[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:51

shhht fotsy niet zeggen :+ Marley is normaal aa als ik logisch terug kijk en ik wil dit jaar een valk :+

sultan15

Berichten: 601
Geregistreerd: 30-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:54

Zo er wordt al weer lekker veel gekletst hier! En het seizoen is nog niet eens echt begonnen. :D

Silly tja ik denk dat iedereen moet doen wat voor jezelf goed voelt wat betreft die rhino enting :)

Linda haha ik ken je gevoel! :D Kan nu al zenuwachtig worden voor de aanstaande bevallingen, en dan moeten ze nog gedekt worden! :')

Pretty leuk dat je er ook weer bij bent! Welke merries worden er bij jou gedekt?

Casarell ga je zelf het veulen op de wereld zetten? :D Geint je hoor ;) Wat voor merrie heb je en weet je al door wie je haar laat dekken?

AniekR wat een mazzel dat het vorig jaar gelijk heeft gepakt! Ik hoop dat wij dat dit jaar ook hebben. Vorige keer heeft het bij Wish pas bij de derde keer gepakt.. daarom brengen we haar nu al zo vroeg...

Aniekslijk zo jammer van Levi :( Ik hoop dat je deze keer wat meer geluk hebt.

Cynthia haha ik voel me net een stalker nu :P Maar heb je inderdaad een beetje gevolgd met dees en Fiore. Begrijpelijk dat je dan niet voor Kharamel gaat. Ben benieuwd voor wie je gaat. Een dubbele verdunning is wel extra spannend! Zou willen dat er bij de warmbloeden wat meer hengsten met verdunningen waren. *droomt vrolijk door over een valk of perlino warmbloed veulen :x *

Jazzy spannend hoor die cystes! En leuk dat je het ook weer gaat proberen! Success morgen!

Woogy prachtige hengst! Geen ervaringen met het ei afspuiten. Als het vorig jaar heeft gewerkt zou ik het dit jaar weer doen. Oh en over kleuren…. Kan het zijn dat jouw merrie als basiskleur homozygoot zwart + agouti is? Fairy is dat waarschijnlijk wel dus zij geeft in combinatie met een vos, zwarte of bruine altijd een bruine (kleurenkenners correct me if I’m wrong!). Ik ben toevallig afgelopen zondag nog bij haar Fokker geweest die nog haar volle zus, haar moeder en oma heeft staan, allemaal bruine ;) de veulentjes die daar geboren worden zijn ook bijna altijd bruin tenzij er met eenschimmel gedekt is. Ik hoop voor jou dat ze heterozygoot is! *D Oh zie net dat Fotsy me al voor was :+ :D

Skaay wat leuk! Volgens mij zit jij vlak bij mij met de paarden ;)

Fotsy Fairy is nu ook hengstig! Wat een toeval! Wil nog 1 hengstigheid wachten en haar daarna brengen. Nu bring je me aan het twijfelen om haar niet toch ook de volgende hengstigheid te brengen! Zou leuk zijn als ze weer tegelijk gaan ;) Werkt appelazijn om een merrie te krijgen? Dacht dat het bij KI niks uit maakte. Anders ga ik morgen even een flesje inslaan! :P

Azara leuke combi!

Voor degene die ‘mijn’ merries nog niet kennen:

Dit is Fairy, een 6 jarige merrie van indoctro:

Afbeelding


En dit is Wish, een 20 jarige merrie. Wish is ook van Indoctro dus het zijn halfzussen van elkaar :D zij is niet van mij, maar van mijn beste vriendinnetje Kelly.

Afbeelding


Kelly en ik doen eigenlijk altijd alles samen met de paarden, de veulentjes van Wish en Fairy worden van ook van ons samen :)

Hebben er hier mensen ervaring met merries die nogal lang hengstig zijn? Fairy is nu al 8 dagen hengstig... -O- Ze weet niet meer wat ze met zichzelf aan moet :') :(:)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:05

Elsa heeft vorig jaar meer dan 14 dagen hengstig gestaan en zich laten dekken ocharme.
Oh wat zou dat speciaal zijn he. Flo staat ook weer goed hengstig.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:15

Ik zet hier ook alvast een stip. Ga straks bijlezen.

Als mijn merrie goed herstelt binnen nu en anderhalve maand wordt ze dit jaar voor de laatste keer gedekt (wat afgelopen jaar ook het geval zou zijn geweest.. oeps).

Mijn 2017 combinatie zal zijn:

Lady Liberty
V. Hamilton x Purioso x Janmaat

Afbeelding

In combinatie met
Wup
V. Welthit 2



In de hoop een mooi maatje 1.60 met goede gangen te krijgen en "moderner" gebouwd maar toch body te behouden.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:21

Wat voor kleuren kan een schimmel allemaal dragen?

zag nog een mooie combi, zie al wel kleur baby's in het verschiet(of is het verschied?)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:44

Oh myrthee wat leuk dat je libje nog een laatste maal zal dekken. Heel andere hengst dan kriebel zijn papa. Knap

Woogy een schimmel kan iedere kleur zijn, ze worden altijd in hun kleur geboren en schimmelen pas later.

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:24

AniekR schreef:
Ik wacht deze veulentje gewoon even af. Mocht Lies toch een zwarte krijgen weet ik dat ze EeAa is (moeder is vos én Aa).

En je weet niet wat haar vader is zeker?

Fotsy schreef:
Zo heb ik ook mijn vosse merrie getest omdat ik heel graag een valkje zou fokken maar met een vos die geen agouti draagt worden de kansen wel heel klein maar nu weet ik het wel.

Niet als je een vader vindt die AA is :)

sultan15 schreef:
Cynthia haha ik voel me net een stalker nu :P Maar heb je inderdaad een beetje gevolgd met dees en Fiore. Begrijpelijk dat je dan niet voor Kharamel gaat. Ben benieuwd voor wie je gaat. Een dubbele verdunning is wel extra spannend! Zou willen dat er bij de warmbloeden wat meer hengsten met verdunningen waren. *droomt vrolijk door over een valk of perlino warmbloed veulen :x *

Dat is ook één van de redenen waarom ik graag voor de palomino zou gaan, maar ik wil dat mijn keuze los staat van de kleur van de hengst :) En kans op enkele verdunning heb ik sowieso al :)
Enne.. op deze manier mag je me best stalken hoor :+
Over lang hengstig zijn gesproken: Daisy is ook altijd ruim een week hengstig en twee weken geleden zag ik Fiore voor het eerst echt hengstig en dat heeft zeker 9 dagen geduurd..

Een schimmel kan inderdaad alle kleuren hebben. Schimmel is een extra gen, bovenop alle andere kleurengenen die ieder paard heeft.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:26

ik meld me hier ook aan,
nadat er gister bij de DA onverwacht geen veulen in Misha bleek te zitten wat ik al wel vermoede, bleek ze wel goed hengstig te zijn en zijn we gelijk vanuit de DA vandaan naar de geplande hengst gereden. eenmaal daar bleek ze nog net niet hengstig genoeg en daarom gaan we zo weer gezellig langs om te kijken alsof ze het dan wel toelaat.

hier mijn geplande combinatie

Misha:
Afbeelding

Sirr Ziggy Nikai
Afbeelding



Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:30

Ennasil welkom hopelijk deze keer meer geluk, we duimen.

Hihi Cynthia ja maar mijn hengstje is AaEeCrCr dus dan zal ik op zoek moeten gaan naar een andere zeker :P

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:34

Welkom Ennasil :)

O ja.. Fotsy.. maar er is wel kans! :D

Hier dan mijn potentiele hengsten voor dit jaar:
Firefighter, Welsh Cob, 4 jaar:
Afbeelding Afbeelding

En Black Marvel, Welsh Cob, 12 jaar:
Afbeelding Afbeelding

Wat ik al zei, vanaf de foto's zijn ze qua bouw lastig te vergelijken :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:41

Wauw die fire fighter! De luxere hengsten zijn afgevallen dan?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:36

Knappe hengsten, begrijp je dilemma :D

Weet jij toevallig of de du bois ook pony hengsten van 1m 20 hebben?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:01

Fotsy, du bois fokt naar mijn weten alleen d-pony's. Weet niks van kleinere af..

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:04

Hallo, ik meld mij hier ook aan.
Wij hebben plannen om dit jaar onze NRPS merrie Lucy (Arco Polo x Holland) te laten dekken. Zowel voor haar als voor ons de eerste keer, dus best heel spannend :)
Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar Edmundo. De Gelderse KWPN hengst. In de eerste plaats omdat ik het een fantastisch mooi paard vind en de kleur helemaal te gek! en ik denk dat het onze merrie kan verbeteren in de zin van dat er hopelijk iets meer body in het veulen zal zitten. Onze merrie is vrij rank gebouwd. We hopen op een veelzijdig paard met een goed karakter waar we in de toekomst veel plezier van zullen hebben. Het veulen zal dus voor eigen gebruik worden.
Hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

vandaag gaan wij voor het eerst op bezoek bij Edmundo om hem in het echt te zien. Ik ben benieuwd.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:04

Oh jammer, zal dan toch 14 april eens naar de hengstenkeuring van RBP moeten gaan, alleen is het zo ver rijden. Is waarschijnlijk toch nog niet voor dit jaar maar plannen maak je best op voorhand. :P

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:07

Mooie combinaties komen voorbij <3 .

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:13

Wat is Edmundo knap <3

Cynthia, Het zijn allebei onwijs gave hengsten. :+:

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:22

DL, voor dit jaar wel.

Fotsy, nee, de hengsten zijn tussen de 1.43m en 1.48m.

Welkom, juval. Edmundo is inderdaad een knapperd!

Ja, Ice.. en dat is dus het probleem.. Ze zijn allebei heel gaaf! Dus ik heb echt geen idee voor welke ik moet kiezen. Black Marvel gaat weer terug naar Wales, dus dat zou een reden kunnen zijn om dit jaar voor hem te gaan. Maar ja.. die Firefighter hè... zucht....
Morgen nog een keer bij Black Marvel kijken en dan moet ik toch maar een knoop doorhakken..

Eilinora

Berichten: 11920
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:24

Fotsy schreef:
inowa, oh pepper is ook weer van de partij, ga je haar veulen nu houden?


Eilinora blijft wel ja en Ysabella ook.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:48

Misha was vandaag al een stuk gewilliger, maar nog net iets te bang. Morgen middag gaan we het nog eens proberen, hopelijk lukt het dan wel en zo niet dan zitten we nog vroeg in het seizoen gelukkig ;)

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:30

Cynth, Qua bouw sluiten ze allebei goed aan bij Fiore. Heb je geen voorkeur voor een kleur? Waarbij je bij de een meer kans hebt dan de ander? Dan kan je misschien daar je keuze op baseren.

Hier nog even een wat duidelijkere foto hoe Moun er nu uit ziet.
Dit was gisteren. (niet gepoetst :o)

Hij is wat schraal maar we voeren hem behoorlijk bij.. Hopelijk komt hij straks wat aan als ze het land op gaan!


Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:02

Pfff dit topic gaat al bijna net zo hard als die van 2016 :oo

Cynthia, mijn keuze zou de zwarte zijn. Ben gek van zijn bloedlijnen, nauw verwant aan waar ik vroeger mee heb gefokt (o.a. Macy).

Qua kleurenmogelijkheden ben ik hier heel simpel, zolang het veulen geen wit hoofd heeft, vind ik alle kleuren prima. Maakt me ook echt niets uit en enige waar ik met de hengstenkeuze op let is dat ik niet wil dekken met LWO+ hengsten omdat een aantal merries dat al dragen.

Voorzichtig durf ik de eerste drachtige merrie hier ook wel neer te zetten.
Ruim door de 3 weken en niet opnieuw hengstig geworden. Maar het blijft spannend want dat was vorig jaar ook zo en toen heeft ze later toch nog vergooid.

16 januari - MarijeR - DT John's Dutch Design x Fallen Ash Eagles Dark Deputy

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:05

Zo wat een hoop berichten, sorry dat ikniet op iedereen reageer, maar i weet van heleboel dingen nog niet echtiets af.

Zoals bv kleurkansen.

Enige wat ik weet is dat ik zowel kans heb op bruin bont als op zwartbont.
papa is homozygoot voor bont en zwart, hij geeft dus geen vosbonten.

Alleen weet ik niet of mama homozygoot voor agouti is.
Zo wel is het 100% bruin bont
Als ze hetrozygoot is dan is het 50/50

Maar dat kan je alleen via een kleurtest bepalen geloof ik.
Geen idee hoe je dat doet :P

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:43

Net terug van het scannen, ze was nog niet zover. A.s. dinsdag weer even terug.
Had het nog even over de cysten weghalen, maar mijn DA zegt dat ze niet de goede vorm hebben. Om ze weg te halen is het het mooiste als ze een paddenstoel vorm hebben, op een steeltje. Die van Jazzy zijn rond. Dus de kans dat de baarmoeder beschadigd wordt is groot.
Ik begin nu weer te twijfelen. Misschien als ze volgende week goed hengst, dat ik haar laat insemineren. Wel vroeg, maar mocht het niet gelijk goed gaan, dan heb ik nog een heel seizoen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:45

Cynthia82 schreef:
AniekR schreef:
Ik wacht deze veulentje gewoon even af. Mocht Lies toch een zwarte krijgen weet ik dat ze EeAa is (moeder is vos én Aa).

En je weet niet wat haar vader is zeker?

Bruin :+
En volgens mij daar nog nog een vos of een zwarte nakomeling van gezien, dus denk EEAA en dan geeft hij twee genen door waarvan ik zeker weet dat Lies ze heeft :P

Maar haar moeder is vos (ee), dus vandaar dat ik zeker weet dat Lies Ee is. Haar moeder heeft 2x zwart en 1x bruin gegeven van een zwarte en is dus eeAa. Kan aan Lies dus A of a gegeven hebben, dat weten we alleen bij een zwart veulen of bij een test ;)

Mij spreekt de zwarte hengst ook meer aan. Niet helemaal te beoordelen vanaf de foto, maar lijkt een veel meer sprekende kop te hebben.

Marije gefeliciteerd met de eerste (waarschijnlijk) drachtig!