Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ashkerlon schreef:Dierenarts heeft gescand voor hij haar hengstig gespoten heeft. Hij heeft 2 dingen gespoten, het ene was om het geel lichaam weg te krijgen, andere was om de volgende follikel te laten afrijpen.
Ashkerlon schreef:Eerste x dat we lieten dekken ging ze echt goed staan voor hem, was het ook een typische hengstigheid voor haar. Helaas heeft het niet gepakt omdat de baarmoeder niet schoon was.
Zelf lijk ik geluk te hebben, maar ik hield er vanaf het begin ernstig rekening mee dat het op niets uit zou draaien en had me vooraf goed ingelezen zodat de begeleiding in elk geval optimaal zou zijn. In jouw verhaal lees ik eerlijk gezegd een hoop gemiste kansen. Ergens is dat misschien goed nieuws, want dat betekent dat het met betere begeleiding wellicht toch nog kans van slagen heeft. Ik denk dat je nu vooral goed moet bedenken hoe graag je het wilt en wat je er voor over hebt. goeroe schreef:Ashkerlon schreef:Dierenarts heeft gescand voor hij haar hengstig gespoten heeft. Hij heeft 2 dingen gespoten, het ene was om het geel lichaam weg te krijgen, andere was om de volgende follikel te laten afrijpen.
Oh? Komt vreemd op mij over eerlijk gezegd, maar ik ben dan ook geen dierenarts. In jouw situatie had ik hem of haar zeker gevraagd naar het hoe en wat.
goeroe schreef:Ashkerlon schreef:Eerste x dat we lieten dekken ging ze echt goed staan voor hem, was het ook een typische hengstigheid voor haar. Helaas heeft het niet gepakt omdat de baarmoeder niet schoon was.
Hoe weet je dat het daarom niet gepakt heeft? Als ze zich anderhalve week heeft laten dekken geeft dat sowieso al wel te denken toch? Ik denk eerder dat ze zich zo lang liet dekken omdat de hengstigheid niet optimaal was en dat ze vuil werd omdat ze zich zo vaak liet dekken. Waarom heb je de dierenarts nu afgebeld? Blijkbaar kun je bij jouw merrie aan de buitenkant niet goed zien hoe het ervoor staat (en nu ze niets toont natuurlijk helemaal niet meer) en dat los je zeker niet op met minder, maar juist met meer scannen. Als je haar drachtig wilt krijgen zul je denk ik veel beter moeten opvolgen.
Ashkerlon schreef:Wat had ik hem nog meer moeten vragen dan? Er zat een geel lichaam, deze spuit je af omdat deze er voor zorgt dat je paard niet hengstig wordt. En hengstig worden zonder eicel heeft ook geen zin, dus follikel laten afrijpen zodat er iets te bevruchten valt.
Ashkerlon schreef:Waar zie jij dat ze anderhalve week gedekt geweest is? We hebben haar op donderdag op de eerste dag van de hengstigheid naar de hengst gebracht, vrijdag wou ze nog niet gedekt worden, zaterdag wel en is er ook een hele hoop vuil mee naar buiten gekomen (dus, niet schoon op de baarmoeder, bij volgende hengstigheid bevestigd door scan) ze is vervolgens elke 2e dag gedekt geweest. De vrijdag sloeg ze af, dus op zaterdag opgehaald.