Wifi op stal krijgen voor camera?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

Wifi op stal krijgen voor camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 17:43

Hoi!

Ik heb op internet een camera gekocht om mijn drachtige merrie te kunnen observeren als ik er niet ben.
Nu ben ik op het volgende probleem gelopen: op mijn stal zit geen internet :( de camera doet et wel met een telefoonkabel of internetkabel.
bestaat er ook iets zoals een dongel voor een ip camera?

Wilawander

Re: Wifi op stal krijgen voor camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:16

Volgens mij gaat dat niet. Ben niet echt technisch maar wij hebben de stallen net de ver van huis zodat daar geen wifi is en er is van alles geprobeerd maar helaas is niet gelukt.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:26

Is de stal iets of wat afgesloten? is er elektriciteit op een fase die ook binnen ligt? Dan kun je misschien ethernet over powerkabel overwegen. dat is een kastje dat een netwerksignaal op de elektriciteitskabel zet, die je dan op dezelfde fase elders week kunt oppikken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Power-line_communication

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:36

Via de manier hoe the_titan het uitlegt hebben wij ook het internet op stal gekregen.
Overigens is dezelfde fase niet eens nodig, wordt wel gezegd maar klopt niet. Wij zitten namelijk op een andere fase. :D

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:19

the_titan schreef:
Is de stal iets of wat afgesloten? is er elektriciteit op een fase die ook binnen ligt? Dan kun je misschien ethernet over powerkabel overwegen. dat is een kastje dat een netwerksignaal op de elektriciteitskabel zet, die je dan op dezelfde fase elders week kunt oppikken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Power-line_communication

Ik zou hier graag wat meer informatie over willen. (mijn engels is niet zo goed) :o
Kan je bijv. ook verbinding krijgen als je op het netwerk van een andere bewoner mag beschikken?

Ons weiland ligt ongeveer 300 m van ons huis. Ik zou hier graag camera's willen plaatsen.
We zijn er nog niet uit hoe we dat kunnen realiseren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:01

Alleen als de stroom bij dat weiland ook via dat huis en die meter gaat.
Mijn paard staat bij de overburen. Stroom in de stal gaat dus via de meter van de overburen. De homeplug werkt alleen als ik hem bij de overburen bij de router inplug en aan de andere kant in de stal inplug. Bij mezelf inpluggen bij de router en de andere kant in de stal zetten werkt niet, omdat het een ander stroomnetwerk is.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:11

Wilawander schreef:
Volgens mij gaat dat niet. Ben niet echt technisch maar wij hebben de stallen net de ver van huis zodat daar geen wifi is en er is van alles geprobeerd maar helaas is niet gelukt.

Weet niet of de tip al gegeven is maar als je er een versterker tussen zet. Misschien red je het dan wel tot stal. Hoewel wij ook een versterker hebben en die heeft nogal eens verbindingsproblemen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:27

Ik heb zelf een camera met mobiel internet en daar heb ik vorig jaar het sim-kaartje van mijn dongel ingedaan. Ik denk dat je in principe dus wel een dongel aan zou kunnen sluiten, als je tenminste ergens een usb aansluiting kunt maken op de camera. Het is vrij prijzig want de camera vreet heel wat gigabites als hij draait, dus als je het enigzins voor elkaar kunt krijgen met een versterker vanuit een vaste internetverbinding is dat raadzaam. Ik heb het toen gecombineerd met een birth alarm zodat ik de camera alleen aan hoefde te hebben als het alarm afging, maar dit kostte zomaar 2G per maand, met dus slechts af en toe kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:41

Geen versterker gebruiken voor een camera, want een versterker is eigenlijk een verzwakker. Je wifibereik wordt groter, maar de snelheid gaat dusdanig naar beneden dat het te zwak is voor een camera.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:57

Ik heb wel een versterker en het gaat inderdaad iets trager, maar 't lukt wel. Ik ga eens kijken welke versterker het is, mijn broer heeft daarvoor gezorgd en heeft heel lang gezocht en gekeken om een versterker te vinden die wél zijn werk goed doet en zo minimaal mogelijk vertraagt...

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:18

Beste,

Ik had zelf exact hetzelfde probleem en heb het even uitgezocht. Je kunt voor 89 euro bij de mediamarkt een sitecom 3G router aanschaffen. Hier doe je dan een simkaart van bijvoorbeeld Lebara in voor 15 euro met 1000 mb. En dat is ruim voldoende.

Het is heel simpel en een gebruiksvriendelijk apparaat. Ik heb er nu 2 camera's op hangen omdat we 5 veulens verwachten.

Als je meer wilt weten hoor ik het graag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:46

Wat neon zegt was ook het enigste wat hier op stal lukte.
De afstand die je met overbruggen maakt niet zo heel veel uit, zolang de stroom maar vanuit dezelfde meterkast komt.