opfok voor tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_vA

opfok voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 10:18

Ik vroeg mij af (gezien ik recent geen goede zoekresultaten heb gevonden via bokt en via google) of iemand een goede opfok weet voor mijn tinkerhengst veulen van mei dit jaar. Ik zoek een opfok niet verder dan 1,5uur vanuit Almere. Liefst wel een opfok die bekend is met koudbloeden. Helemaal top zou een tinker-opfok zijn, maar dacht via google zoektocht hierin niet te kunnen slagen (had al mailcontact gehad met hof van ede, maar deze doet jammer genoeg geen opfok meer). Iemand suggesties? Heb anders nog getwijfeld de stoeterij te benaderen waar hij gefokt is, maar hoop iets dichterbij te kunnen slagen.

xxVon

Re: opfok voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:21

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:24

Waarom wil je geen kudde gemengde passen? Dat is waarschijnlijk waar hij na de opfok ook in gaat komen dus kan hij beter daar in staan om verschillende karakters en gradaties van lompheid kan ontdekken. Je stopt hem al in een kleuterklas zonder juf, dan beter zo veel mogelijk nationaliteiten leren kennen.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 10:25

xxVon schreef:
http://www.stalbreukelenhof.nl/ is 40 minuten uit almere

Hier ben ik inderdaad vorig weekend langsgeweest. Gaven wel al aan vol te zitten op het moment, maar vond de groepen erg groot. Voor de rest netjes.. Ik wil nog wat andere opties overwegen. Heb ook contact gehad met van Laar, maar deze gaf aan geen koudbloeden aan te nemen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:26

In wapserveen zit een tinkerstal, mathilda hoeve, eigenaresse heet hanneke scheltinga.
Volgens mij doen ze ook opfok.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 10:27

smurffie schreef:
Waarom wil je geen kudde gemengde passen? Dat is waarschijnlijk waar hij na de opfok ook in gaat komen dus kan hij beter daar in staan om verschillende karakters en gradaties van lompheid kan ontdekken. Je stopt hem al in een kleuterklas zonder juf, dan beter zo veel mogelijk nationaliteiten leren kennen.

Niet gelijk te snel oordelen. Hij staat momenteel in een opfok met gemengde rassen. Dit heeft onze vorige pony ook gehad. Maar nu merk ik dat het qua voeding niet gaat zoals ik zou willen. Er wordt erg veel suiker in mijn tinker gegooid wat je met een tinker helemaal niet moet willen (haver en gerst). Onze vorige pony was deels warmbloed, dus kon dit opvangen. Maar bij mijn tinkerveulen geeft dit klachten. Wat de rest laat liggen aan haver/gerst/brok, eet mijn veulen vervolgens allemaal op.

Ik heb mijn eerste doktersrekening al binnen voor zijn hoeven en ik vind hem wat stijf..

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 12:18

Mathilda's Hoeve heb ik net een bericht gestuurd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:24

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 12:26

Anoeska27 schreef:
Mijn buren hebben volgens mij nog plek. Ze hebben kleine groepen en er is veel mogelijk. http://www.opfokstalvossegat.nl/

Ik zie dat hun veulens en jaarlingen opfokken. Maar ik wil mijn veulen er tot ruim 3/3,5 jaar oud kunnen laten staan in de opfok.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 14:08

Mathilde hoeve doet ook opfok niet meer jammer genoeg..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:17

Marleen_vA schreef:
Anoeska27 schreef:
Mijn buren hebben volgens mij nog plek. Ze hebben kleine groepen en er is veel mogelijk. http://www.opfokstalvossegat.nl/

Ik zie dat hun veulens en jaarlingen opfokken. Maar ik wil mijn veulen er tot ruim 3/3,5 jaar oud kunnen laten staan in de opfok.

Volgens mij hebben ze ook oudere dieren. Zal ik het voor je navragen?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:20

He jammer zeg.
Dan heb je bart van de berg ook nog, die zit ook volgens mij in wapserveen.
Hij fokt fjorden.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 15:50

Citaat:

Ik zie dat hun veulens en jaarlingen opfokken. Maar ik wil mijn veulen er tot ruim 3/3,5 jaar oud kunnen laten staan in de opfok.[/quote]
Volgens mij hebben ze ook oudere dieren. Zal ik het voor je navragen?[/quote]

Ik zie inderdaad op hun marktplaats advertentie dat ze ook twenters hebben.

Die fjordenfokkerij doet zo te lezen op hun pagina geen opfok..

Ik denk er ook nog aan om de stoeterij te benaderen waar hij gefokt is, of hun geen opfok aanbieden... Daar stond ie wel SUPER.. Is alleen wel wat ver om iedere keer (±2/3x per maand) te bezoeken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:56

Stal veldhuizen in Nigtevecht.

Echt zeer goede ervaring mee. Mijn Gelderse stond daar met een Tinker.
http://www.stalveldhuisen.nl/

Paarden komen iedere dag in handen. Ze letten echt super goed op eventuele problemen.

Paard kan zeker tot z'n 3e daar blijven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:56

Mijn barock pinto staat vlakbij huis (geen bekende opfok hoor, kleinschalig) met heel veel weides aan huis. Hier wel gemende kuddes, waarvan mijn dier dus de enige fries-look-a-like. Afgelopen zomer heeft hij ergens anders gestaan in de opfok (ook gemengd, en leeftijden gemengd) dit ging echt heel erg goed. eind vd zomer verplaatst naar huidige opfok. Ging minder leuk, dominante hengsten etc. Maar mijn paard kreeg in de zomer niets anders dan gras gras en nog eens gras. Aan het eind werden ze wat bijgevoerd met hooi maar verder kregen ze niets. Ik ging af en toe zoon pavo summerfit blokje voeren voor wat extra mineralen en vitaminen. Nu in de winteropfok geven ze de jaarlingen elke dag 'wat te snoepen' (gewone basis brok) maar basis is hooi. Dat is ook waar ik voor betaal. Bijzonder dat ze bij jou in de opfok haver etc voeren.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:10

Op een uur en veertig minuten weet ik een hele leuke opfok voor hengsten. Heel goede verzorging, aandacht en kunnen blijven staan zo lang je wilt. Veel ervaring met hengsten. Inrijden doet ze ook. Oudste hengst is geloof ik 20 in de groep.
Voor meer info stuur je maar een pb!

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:22

het is wel iets verder qua rijstijd volgens mij.
maar in vorden zit hof van ede. heb er zelf geen ervaring mee. maar wel eens geweest en ziet er keurig uit ook kleine opfokgroepjes geloof ik, je kunt allicht eens googelen ;)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 16:42

tinker6 schreef:
het is wel iets verder qua rijstijd volgens mij.
maar in vorden zit hof van ede. heb er zelf geen ervaring mee. maar wel eens geweest en ziet er keurig uit ook kleine opfokgroepjes geloof ik, je kunt allicht eens googelen ;)

Heb ik contact mee gehad. Doen jammer genoeg niet meer aan opfok...

Stal veldhuisen ben ik 2 jaar geleden ook eens geweest. Zag er netjes uit en veel weide! Misschien maar weer eens contact met hun opnemen..

Joanne, welke opfok heb jij het over?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:30

Jammer dat het nog een hengst is anders wist ik in jou omgeving nog wel wat dames met een stel tinkers die een diertje erbij in de opfok wel leuk vinden.

Succes met het vinden van een stal

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:08

NatasjavE schreef:
Stal veldhuizen in Nigtevecht.

Echt zeer goede ervaring mee. Mijn Gelderse stond daar met een Tinker.
http://www.stalveldhuisen.nl/

Paarden komen iedere dag in handen. Ze letten echt super goed op eventuele problemen.

Paard kan zeker tot z'n 3e daar blijven.

Yep! kan deze ook aanraden! mijne staat daar nu al ruim een jaar, maar er staan inderdaad ook gewoon koudbloeden

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:16

Ik heb zelf een shire, welke ik met 1,5 jaar naar dronten hen gebracht een pensionstal waar alle leeftijden welkom zijn. Ze hebben zelf tinkers gefokt en nog 2 jonkies lopen waarvan 1 ook hengst veulen van dit jaar.

Zij zijn de 1e stal waar mijn shire het werkelijk fantastisch doet!
Mijn shire mag hier dan ook oud worden en gaat ook niet meer weg daar.

Wanneer ze afvalt, krijgt ze extra, wanneer ze wat te dik word krijgt ze minder, ze passen het ruwvoer ramtsoen zelfs voor haar aan indien nodig, echt top!
Zomers staan ze lekker dag en nacht op de wei, nu komen ze in groepen op de paddock en verder op stal.

Wel zelf mesten, maar misschien in overleg en bijbetaling kunnen hun ook deels mesten ;)
Hele aardige mensen en veel mogelijk!

Stuur maar pb als je interesse hebt.
Wil je hem hengst houden, of word hij later ook geruind?

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 16:21

Ik wil een jong paard niet in een gewone stal, maar in (in)loopstal of gewoon 24/7 nette weide (geen blubberellende). En wil dat ie in een groep staat. Niet alleen op stal. Onbeperkt ruwvoer vind ik erg belangrijk.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:36

Stal Zwetsloot in Oud Ade. Is een aanrader en hebben van alle rassen en leeftijden wel genoeg staan.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:57

Pensionstal de Oshaar in koekange, ze fokken zelf fjorden en hebben gemengde groepen van alle leeftijden, het hele jaar rond in de wei met hooi/voordroeg. De merries staan natuurlijk apart van de ruinen/hengsten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:58

Stal Veldhuisen is heel erg goed. En dichtbij Almere.