is gevallen dan ze hadden verwacht. Maar je krijgt er natuurlijk wel iets prachtigs voor terug! Dus van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! :D
En maar fijn genieten, lekker rustig aan. Is niet niks allemaal! :j

Qua kleurtjes, tja :+ Denk niet dat ik daar veel over hoef te zeggen hihi
Dubois ook gave hengsten idd, Casanova heeft ook wel bloed wat mij aanspreekt. Alleen ben ik van de creme kleurtjes afgestapt en de focus ligt nu op de champies. :D
Zouden ze een champie in hun assortiment hebben dan was de kans wel heel groot dat ik die zou gebruiken.
Vind ze inderdaad ook wel mooi om te gebruiken als je groter wilt fokken. Ze hebben over het algemeen meer kwaliteit dan wat er aan gekleurde warmbloeden rondloopt.

Dik been is inderdaad wel iets om snel aan te pakken als het kan ML, meestal kun je dan ook nog middeltjes gebruiken die niet zo sterk en/of schadelijk zijn voor het veulen. (Als je al iets moet gebruiken hoor, maar dat is wel het voordeel als je er mooi vroeg bij bent)

Hoe ver is ze Wodan? Het uier ziet er in ieder geval al mooi gevuld uit.

:wow: Hoe groot is ze Granoek?
Dat verschil dan he, pas geleden was ik bij hahahatsjoe hier van bokt, die heeft een miniveulentje... zo klein! Pepsifles ernaast was bijna groter hihi

Dat klinkt inderdaad spannend Fokfanaat! Zo lang het verder er goed uit ziet en ze inderdaad over die 320 dagen is, zou ik me nog niet heel veel zorgen maken, maar uiteraard gewoon goed in de gaten houden.
Die maidens zijn altijd wel even extra spannend!

Heb hier ook een koffievos gehad Andrea, dat zag je direct toen de veulenvacht los kwam, er kwam een heel donker kleurtje onder vandaan. Wat ik ook wel vaak heb gezien is dat de koffievosjes en de donkere palomino's (waarschijnlijk is daar hetzelfde gen aan t werk) juist vrij licht gekleurd worden geboren.
Mijn eigen koffievosje had als veulen een erg lichte voskleur, met de geboorte zelfs nog getwijfeld of ze niet palomino was. En beide palomino veulens die heel donker geworden zijn, waren als veulen erg licht.

Das ook apart van je oudje, Kabayo, misschien een soort van sympathie-dracht samen met Lady hihi

Liaan, prachtige foto's zo in het zonnetje. <3
Krijg ik toch ook spontaan weer veulenkriebels van! Maar moet nog even geduld hebben :=

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:11

Dierenarts is geweest en ze schrok er niet van, lijkt niks ernstigs gelukkig. Goed in beweging houden en een paar keer daags afspuiten.

En ze heeft kleine druppeltjes melk aan dr spenen *\o/*

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:27

Woehoe ml dat word baby!

Ahh wat een schattige veulentjes en vooral dat snebje zo cute!!

Tuthola gaf net weer alarm en steeds hoop je van zou het... maar nee... kreeg net met moeite een heel klein druppeltje eruit en die was 7.0 en uier zit echt een geen Schot in..

Nog speciaal voor mathilde, vind je der niet dik :P zeker voor het slanke poppetje wat ze eigenlijk is, is ze echt dik haha.
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14125
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:29

Ml jeeej *\%/* erg veel succes vannacht! Al kan het er best vanavond zijn

Faline dat zal het zijn! Hihi :D

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:14

Lekker buikje dustinlover! Leg jij die vlecht in de staart voor de bevalling? Misschien geen slecht idee om ook te doen..
ik ben de hele dag / nacht op mijn camera aan het kijken maar merrie neemt lekker de tijd... ze slaapt beter dan ik!! Hoop écht dat ie vannacht komt !!

Ml, dat gaat niet lang meer duren!! Succes de komende uren!!

Respect voor al die lange bijleesposten.. ik lees alles maar overal op reageren is heel moeilijk via mijn telefoon.

Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:28

Tinniie, veel plezier bij Bruno! Ik ga 10 mei :D

Wodan08 schreef:
Tinniie, al vorderingen? Hars is toch in de regel binnen 24-48 uur dacht ik ergens gehoord te hebben.. :x

In de regel ja. Maar ga de DBT-merries nou niets vertellen over regels :')

AndreaB schreef:
Wanneer komt doorgaans de veulenvacht los? Is dit pas als ze een wintervacht aan gaan maken of eerder al?

Ik las op internet dat een koffievos ook als een gewone vos geboren wordt. Vanaf wanneer kan je zien of het al dan niet een koffievos zou zijn?

In de zomer.. Bij mijn veulens zo rond de 4 maanden, maar dat zal ook wel afhankelijk zijn van wanneer ze geboren zijn. Een vroeg veulen laat natuurlijk zijn veulenvacht nog los voor een zomervacht voordat de wintervacht komt. Een later veulen gaat gelijk over naar een wintervacht.
Dat laatste kan je dus zien zodra ze hun veulen- of wintervacht verliezen.

Kabayo, daar moet je niets van denken. Ze is toch ook niet gedekt?
Ik zou Lady met 282 dagen nog niet testen. Gewoon lekker wachten tot ze op de 320 zit en goe duier heeft ontwikkeld. Wat heb je aan testen nu?
Enne, hoezo met rust laten tot dag 303? Wat is er met dag 303? ;)

Liaan, dat neusje is echt fantastisch!

Faline, mijn palomino werd juist met meer kleur geboren dan dat hij later had. Grappig is dat :)

Spannend, ML!!! En fijn dat er niets bijzonders aan de hand is :)

Hier dag 311, nu het echt voorjaarsweer is, begin ik echt weer de bijnaveulentijdvibes te voelen, heerlijk! :D

Kabayo

Berichten: 14125
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:31

Cynthia vond het wel een mooi getal :+ ik zal wel kijken hoe het allemaal ontwikkeld. Had de test toevallig bij de hand vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:41

@liaan wat een schatje met dat witte neusje en 4 witte beentjes! Super mooi <3
@granouk wat een prachtige ruige paarden heb jij! En wat zijn de veulens ook al breed. Hoe groot is het veulen? Niet stoppen met foto's spammen hoor! Ik vind ze geweldig.
@sparklingapp wanneer gaat zo'n alarm dan af? Wordt je daar niet ontzettend zenuwachtig van?
@fokfanaat dan zit je al lang in spanning zeg. Als ze heel erg lekt werd aangeraden de melk op te vangen omdat ze anders teveel biest kwijt raakt. (Hoe je dat voor elkaar vraagt moet je mij niet vragen)

Ik ben helaas al even niet bij Belle geweest ivm oorontsteking. Al moet ze nog wel even ik ben toch al best zenuwachtig. Belle wordt vrij kort na haar veulen vervoerd naar de wei op de trailer. Alleen ik vroeg mij af of je het veulen dan vast moet zetten of gewoon los? En kan dat zomaar een los veulen in de trailer?

SparklingApp

Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:06

Met een jong veulen blijf ik er altijd bij op de trailer, maar niet iedereen vindt dat veilig.
Het alarm gaat af als ze, geloof ik, 7 seconden plat blijft liggen, voor merries die vaak plat liggen kan je de tijd anders instellen.
Ik vind het wel fijn werken zo, als hij af gaat kijk ik even op de camera en alleen als ik het niet vertrouw ga ik kijken, anders hoef ik mijn bed niet eens uit. Het is alleen jammer dat het alarm zo hard staat en die is niet in de stellen, geluid doet gewoon zeer aan mijn oren, dus ik had al het idee om 'm in een handdoek in te pakken.. :o

ML gelukkig dat de dierenarts denkt dat het meevalt en succes!!

Ik heb eerder een bruin veulen gehad en als 3 jarige werd ze vos, de schetser streepte het gewoon door en veranderde de kleur of het de normaalste zaak van de wereld was, maar qua dna kan dat natuurlijk helemaal niet..

Granouk WOW dat veulen! :wow: wel schattig zo groot met zo'n lieve uitstraling.

Liaan wat een droppie!! <3

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:17

Anouk ik leg de staarten eigenlijk altijd in een vlecht vanwege dat het veulen er dan niet in vast kan komen te zitten met de beentjes :) En het ook net wat schoner blijft :P

Mijn camera is weer eens zen bereik kwijt.. Nou hopelijk vind die het snel weer.

ML hoe is het nu?

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:24

Rensju, wat een heerlijk mannetje om te zien! Ik vind het ook echt een jongetje.

Caesar, gefeliciteerd met je zoontje. Hoop dat je vanaf nu alleen maar kunt genieten en dat jullie vlug naar huis mogen!

Fokfanaat, de D pony van mijn dochter had hetzelfde bij haar eerste veulen, ze heeft 4 weken lang melk gedrupt en de laatste week liep het echt in stralen over haar benen. Kreeg een gezond veulen. Immuunwaarden testen had ik toen nog nooit van gehoord (was in 2005) en veulen van toen heeft tot nu toe nog nooit iets gemankeerd.
Volgens mij zitten de antistoffen pas in de melk zodra deze zoet wordt (dan is het pas biest), maar even testen als het veulen geboren wordt lijkt me geen overbodige luxe, dan weet je het zeker.

Liaan, wat een prachtige lange benen heeft je veulen :)


Best kans op wat veulens vannacht denk ik? Anouk, ML en Sparkling sterkte met waken vannacht.

Belle, wij zetten de merrie altijd vast in een tweepaardstrailer zonder tussenschot en het veulen los ernaast. Gaat super, doe ze ook nooit een halstertje aan dan, kunnen ze nergens aan blijven hangen. Vastzetten vind ik heel eng, dus doe ik nooit.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:27

Als ik naar keuringen of shows ga ook idd tweepaards tussenschot weg ... merrie vast ... veulen bloot ernaast/omheen.

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:49

Liaan, wat is Mystique toch een schatje! Een echt dametje.

Granoek, die veulens zijn al complete c-d pony's haha

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:00

Wat raar van je oude merrie Kabayo!

Nine bij jou ook spannend! Ik heb mijn Ph strips van aliexpress voor €0,56 :=

ML gelukkig lijkt et niets ernstig met het been van hope. En woehh melk!

DL ze houdt je voor de gek :P wie weet vannacht?

Afbeelding
Afbeelding
Merrie vandaag. 282 dagen.
En ze had vanmorgen heel iets uier
Afbeelding
Normaal is het echt helemaal slap.
Liep in de loop van de dag wel wat terug :)
Veulen ook nog weer heel duidelijk gevoeld vandaag. Blijf het zo bijzonder vinden zo'n wondertje in de buik van m'n paardje <3

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:08

282 schiet ook al mooi op Alexandra! :j Ze ziet er goed uit!

ML, gelukkig lijkt het mee te vallen! En ze maakt het alweer spannend zie ik :D Wie weet vannacht!


Ik moet ook nog even een baby-spam doen hoor, heb natuurlijk wel een hele lieve pup <3


Afbeelding

Afbeelding


En baby-schaapies hebben we ook nog :D
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:13

Hahaha rowan zo is het veel beter te zien hihihi
Citaat:
Nog speciaal voor mathilde, vind je der niet dik :P zeker voor het slanke poppetje wat ze eigenlijk is, is ze echt dik haha.


Hier vanavond het veulentje ook eindelijk heel even gevoeld. Ze gaf me een ferme schop tegen de hand. Gelukkig dus weer leven gevoeld. <3