Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:08

Ik heb mijn merrie wel opgegeven maar niet met t oog om de titel binnen te slepen..Ik wilde gewoon es kijken of mijn kleintje in de smaak valt! Om een serieus beeld van je veulen te krijgen moet je niet hier op bokt zijn!
Ik denk veelal beetje vriendjespolitiek.
Maar heel blij met de 36 stemmen tot nu toe!!

http://boktimg.nl/img/ m/8doqYP.jpg
Bedankt iedereen!!

MallyBelly

Berichten: 3543
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:53

Ik heb ons merrieveulen in een opwelling opgegeven omdat mijn moeder zei dat is toch leuk.. Maar achteraf dacht ik, waarom eigenlijk , de gouden veulens zij toch al bekend.. Je komt er "toch" niet tussen, er zijn toch geregeld topics van de kleine meid voorbij de gekomen en als er een paar reacties opkwamen vond ik het al leuk. Maar er is nu eenmaal een voorkeur op bokt en daar meng je je niet zomaar tussen. Is ook prima maar ik denk dat mensen daarom de moeite niet eens nemen op op tegeven. Er is toch al bekend wie er winnen....
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 31-10-16 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:56

miss_lizje schreef:
LadyMadonna schreef:
Kan niet, je moet minimaal een maand lid zijn om te stemmen

Dan maak je dus een maand van te voren een extra account aan O:). Hahaha
*grapje natuurlijk, nee, ik heb geen 2de account :') )

Poll had denk ik wel makkelijker geweest, maar zo kan je de SA's er denk ik niet uit halen gok ik.

Volgens mij zag ik net een bij de merries die dit dus wel heeft gedaan

poetser

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:58

De merrie veulens stonden bij mij al vast op de dag dat ze geboren zijn. Niks populariteit bij mij, gewoon spontaan verliefd bij de eerste foto's.

Bij de hengstjes was eigenlijk hetzelfde. Oké Falco heeft wel een zielig verhaal, maar dat heeft geen invloed gehad. Is gewoon een lekker eigenwijs ding, mooi van kleur en helemaal mij ding, ook als zijn moeder wel had geleefd had hij mijn stem gekregen.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:07

Ik begin er ook niet meer aan, de winnaars zijn de baasjes die heel veel topics openen, hun dagen besteden aan mooie foto's maken/op bokt zitten of een triest verhaal hebben. Naast een fulltime++ baan, de paarden goed verzorgen hou ik niet veel tijd over voor dit soort onzin. (al hou ik wel van onzin maar moet wel binnen de perken blijven)

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:30

Ach en het is ook 'maar' een verkiezing op een online paardenforum. Zolang je blij bent met jouw paard is het toch goed. Ik heb zelf überhaupt weinig met de soms (imo) dramatische teksten/hele scripts die in een topic over een paard, of bij foto's worden geschreven. Ik snap dat je erg blij bent met je paard/veulen, maar laten we niet doen alsof er een nieuw wereldwonder is ontstaan.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:32

Ik heb me veulens ook op gegeven, heb tot nu toe 2 stemmen en 0 stemmen.
Geef niet, ik vind het toch het mooiste veulens. :D

Dat een ander populair is, en meer stemmen krijg gun ik van harte.
Heeft er veel tijd ingestoken. Ik weet over wie jullie het hebben, ik heb er ook op gestemd.
Ik vind het een prachtbeest.
Mag niet op mezelf stemmen.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:32

Sizzle schreef:
Worden nu serieus mensen zwart gemaakt omdat ze nou eenmaal graag foto's plaatsen en veel volgers hebben :')

Log out and get a life.

Dit dus.

Het is maar een forum en virtuele titel. Als je je dan zorgen moet gaan maken om het feit dat een andere bokker "populairder" is en je jezelf dan vervolgens niet opgeeft omdat je dan niet kan winnen, heb je echt een grote dosis zelfreflectie nodig :+

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:01

Ho mensen het is maar een simpel spelletje,maak je niet druk.

Ik doe niet vaak mee maar dit jaar vond ik mijn veulens gewoon extra leuk en had toevallig ook veel leuke fotos dus hup..meegedaan in een opwelling.

Ik zie dat hij best veel stemmen heeft en dat maakt me zo trots! Hij wordt zelfs hier vermeld in het topic. 8-)

Ik had dus geen enkel topic gemaakt over mijn veulens op bokt en krijg toch stemmen,dat maakt het eens zo leuk om mee te doen! En bewijst dat er nog genoeg mensen stemmen op het veulen wat voor hun het leukste oogt.

Daarom zou ik zeggen,gewoon voortdoen met verkiezingen en stemmen,want ook al win je niet,die kleine blijk van appreciatie doet deugd. :j
Dus ook de mensen die denken,de winnaar is al bekend,ik hoef niet te stemmen,je maakt toch die persoon blij met dat kleine beetje moeite. :j

Dat diegenen dan zouden winnen die bokt het best kent of waar het meest topics over geopend zijn,mag van mij best,ik lig daar iig niet van wakker.

Dus aan alle stemmers tot nu toe,dankjewel,erg blij mee!

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:06

Ik stem idd ook altijd op de veulens die mij aanspreken, dus daar hoeft geen verhaal aan te zitten :j

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:06

Ik denk dat het merendeel die het niet leuk vinden niks jaloers zijn of wat dan ook. Maar het gewoon niet leuk vinden omdat het op voorhand al voorspelt is.
Dan is de lol eraf.
Dat vind ik nl ook zo, ik gun het iedereen maar omdat je van te voren al kan voorspellen hoe of wat is de spanning en de lol eraf. Dat is wat ze bedoelen denk

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:07

Ikzelf heb op de veulens gestemd die mij aanspraken vanuit het aanmeldingstopic. Ik heb gekeken naar een leuk koppie en correcte bouw. Dat tweede was af en toe niet goed te zien in de foto's. De echte kraamstal topics volg ik niet echt dus ik had van te voren geen voorkeur.
Ik denk dat er meer mensen op deze manier stemmen. Dan is het toch een hele eer als er al een aantal mensen op jouw veulen stemmen? En het is toch maar een vituele titel. Als je veulen wint is leuk maar je kunt er verder toch niks mee.

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:08

Wat ik wel vind is dat elk veulen minstens 1 stem zou moeten hebben.
Mijn 2013 veulen had helemaal geen stem en dat was echt niet zo'n lelijk ding. :+

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:14

Bij mij hebben arabieren bijvoorbeeld geen kans.
Want ik vind dat soort paarden echt niet mooi.
De koudbloeden daarentegen hebben bij mij het meeste kans.
Hier ligt mijn interesse gewoon

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:19

essie_blue schreef:
Vind zoveel reacties omtrent de veulenverkiezing ontzettend naar.. Het gaat toch om Bokt-veulen?? Voor mij is hét boktveulen van dit jaar het veulentje waarover meerendeel het hier heeft. Vind bij sommige reacties de afgunst er vanaf druipen... net zoals dat iemand bij het opgeven zei 'geen zielig verhaal, dus ik maak toch geen kans', bah wat flauw, dat mensen dit echt zo serieus nemen.. :n

En dit is precies wat mij ook opvalt.

Een paar jaar geleden deed ik mee met Lola. Ik had dat jaar een tussenjaar en deed veel gekke dingen met Lola om haar aan van alles te laten wennen, maakte ook foto's en opende veel topic's. Ik had de tijd ervoor en was enorm trots op mijn veulen.

Ik vraag mij af waarom er zoveel nare reacties komen. Die heb ik destijds ook gehad, zelfs via pb! Zijn mensen jaloers? Waarom zou je andere mensen zo enorm afkraken omdat iemand heel erg trots is op zijn/haar veulen en daarom topic's aanmaakt. Waarom al die steken onder water? Waarom? Maakt het uit dat het om populariteit gaat? Wat is daar zo erg aan? Imo is het logisch dat er gestemd wordt op een veulen dat je volgt, ik heb ook zo gestemd. Mensen doen net of je je daar voor moet schamen.

Ik vind het overigens ook erg vreemd dat er wordt gezegd dat er altijd lelijke veulens winnen. Als een veulen qua bouw niet perfect is, is het toch geen lelijk veulen? Elk paard is toch mooi op zijn eigen manier?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101946
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:19

Ik heb gestemd op een hengstveulen van een vriendin, de ingezonden foto is ook door mij gemaakt. Hij zal niet winnen maar ik vind hem prachtig! <3 Het andere hengstveulen is ook van mijn favo ras en de eigenaresse zit ik mee in een HK topic. Zag dat die ook best wat stemmen kreeg. :D

Eén merrieveulen was het laatste veulen van een overleden Painthengst en ze is zo knap dat ik wel moest stemmen. :)) De andere heeft gewoon een apart kleurtje en een heerlijk koppie. <3

Ik stem op wat ik leuk vind, let niet op de verhalen of bokkers achter de veulens...als kan ik de top 3 al wel voorspellen. :+

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:20

Het zou idd zomaar kunnen dat mensen zich niet opgeven omdat de uitslag op voorhand eigenlijk al vast staat.

Ik heb mijn veulen wel opgegeven.
Voor mij is ze goud waard, en ik geniet nog iedere dag van haar.
Winnen zal ze niet, maar dat hoeft ook niet.

Maar jammer is het eigenlijk wel, dat de winnaars op voorhand bekend zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:22

Siepie schreef:
essie_blue schreef:
Vind zoveel reacties omtrent de veulenverkiezing ontzettend naar.. Het gaat toch om Bokt-veulen?? Voor mij is hét boktveulen van dit jaar het veulentje waarover meerendeel het hier heeft. Vind bij sommige reacties de afgunst er vanaf druipen... net zoals dat iemand bij het opgeven zei 'geen zielig verhaal, dus ik maak toch geen kans', bah wat flauw, dat mensen dit echt zo serieus nemen.. :n

En dit is precies wat mij ook opvalt.

Een paar jaar geleden deed ik mee met Lola. Ik had dat jaar een tussenjaar en deed veel gekke dingen met Lola om haar aan van alles te laten wennen, maakte ook foto's en opende veel topic's. Ik had de tijd ervoor en was enorm trots op mijn veulen.

Ik vraag mij af waarom er zoveel nare reacties komen. Die heb ik destijds ook gehad, zelfs via pb! Zijn mensen jaloers? Waarom zou je andere mensen zo enorm afkraken omdat iemand heel erg trots is op zijn/haar veulen en daarom topic's aanmaakt. Waarom al die steken onder water? Waarom? Maakt het uit dat het om populariteit gaat? Wat is daar zo erg aan? Imo is het logisch dat er gestemd wordt op een veulen dat je volgt, ik heb ook zo gestemd. Mensen doen net of je je daar voor moet schamen.

Ik vind het overigens ook erg vreemd dat er wordt gezegd dat er altijd lelijke veulens winnen. Als een veulen qua bouw niet perfect is, is het toch geen lelijk veulen? Elk paard is toch mooi op zijn eigen manier?

Waarop zou men precies jaloers zijn denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:26

Ik heb een fulltime baan , 2 sportpaarden , een vriend , en een groot sociaal leven.
Dit jaar geen veulen. Maar zal die volgend jaar zeker niet opgeven omdat het simpel ' vriendjespolitiek is' ..
Iedereen wist vantervoren al dat die halve Shire zou winnen..


Mijn nekharen gaan al overeind staan als ik bepaalde bokkers topics zie. Wat een aandachttrekkerij zeg 3 x in de week bv.
My god get a real life..
Ik zal ook niet stemmen of uberhaupt reageren.

Het is ook zeker geen jaloezie of afgunst.
Ik gun iedereen de hele wereld maar ik vind ' de arrogantie ' er tegenwoordig vanaf stralen. En daar houd ik niet van.

Jolien87

Berichten: 17486
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:32

Toch jammer hoe een aantal bokkers zich zo laat kennen. Bij voorbaat hun veulen al niet opgeven omdat het een gelopen race zou wezen. :(:)

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:34

Ayasha schreef:
Waarop zou men precies jaloers zijn denk je?

Dat is een optie, wat mensen destijds tegen me zeiden over de nare reacties en de nare pb's. Ik weet namelijk oprecht niet wat er achter zit waarom mensen zulke nare opmerkingen maken. Dat zou ik wel eens willen weten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33837
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:35

Jolien87 schreef:
Toch jammer hoe een aantal bokkers zich zo laat kennen. Bij voorbaat hun veulen al niet opgeven omdat het een gelopen race zou wezen. :(:)

Wil je ontkennen dat het al lang en breed duidelijk was wie gaat winnen? :+

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:39

Citaat:
de gouden veulens zij toch al bekend.. Je komt er "toch" niet tussen.
Er is toch al bekend wie er winnen....


ik heb deze er tussenuit geplukt, niet persoonlijk maar omdat dit terugkerende meningen zijn. juist door dan te stemmen kun je de strijd spannender maken... er denken blijkbaar veel mensen zo dus als die 20, 50, 100? mensen dan wél stemmen kan dat de hele uitslag veranderen.

Mars

Berichten: 33273
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:40

Ik zou niet weten waar ik jaloers op moet zijn, nogal een dooddoener ook voor een zinvolle discussie. Maar ik vind t jammer dat al duidelijk is wie gaat winnen voordat t veulen uberhaupt geboren is puur door alle vriendjes.

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:40

Maar aan iedereen die niet stemt omdat het al een "gelopen race is"
Waarom dan toch niet stemmen op het veulen dat jullie wel leuk vinden? Of is het meer het feit, het betreffende veulen wint toch niet dus stem ik maar niet?