[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kks
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:16

Jeeej! we hebben het over namen !

ook hier zijn we opzoek naar namen voor ons welsh veulen alleen zoeken wij namen van viking goden.
dus heeft iemand nog tips alles is welkom!

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:20

Faline schreef:
Zitten leuke namen tussen! :j

Ik kom zelf ook regelmatig iets tegen dat ik denk, oeh! das leuk, maar vergeet het altijd op te schrijven :')

@Kabayo Je friesje ziet er goed uit!
Hier kunnen ze er ook altijd wat van zo in de wal te staan, liefst zo diep mogelijk :+
Foto's van dr moodswings doen me denken aan Nina dr moeder, die kon dat ook precies zo :))
Nina zelf is juist altijd super sociaal en lief en nu ze drachtig is nog steeds. Rose is wel een echte moody merrie geworden, vooral 's avonds als ze weer terug op stal komen. Zij komt als eerste binnen, daarna Nina en Auri en lelijk dat ze doet! Tegen boxwand trappen, staan te dreigen en steigeren naar Nina die in de box naast dr staat. :oo

Zou t over gaan denk je? :+

lady spreekt zeker boekdelen haha erg..

Merries vind ik juist makkelijker zonder begin letter. Merrie word, Siënna go Lightly :) zo noemde ik lady haar moeder vroeger altijd

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:20

Viking goden heb je al aardig afgebakend dus daar zou je wel uit moeten komen met Google. Ik vind Thor wel een stoere naam, maar op een of andere manier koppel ik dat soort namen meer aan fjorden.

kks
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-11-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:26

ja dat klopt daarom zochten we iets wat er niet t fjord achtig uit ziet hahha. want we waren ook al bij welsh namen aan het kijken alleen ik weet nooit hoe je die uit spreekt hahah

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:34

Sorry sorry ... dit heeft echt geen fluit te maken met dit topic, nou ja een klein beetje dan. Heb van de week nog foto's in de sneeuw kunnen maken van de pony's. Wilde er toch 1 delen in volle Flufwinterglory : De moeder van onze Daira TC.

Helaas niet drachtig geworden vorig jaar dus wordt dit jaar in Februari al gedekt i.v.m vertrek van de gelukkige hengst.
Dit is echt mijn oogappel, zoveel bereikt en mij al vele veulens geschonken. <3

Lakeway's Glorious Hazel *keur* ( bijna preferent) *\o/*

Moeder: Moorland's Nerthus *ster preferent*
Vader: Warmwell Pageboy

Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:38

Knap Friesje <3

Ice Ice Baby!!! :):)
Waarom verhuist papa naar België?
Jij moet écht opschieten met namen verzinnen! :')

Dat hoofd van Lady! _O-

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:01

Knap friesje zeg!!! Heeft friesje ook een naam? Of heb ik dat gemist? :o

Hey leuk! Het lijstje van Kabayo, 1 naam daarvan heb ik ook op mijn lijstje staan :o :j

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:03

linda2008 schreef:
Knap friesje zeg!!! Heeft friesje ook een naam? Of heb ik dat gemist? :o

Hey leuk! Het lijstje van Kabayo, 1 naam daarvan heb ik ook op mijn lijstje staan :o :j

Friesje heeft zeker een naam. Ze heet Zilver :) dankje!

Oh wat grappig! Welke :o

Dankje Cynthia!

Knappe pony Chantal

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:45

Merrienamen met een h, ik doe maar wat :P Hera, happy, hoonah, hiram, hia, holley

Kabayo, lady is zelfs in bitchmodus een knappe verschijning
Leuke nieuwe aanwinst

Oh de champagnekes van dit topic beginnen echt uit te zetten faline

En ice ook natuurlijk, uier gaat de goeie kant op

Gefeliciteerd met je vriend crines, het is in het begin om doen hè :')

Oh pretty wat een gedoe hè met die cams,

Knappe sneeuwfoto Chantal, mag je terecht trots op zijn op je merrie

Las ook een paar bokkers die zelf bijna aan de beurt zijn en namen zoeken, hihihi zo leuk

En eerlijk ik vind niet dat een naam moet passen als het geboren wordt, wij hadden onze dochter haar naam al vanaf ik zwanger was, het is de baby zelf of het veulen zelf en hun persoonlijkheid /karakter die de naam doet openbloeien en er meer sterkte aan geeft, vind ik :o
tenzij je snowy wil geven ofzo en het een bruin veulen blijkt in plaats van een appie :+

Vandaag ook weer duidelijk leven gezien bij Flo, dus zit allemaal nog goed. Is het zo dat als ze zo druk zijn in de buik dat ze dan rustiger zijn erbuiten :o ik hoop het zeer of ik krijg mijn handen vol
Zoals mijn veulen van vorig jaar, beetje gevecht gehad met wormspuit, hij heeft het me nog niet vergeven, de boef _-:(

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:50

Fotsy, ik vind dat je dat heel mooi hebt verwoord met die namen :j
Pippa's naam stond al vast ver voordat ze geboren was, je went aan de naam en het gaat vanzelf passen. Wat natuurlijk anders word als je je paard Black beauty wilt noemen en er word een vos geboren... :')

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:53

Ik heb ook een naam van kabayo der lijstje in mijn namen lijstje staan.. Ben bang dat wij straks de zelfde naam erin hebben staan Linda :P

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:56

Haha app me ff Rowan :P

kks
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:23

hoi allemaal ik wil bij deze mij even afmelden bij dit topic. heelveel plezier met zn allen hier

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:33

Zo, wat een drukte de laatste tijd, maar toch weer even komen buurten hier.

Hoop nieuwelingen, welkom allemaal!
Zag een Arabische vos hengst langskomen waar we binnenkort nog een keer langs willen gaan, al gaan we met name naar een andere daar kijken (niet voor die van mij hoor).

Ice begint vorderingen te maken! *\o/* Benieuwd wanneer het eerste veulen zich hier komt melden!

Wat camera's betreft hebben we ook geen onbeperkt internet op stal i.v.m. buitengebied. Vorig jaar een constructie gecreëerd waarbij we een "offline" netwerk hadden en daar wel alle apparaten mee konden laten verbinden. Helaas alleen vanaf de locatie in de gaten te houden, maar dan wel warmpjes binnen.

Noisy, heerlijke bitchface heeft ze toch <3

Chantal, mooi buikje heeft Daira al hoor!
En trots zijn op Schimp mag je uiteraard! Volgens mij, als Yazhi wit is, gaat ze wel veel op haar mams lijken :j En hoeveel punten heeft Schimp nu voor het preferentschap? Had het er nog met Mariska over, moet er nu niet eerst iets voorlopig keur worden? Of is Daira vanaf 1 jaar oud nog niet op de keuring geweest?

Faline, mooie buikjes hoor. Begint ook (een beetje :P )vaart in te komen!

Kabayo, knappe Zilver hoor! Vind het een mooie naam, mooier dan veel van die echte Friese namen die je wel veel ziet :o
En Lady ook last van mood swings, ach valt ook niet mee, dat zwanger zijn ^_^

kks, dat wordt dus gewoon een hoop mythologie boeken er op na slaan. Hier al een naam uit de Welshe mythologie gehad afgelopen jaar.
Was ook eentje die al heel lang op het lijstje stond.
En ik kende een Fjord die Thor heette :+

En toch kies ik de naam wel pas als het geboren is, maar heb een hele lijst klaarliggen met de letters M & R.
Tja, voor een baby kies je het wel van te voren, maar is toch iets anders denk ik. Gok dat je daarbij meestal wel weet wat voor kleur er (ongeveer) uit komt en het gaat om een ander soort namen. Zo heb ik bijvoorbeeld namen wat ik echt bij een vos vindt passen, en vorig jaar heeft Mini-Me de revue gepasseerd omdat het qua kleur en aftekeningen zoveel overeen kwam.
Maar goed, is voor ieder de keus hoe ze dat het liefste uitkiezen toch?

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:36

kks schreef:
hoi allemaal ik wil bij deze mij even afmelden bij dit topic. heelveel plezier met zn allen hier


Is er iets gebeurd dan? Je schreef van de week nog zo vol lof over je merrie.

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:38

kks schreef:
hoi allemaal ik wil bij deze mij even afmelden bij dit topic. heelveel plezier met zn allen hier

Huh?? Watskeburt?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:58

Kks wat is er gebeurd?

Aniek, hoe is het met Yazhi? Ik mis updates ;) :P

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:18

Haha Yazhi doet het goed hoor! Wordt straks ook alweer drie :wow:
Maar ze mag van de zomer met Chantal mee naar de keuring, dus dan komen er vast meer updates. Haar ruitertje heeft nog wat meer tijd nodig vrees ik ;)

Oh en ik vergat nog wel een belangrijke merrie update zojuist:
Shadylah zit vandaag op de 100 dagen naar de uitgerekende datum, dus we kunnen beginnen met aftellen *\o/*
Lies en Roos lopen twee dagen op haar achter, maar ook bijna zo ver!

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:44

Haha Noisy lekker vrolijk idd _O- .

Mooie dame Chantall!

Weer een mijlpaal bereikt Aniek! *\o/*

Faline, mooie drachtige dames!

Hinte, ik geef haar nu iedere keer als ik zonder dat ze gaat miepen haar uier aan mag raken een paardensnoepje.

Namen, begin er niet over :P :roll: , moet nog voor 3 veulens een naam bedenken :D , voor Belle dr veulen heb ik er al, al kan dat nog veranderen als t veulen geboren is, net zoals bij Trigger vorig jaar :D, tig namen bedacht van te voren en toen ie geboren was is het iets anders geworden _O-.
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 11-01-17 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:46

AniekR schreef:
Oh en ik vergat nog wel een belangrijke merrie update zojuist:
Shadylah zit vandaag op de 100 dagen naar de uitgerekende datum, dus we kunnen beginnen met aftellen *\o/*
Lies en Roos lopen twee dagen op haar achter, maar ook bijna zo ver!


Hoeraa *\o/* Dat is inderdaad een belangrijke update !

Kks is er iets gebeurt wat je als onprettig ervaren heb ?

Chantall super mooie foto ! Hoe houd je haar zo wit ?! :wow:

Marsu ik kan het niet loslaten :') Het is traditieeee hahahaha. Nee zonder grappen ik vind het gewoon onwijs mooi staan in de stamboom, alle namen beginnend met de letter van de moeder. Mijn vriend en zijn familie hebben dit jaren in eer gehouden en ik wil er graag mee doorgaan :j Aankomend jaar hebben we nog een merrie om mee te fokken en die heet Hrafnkatla oftelwel Katla en daar willen we de naam met een K beginnen omdat we haar ten eerste altijd zo noemen en ten 2; anders zitten we weer met een H _O-

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 04:22

Thnx Allemaal ! Ben ook echt apetrots op die merrie.

Aniek, ze moet nog 1 punt *\o/*
Daira is als 3 jarige naar de keuring geweest bij de eigenares waar ik haar van teruggekocht heb. Toen was ze absoluut niet keuringsklaar helaas, maar goed dat verbaasde me niks aangezien je weet in wat voor staat ik haar terug gekocht had.
Als alles goed gaat dit jaar *zeer hard duimen* het moet allemaal nog Aniek heb ik Daira TC, Vanety TC en Yazhi TC op voor het STER predicaat.

Daizzy, nouuuuu hier is ze echt niet wit hoor haha ... ze zit onder de strontvlekken haha :D
Maar ik ben zowiezo een 1steklas neuroot kwa boxen schoon houden haha, ik haal de mest en pies wel tot 5x per dag eruit mits ze de hele dag naar buiten kunnen dan haal ik het uit de paddock en/of wei weg. :')

Hier is ze overigens echt schoon en keuringsopgemaakt :+

Afbeelding

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 06:43

Misha had gister de mijlpaal bereikt van 240 dagen, dus nog zo'n 99 dagen te gaan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 07:18

Hoe vaak per dag haal jij mest weg :wow: hahaha jemig wat een werk!

Aniek, yeahhhh het aftellen is begonnen!!!
Dat was zeker een belangrijke update :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 07:49

Linda, we hebben hey bedrijf aan huis etc dus dat scheelt maar ik schaam me wel een beetje. Het is echt verschrikkelijk. Ben er zo'n neuroot in. Maar goed beter zo dan andersom zeg ik altijd maar haha.

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:02

Er zitten echt veel merries vlak achter elkaar :)
Ik merkte het vorige keer al toen Fi dr 200 dagengrens in de buurt kwam en nu weer met de nogmaar100dagentegaangrens *\o/*