[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:55

Venthe dankjewel! Denk dat ik helaas wel de griep ga krijgen.. voel me erg beroerd maar zoals altijd ga ik zolang mogelijk door tot ik niet meer overeind kan ;)

Inowa dat schiet lekker op!!

Gister even heerlijk tijd doorgebracht met mijn meisje, ze vind het echt leuk als ik in de stal erbij kom zitten <3
En maar staren naar die buik of ik beweging zie haha
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:56

Hier is de beweging niet meer te missen. Maiden vind het allemaal maar spannend en vreemd... Arm ding haha

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:58

Venthe, de Stevensloop, dat is vlakbij. Woon je in de buurt van Nijmegen?

Inowa, wauw, dat schiet idd al op

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:11

Ach, vooruit kijken naar 2017 combinaties is niet zo gek hoor. :D
Ik heb de laatste tijd een paar leuke aanbiedingen gehad, dus ik moet even gaan bedenken welke van de 2 ik als eerst wil gaan gebruiken, maar dan staan mijn plannen in principe ook al voor de 2018 combi's vast :+
Dan is de eerste date van Aleeyah ook al bekend, en zij moet nog 2 worden :')

Inowa, dat schiet ook al lekker op.

Biancatjee, mooie buik al. En? Zie je veel beweging?

Woogy schreef:
Roma probeer anders equizupa voor aziza. Is een kruiden/ruwvoer mengsel. Ik gaf dat aan mijn volbloed merrie voor extra lijf en energie.

Pris maakt nog geen haast, ondanks alles daar steeds wel op wees. Haha


Haha, nog zo'n fopmerrie :+

Ik kan helaas niet alle soorten voer hier op het eiland krijgen, en op het voer wat ze nu krijgt doet ze het goed, dus voor nu laat ik het maar even zo.

Helaas is ze nu begonnen met hoesten, maar even aankijken, anders de DA maar weer even bellen voor overleg.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:37

Heel onverwacht...vanaf zondag zou het pas beginnen en schaap was ook niet heel dik (oud schaap) maar toch een drieling
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:46

Aaaaaah <3 Alle 3 gezond zo te zien?

Hengstenkeuze... Ik weet al welke dat gaat worden, alleen nog niet of dat dit jaar gaat worden. Eerst maar eens zien hoe het met dit veulen gaat.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:01

Gezond en heel klein.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:04

Leuk lammetjes! Hier moeten er nog 2. We hebben ook een drieling gehad maar 1 tje is achteraf gestorven.

Oh nee Aziza aan het hoesten,en dat is ook echt niet fijn als je hoogdrachtig bent. :(:)

Nageboorte vliegt hier na controle ook op de mesthoop,snel onder een hoop mest dat ie niet gaat stinken.

Die foscam had ik ook op aanraden van iedereen maar die dus werkend krijgen op wifi was een ander paar mouwen. :')

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:13

Jeetje wat gaan jullie toch hard! Vergeef me dat ik geen bijleespost doe...
Ik lees wel braaf mee! :)

Jeetje een drieling! Superschattig! Lammetjes geven me altijd zo'n voorjaarsgevoel :D

Pris en Aziza houden het nog spannend.. Wordt tijd dat ze ons gaan laten zien wat ze al die tijd verstopt hebben gehouden!
Hoesten is niet fijn! Hopelijk stelt het niks voor.

Wij hebben de foscam niet draadloos om gedoe te voorkomen. Via een datakabel en dat doet ie perfect. We hebben alleen nog problemen om met meerdere mensen tegelijk via de app de camera te kunnen bekijken, hebben meer mensen dit? Via iPad en laptop kan het wel, maar op mobiel niet.

Inowa dat gaat al snel! Waarom reken jij met 335 dagen?

Gisteren weer eens Baida's buik op de foto gezet. Ze zat gisteren op 290 dagen. Haar buik begint eindelijk ook wat te zakken, van de zijkant lijkt het nog niks maar ze draagt echt ontzettend in de breedte.
Afbeelding
Afbeelding
En de eerste uierfoto ter vergelijking gemaakt, maar daar is nog niks aan te zien. :')
Afbeelding

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:27

Inowa Die van jou schieten inderdaad al op... spannend hoor! Jij kan de dagen met je merries gaan aftellen.
En dat je een gezonde drieling hebt vet lief! Wij hebben de eerste met miskraam gehad, vermoedelijk door stress want het arme dier had vast gezeten.. Wel ras heb jij lopen? Wij Swifters maar dekram is Swifter x Texelaar...

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:33

Word altijd vrolijk van de lammetjes, teken dat de lente in aantocht is <3
Al had ik dat idee vanmorgen op stal niet echt. Brrr was het koud zeg. Alles is keihard bevroren.
Hoefsmid was er ook en dan sta je stil, was blij dat ik kon gaan mesten en het warmer kreeg.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:18

Elmars_Floor schreef:
Inowa Die van jou schieten inderdaad al op... spannend hoor! Jij kan de dagen met je merries gaan aftellen.
En dat je een gezonde drieling hebt vet lief! Wij hebben de eerste met miskraam gehad, vermoedelijk door stress want het arme dier had vast gezeten.. Wel ras heb jij lopen? Wij Swifters maar dekram is Swifter x Texelaar...


Hier texelaars,een paar oudere zwarte hebben nog wat blue du main bloed.
Ram is zuiver texelaar.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:09

Pepper gaat wel heel erg hard,denk niet dat ze 21 maart gaat halen.

Dag 302
Afbeelding

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:22

Hi allemaal!

Na vooral meegelezen te hebben en 1 à 2 berichtjes te hebben geplaatst, ga ik vanaf nu proberen jullie bij te houden!

Over 2017 veulentjes gesproken; ik weet nog niet wat ik met Grace-Kelly ga doen. Wil haar eigenlijk ook wel weer graag oppakken. Ik heb nog een Welsh A staan (stermerrietje) die niks staat te doen. Die is nu 16, heeft tot haar 8e elk jaar een veulen gehad. Misschien vind ik daar een leuk hengstje voor.. :o Ik vind het alleen nooit zo leuk om voor de verkoop te fokken. Ten eerste kan ik niet zo goed afscheid nemen en ten tweede hoef je het voor het geld ook niet te doen..

Leuk butengeweun, ze is ongeveer net zo ver als die van mij. Laat het aftellen maar beginnen!

inowa, dat schiet echt lekker op! En wat schattig die kleine lammetjes..

Mooi buikje, BianCatjee. Kijk je het veulen er al bijna uit? :D

L_isanne, Baida heeft dezelfde soort buik als die van mij. Is het ook haar eerste veulen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Het is inderdaad koud kiki1976, ik sta 2 keer per dag een been af te spoelen met koud water dus weet precies wat je bedoelt... :Y)

Grace-Kelly zat gisteren op 240 dagen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft momenteel een dik been, heel vervelend. Ben wel blij dat ze nu echt wat dikker begint te worden. Teken dat het veulen goed groeit! Nu moet ik zeggen dat ze ook wel een beetje vet is maargoed.. :o

Voor wie het hele verhaal wil lezen, mijn volgtopic: [KS-MK] Droomkoppel Grace-Kelly & Don Cremello verwacht een veulen!

Crines

Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-15
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:43

Ooh lammetjes <3 Ik heb er nog geen gezien, maar ik vind het inderdaad ook altijd ene lentegevoel geven :D
Vlak voor het kantoor hier is een klein stukje gras waar elk jaar schaapjes op gezet worden in de zomer. Eenmaal de lammetjes geboren zijn zullen ze waarschijnlijk terug naar hier komen. Ik vind dat altijd zo leuk, vooral met die kleintjes :) Jammer dat mijn bureau geen zicht heeft op de schaapjes :')

Amai pepper haar uier begint inderdaad mooi vol te lopen. Ik denk ook niet dat ze de einddatum haalt. :+

Kelly: welkom terug! Ik vind het echt een leuke merrie. Jammer van het dikke been. Weet je ook de oorzaak? Benieuwd wat er uit deze (toch ietwat ongewone) combinatie tevoorschijn komt. Ik hoop voor jou dat het veulen een speciaal kleurtje krijgt :j

Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op iedereen die straks een hengst voor volgend jaar mag uitkiezen. Zo spannend!
Maar die jaloezie is natuurlijk helemaal niet op z'n plaats, want met een eigen goedgekeurde hengst mag ik helemaal niet klagen natuurlijk :o
Ik ben nu al zoooooooooooo benieuwd naar het veulentje van dit jaar (zeker omdat het ook mijn allereerste veulen wordt), maar als ze volgend jaar eentje verwacht van mijn eigen hengst, dan ga ik helemaal uit mijn vel springen van nieuwsgierigheid denk ik O:)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:15

Ik meld me ook aan al zal het vooral meelezen worden. Gisteren bij alle drie de merries de veulens voelen trappelen. Altijd weer een geweldig moment!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:27

Gefeliciteerd met de lammetjes!! It's something zullen we maar zeggen hahaha :)

Pris doet raar, vandaag was haar temperatuur ineens 37,0 terwijl die steeds 37,6 is geweest. Ze is stront chagrijnig en hangerig. Uier is anders en de spenen ook. Ik geloof dat wij vanavond de eerste nacht in gaan. Alhoewel...Jeroen dan, ik blijf lekker in m'n bed liggen en geniet mee op afstand ;)

Afbeelding


Afbeelding
Mijn buuf is echt goud, krijg ik zulke mooie plaatjes gestuurd van de wijffies <3

Gloeiende gloeiende Roma, is het het ene probleem niet, verzinnen ze wel wat anders :\ Is zij normaal gesproken een hoester?

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:47

Spannend woogy, succes! Tijd voor het eerte veulentje van het nieuwe topic vind ik :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:49

Dat schiet op Woogy, spannend!! *\o/* *\o/*

Idd tijd voor het eerste veulie van dit topic :D

Ik lees en leef nog steeds trouw mee, maar heel druk dus weinig reageertijd :o Mijn Mieperd en Pinda gaan nog steeds top gelukkig <3

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:07

Oeh spannend Woogy!!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:24

Fotsy schreef:
noisy als je echt nog niets zou afweten van kleurengenetica, raad ik je aan eerst het boek 'met huid en haar' te lezen, ok heel simpel boek en niet altijd waarheden, maar de basis zit erin en dan erna lees je Jeannette Gower want vind dit toch zware materie en als je nog niet verder dan zwart, bruin of vos zit, ga je helemaal door het lint :P


Ik heb kleurengenetica gehad op school en heb me er ook al redelijk in verdiept,dus dit lijkt me een mooie aanvulling :) Super interessant -:) maar inderdaad pittige stof om door te komen

Spannend Woogy! Ik zeg: la ma kome! :P

Bij Joan begint de buik nu te zakken
Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:33

Wow Woogy! Succes!!! Heel spannend :D

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:43

Is al netjes woogy!

Welke merries hebben hier nog vroeg in hun dracht last van veel zucht voor de uier?

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:47

Spannend woogy!

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:48

Succes woogy hopelijk hoef je niet al te lang de nachten in met waken.

Luna2006 fien heeft al een paar maanden zucht en die moet nu nog zo'n 80 dagen.