dahlia, mijn drachtige vriendin!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:17

hallo bokkers,

ik open dit topic voor de mensen die het interessant vinden om te volgen.
dahlia is nu ongeveer al 9 maanden drachtig!(datum mag geraden worden in reacties, ben benieuwd!)
ik heb haar drachtig gekocht! (toen ze 5 maanden drachtig was ca)maar de band die ik met haar heb kan niet kapot! (ze hinnikt heel lief naar me en komt dan naar het hek toe <3
dahlia is een nonius merrie van dit jaar 6 (geboortedatum onbekend) geslacht van het veulentje mag geraden worden in de reacties.
ze is ongeveer 165 hoog en (nu nog) onbeleerd(zodra het veulen is afgespeend ga ik haar inrijden, dit is niet het eerste paard dat ik inrij(ben 16, geen commentaar daar over asjeblieft!)
in de winter pikzwart en in de zomer zwart met her en der bruin hoeven en ogen zijn ook zwart.
de dekhengst is een lipizaner en ze zeiden dat de dekhengst bont is....
dit is onmogelijk , dus kleur blijft een raadsel (aankomende kleur van het veulen raden mag in reacties, zou ik leuk vinden!)
ik ga proberen een foto te plaatsen(nog nooit gedaan bij forums) :')


Afbeelding
ja ze is nog steeds te dun, ze krijgt twee kilo brok 's ochtend , twee kilo brok 's avonds staat heel de dag op gras en 's nachts is het all you can eat voor haar :D :Y) , ze is vorige week ontwormt.
ik heb haar al te dun gekocht en ze komt denk ik heeel moeilijk aan door haar veulen, iedere keer als ze is aangekomen eet het veulentje het op :') /3


Afbeelding

dit zijn allemaal recente foto's


Afbeelding

we gingen woensdag (als gewoonlijk) boodschappen doen en toen moesten we voor een andere longeerzweep naar de winkel(met paardenspul etc,ik heb nog twee paarden) en toen zag ik dit halstertje, maat veulen ,dus ja ik verliefd! <3 :j :')
mijn moeder zei van als het veulentje het niet past knuppen we het bij de hondjes om :+

ik ben heel benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien en met wat voor soort karakter, nogmaals raden mag in de reacties, bedankt voor het lezen :j :o
oh ja even een ps ik ben echt niet goed in forums maken (schrijven) enzo .....

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:26

haha spannend hoor!

Nouja ik gok op een bonte dan ;) 1 juli! Een hengstte

Zal vast dat halstertje mooi bij staan

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:32

Ik ga voor een zwart geboren schimmelhengst op 12 juli . Ze laat hem lekker lang zitten.

Leuk paard trouwens, dat dunne kijk ik wel doorheen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-03-16 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:35

Sidera schreef:
haha spannend hoor!

Nouja ik gok op een bonte dan ;) 1 juli! Een hengstte

Zal vast dat halstertje mooi bij staan

dan zou het veulentje leuk met mijn vosbonte pony passen met twee maanoogjes haha, kleurendisco :') *\o/*
Laatst bijgewerkt door croyslover op 19-03-16 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:37

Lusitana schreef:
Ik ga voor een zwart geboren schimmelhengst op 2 juli . Ze laat hem lekker lang zitten.

Leuk paard trouwens, dat dunne kijk ik wel doorheen.

dat zou een mooi chique hengstje zijn :o liever iets langer dan te kort :o dankjewel voor het compliment, gelukkig kan je erdoorheen kijken, ondanks dat ze te dun is is ze heel lief vrolijk en lekker knuffelig! <3

Jolijn8

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:40

Ik ga volgen! :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:40

Leuk, ik volg!

Ik ga voor een zwart merrietje op 31 mei! (Mijn verjaardag haha)

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:41

Jolijn8 schreef:
Ik ga volgen! :D

gezellig *\o/*

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:41

Reusje_xx schreef:
Leuk, ik volg!

Ik ga voor een zwart merrietje op 31 mei! (Mijn verjaardag haha)

alvast gefeliciteerd :j

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:42

croyslover schreef:
Reusje_xx schreef:
Leuk, ik volg!

Ik ga voor een zwart merrietje op 31 mei! (Mijn verjaardag haha)

alvast gefeliciteerd :j

hahah dankjewel :D

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:56

ik schat nu trouwens wel, omdat het gelukt met foto's uploaden, dat dit topic moet komen bij kraamstal in the pictures?

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:01

croyslover schreef:
ik schat nu trouwens wel, omdat het gelukt met foto's uploaden, dat dit topic moet komen bij kraamstal in the pictures?

ik heb even iemand een pb gestuurd die het denk ik wel controleerd?

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:43

croyslover schreef:
croyslover schreef:
ik schat nu trouwens wel, omdat het gelukt met foto's uploaden, dat dit topic moet komen bij kraamstal in the pictures?

ik heb even iemand een pb gestuurd die het denk ik wel controleerd?

Volgens mij hoort je topic bij merrie's kijken :)

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:46

ik schat nu trouwens wel, omdat het gelukt met foto's uploaden, dat dit topic moet komen bij kraamstal in the pictures?
[/quote]
ik heb even iemand een pb gestuurd die het denk ik wel controleerd?[/quote]
Volgens mij hoort je topic bij merrie's kijken :)[/quote]
is dat niet met film?

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:51

als iemand nog ideetjes heeft voor namen ,ben benieuwd!!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:01

Boldog, boldogot?

Voor een merrie ook een bloem, net als Dahlia, maar in het Hongaars, dat spreek ik niet, maar jij wel, neem ik aan.

Een paard gaat zich gedragen naar zijn naam, dus zoek iets positiefs!

Ik moet zelf voor een naam het dier eerst zien. Soms duurt het dagen voordat ze een naam hebben... :+

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 19:09

Lusitana schreef:
Boldog, boldogot?

Voor een merrie ook een bloem, net als Dahlia, maar in het Hongaars, dat spreek ik niet, maar jij wel, neem ik aan.

Een paard gaat zich gedragen naar zijn naam, dus zoek iets positiefs!

Ik moet zelf voor een naam het dier eerst zien. Soms duurt het dagen voordat ze een naam hebben... :+

ik spreek geen hongaars haha oeps :+
ik kwam op de naam dahlia aangezien er eerst een vrouw (droeg veel zwart) vermoord was , mensen dachten door jack the ripper , de naam vondt ik een mooi eerbetoon aan de vrouw :) <3
haar eigenlijke naam was bogey :+
ik vond dat ze een mooi naam met betekenis moest dragen ...
de vrouw heet black dahlia als je haar googled staat er een foto bij voor en na de moord....
ze is op een gruwelijke wijze vermoord!

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 19:10


Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:48

croyslover schreef:
ik spreek geen hongaars haha oeps :+

Ga je schamen! :+

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 20:03

Lusitana schreef:
croyslover schreef:
ik spreek geen hongaars haha oeps :+

Ga je schamen! :+

haha ik ben bezig om het te leren maarja school paarden en veel meer klusjes en een keertje per week in de winkel ach ja ...ik ken in ieder geval een paard woordjes...we kennen ook al een aantal nederlanders, waaronder de vorige bewoners van dit huis.... mega gezin.... (we hebben t grootste huis in de omgeving)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:48

croyslover schreef:
ik schat nu trouwens wel, omdat het gelukt met foto's uploaden, dat dit topic moet komen bij kraamstal in the pictures?

ik heb even iemand een pb gestuurd die het denk ik wel controleerd?[/quote]
Volgens mij hoort je topic bij merrie's kijken :) [/quote]
is dat niet met film?[/quote]
Ehh geen idee

Voor namen
Merrie
Nova
Bailey
Indy
Lindy
Maya

Hengst
Finn
Fellow

Ik weet niet waar je van houdt haha

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: dahlia, mijn drachtige vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:29

KS --> KS-MK

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:14

Mooi halster, zo 1 had ik ook voor mn veulen, haha..

Ik kan je wel aanraden om haar merriebrok te gaan geven in laatste maanden van de dracht, daar zitten. extra voedingstoffen in, voor dragende merrie, en de voedingstoffen die veulen extra krijgt, zitten daar in.

Hoe meer vlees je er op voert, hoe beter t is!

Je zou zelfs kunnen overwegen om 3 x per dag 1,5 kilo krachtvoer te geven...

Nooit meer dan 2 kilo per x geven...., dan liever vaker Per dag krachtvoer geven, en evt hoogwaardig ruwvoer geven, ze kan eiwit wel gebruiken, voor de vulling van bovenlijn, dus bij voorkeur voordroog kuil, mooi droog, met structuur, als ze ze daar zelfde aantal kilos van eet als bv hooi, heeft ze meer voedingsmiddel in haar lijf om te groeien.

Ik zou zon merrie persoonlijk op 3 x dgs 2 kilo krachtvoer geven, dus 6 kilo in totaal, en onbeperkt hoogwaardig voordroogkuil met ietwat structuur. Dus dan nooit krachtvoer op lege maag, want dan nemen ze t niet goed op. Persoonlijke ervaring is dat ze dan binnen 6 weken weer mooi in t vlees zitten, die van mij was mager aangekocht, bovenlijn er compleet af, en na 6 weken, zat er 4 cm vlees over hele bovenlijn van oren tot Staart.

Als veulen geboren is, en ze lopen buiten en t is fris, kan je altijd veulendekje op doen. Ik heb nog wel een pasgeboren veulendek, met bilriemen, buikriemen, die kan ik je wel opsturen, want dan blijven ze warmer, want als ze koud zijn verbranden ze meer energie om warm te blijven en drinken ze meer bij moeder. En heb ook nog een veulendek, die waterdicht is. Heb nl zelf wel veulens in mrt gehad en ik merrie en veulen wel op wei wou hebben, voor paar uur, in de 1e weken.

Succes!

Ik gok op een zwartbruin merrieveulen met kol.

En naam, jeanne d'arc. :-)

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:14

sigrid1182 schreef:
Mooi halster, zo 1 had ik ook voor mn veulen, haha..

Ik kan je wel aanraden om haar merriebrok te gaan geven in laatste maanden van de dracht, daar zitten. extra voedingstoffen in, voor dragende merrie, en de voedingstoffen die veulen extra krijgt, zitten daar in.

Hoe meer vlees je er op voert, hoe beter t is!

Je zou zelfs kunnen overwegen om 3 x per dag 1,5 kilo krachtvoer te geven...

Nooit meer dan 2 kilo per x geven...., dan liever vaker Per dag krachtvoer geven, en evt hoogwaardig ruwvoer geven, ze kan eiwit wel gebruiken, voor de vulling van bovenlijn, dus bij voorkeur voordroog kuil, mooi droog, met structuur, als ze ze daar zelfde aantal kilos van eet als bv hooi, heeft ze meer voedingsmiddel in haar lijf om te groeien.

Ik zou zon merrie persoonlijk op 3 x dgs 2 kilo krachtvoer geven, dus 6 kilo in totaal, en onbeperkt hoogwaardig voordroogkuil met ietwat structuur. Dus dan nooit krachtvoer op lege maag, want dan nemen ze t niet goed op. Persoonlijke ervaring is dat ze dan binnen 6 weken weer mooi in t vlees zitten, die van mij was mager aangekocht, bovenlijn er compleet af, en na 6 weken, zat er 4 cm vlees over hele bovenlijn van oren tot Staart.

Als veulen geboren is, en ze lopen buiten en t is fris, kan je altijd veulendekje op doen. Ik heb nog wel een pasgeboren veulendek, met bilriemen, buikriemen, die kan ik je wel opsturen, want dan blijven ze warmer, want als ze koud zijn verbranden ze meer energie om warm te blijven en drinken ze meer bij moeder. En heb ook nog een veulendek, die waterdicht is. Heb nl zelf wel veulens in mrt gehad en ik merrie en veulen wel op wei wou hebben, voor paar uur, in de 1e weken.

Succes!

Ik gok op een zwartbruin merrieveulen met kol.

En naam, jeanne d'arc. :-)


hier (in hongarije) hebben ze helaas geen merriebrok voorzover ik weet , hooi is weinig keus (zeg maar geen!)
ik zal gaan overleggen met mn moeder over 1,5/2 kilo brok 3 keer per dag , ben benieuwd... helaas eet de merrie als ze buiten staat alleen gras (eet wel heel de dag) binnenkort gaan we de weide verzetten (naar hoger en meer gras) ik heb nu helaas geen geld voor een veulendekje :( :n en een kolletje zou wel mooi zijn, grappig dat je hetzelfde halster had :j verder nog tips? (wordt mijn eerste veulen :') ) dankjewel voor het advies! +:)+ :j *\o/* mooie naam trouwens :j

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:15

Reusje_xx schreef:
croyslover schreef:
ik schat nu trouwens wel, omdat het gelukt met foto's uploaden, dat dit topic moet komen bij kraamstal in the pictures?

ik heb even iemand een pb gestuurd die het denk ik wel controleerd?

Volgens mij hoort je topic bij merrie's kijken :) [/quote]
is dat niet met film?[/quote]
Ehh geen idee

Voor namen
Merrie
Nova
Bailey
Indy
Lindy
Maya

Hengst
Finn
Fellow

Ik weet niet waar je van houdt haha[/quote]
nova en indy vind ik mooi! helaas hebben we hier al een hond rondlopen die finley heet :') :D :P