Bokt merrieveulen verkiezing 2015! Geef hier je veulen op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Bokt merrieveulen verkiezing 2015! Geef hier je veulen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 06:12

Veulenverkiezing 2015 – Merrieveulens opgave topic

Vandaag gaat de verkiezing van het bokt merrie/hengstveulen van 2015 van start.
In dit topic kun je je merrieveulen opgeven.
Om de hele verkiezing zo goed mogelijk te laten verlopen, zijn er regels opgesteld.

Citaat:
* Opgave is alleen toegestaan voor bokkers die voor 01-10-2015 geregistreerd zijn

* Opgeven kan t/m 01-11-2015 12.00 uur.

* Alleen veulens die geboren zijn in 2015 kunnen meedoen

* De persoon die een veulen opgeeft dient fokker, eigenaar of directe verzorg(st)er te zijn van het veulen

* Er mag per persoon maximaal 1 merrieveulen opgegeven worden (om het overzichtelijk te houden)

* Per veulen 1 foto (geen bewerkingen, geen collage's)

* In de aanmelding dient duidelijk de naam van het veulen te staan

* Elk veulen kan maar 1x opgegeven worden

* Berichten die niets met de aanmelding te maken hebben (oh wat een leuk veulen etc.) worden verwijderd

* Tekst bij de aanmelding mag, maar hou het zo kort en duidelijk mogelijk.

* Vragen of opmerkingen kunnen via PB naar Nicole288.

Na het verlopen van de opgave periode wordt dit topic gesloten en komt er een nieuw topic met alle namen van de opgegeven veulens en de bijbehorende bokkers.
Hier kan dan uit gekozen worden.

* Men mag niet op een veulen stemmen dat door de persoon zelf is opgegeven

* Men dient voor de start van de verkiezing geregistreerd te zijn om te mogen stemmen

* Schaduwaccounts zijn niet toegestaan op Bokt, dus ook niet om te stemmen op genomineerde veulens.
Bij het constateren van een schaduwaccount gelden de Boktregels en wordt het betreffende veulen uitgesloten van verdere deelname.

We gaan er ook dit jaar weer een eerlijke wedstrijd van maken, ik hoop daarvoor op jullie steun! Schroom niet om de moderator ervan op de hoogte te stellen als je vermoedt dat iemand niet eerlijk bezig is.

Er zal gestreden worden om de titel gouden, zilveren en bronzen bokt merrieveulen 2015.

De verkiezing voor het hengstveulen van 2015 is te vinden door te klikken op de volgende link:
[KS] Bokt hengstveulen verkiezing 2015! Geef hier je veulen op!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:13

Afbeelding

Yajanti TC met mijn dochter Tess ... *kusje?*

Prachtige Combi - vanaf dat ze geboren werd al een kinderpony. Precies zoals een Welsh hoort te zijn :-)

1ste premie Welsh B Merrieveulen

Kleur : Donkere Vos

Moeder : Lakeway's Glorious Hazel * Voorlopig Keur *Kampioensmerrie 2014 en 2015*
Vader : Bekveld's Dave *Algemeen Kampioenshengst op de hengstenkeuring 2011*

Fokker : Ikzelf :-D
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 18-10-15 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Re: Bokt merrieveulen verkiezing 2015! Geef hier je veulen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:38

Afbeelding

Mijn lieve Lucky Tess!
Een kruising mini x shet van mijn merrie mini.
Het was een verrassingsveulen gelukkig goed uitgepakt.

Het is een lief, schattig en eigenwijs dametje die exact op haar moeder lijkt.
Is ze niet schattig <3

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:43

Afbeelding

~Fellow's Cookie van de Gorterstraat~

Buckskin merrieveulen
2 april 2015
1e veulenpremie

Yellow Fellow vd Gorterstraat (kampioen ICS 2015)
X
Lily-ann vd Gorterstraat
(1e premie merrie)

Iedere stem wordt zeer gewaardeerd!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:04

Een trots van een merrieveulen, mijn aller eerste valkje en wat een prinsesje is het. Dahnae een don Carino du bois X Jasper van begin juli. Heerlijk om elke dag van dit poppetje te mogen genieten. Het voorjaar zal zij samen met mijn hengstveulen naar Polen verhuizen voor de fokkerij.

Afbeelding

[KS-ITP] Mijn prinsesje Dahnae

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:14

Oh wat leuk, de veulenverkiezing! *\o/* Als we van twee keer goud (kleur en karakter) drie keer kunnen maken zou dat natuurlijk geweldig zijn :D

Veronia
Een combinatie tussen de Groninger hengst Macho Polo (v. Gerlinus v.v. Legaat) en onze KWPN merrie Wainonia (v. Oliver v.v. Voltaire).

Veronia zelf staat ingeschreven in het Groninger stamboek

Kleur: vos met blonde manen en staart :))

Fokker: ik!

Veel mensen hebben meegeleefd met ons wel en wee tijdens de dracht van Wainonia. Er zijn adviezen gegeven, er is gegokt en er is vol spanning mee gewacht tot het moment waarop het veulentje zich eindelijk zou laten zien. [KS-MK] Wie volgt er mee? KWPN x Groninger in de maak voor 2015!

Op 9 april 2015 was het eindelijk zover. Helaas heb ik de bevalling moeten missen omdat ik uitgerekend toen aan het werk was, maar na een zenuwslopende tocht terug naar huis, mocht ik dan toch kennis gaan maken met het babypaardje waar ik zo lang op had gewacht. En wat is ze geweldig! Inmiddels alweer 6 maanden en nog net niet verdubbeld qua formaat, maar ze wordt alleen maar leuker!
Een overzichtje van haar half jaar in vogelvlucht: [KS-ITP] Een halve taart voor Veronia!

Omschrijving: goed bewegen, ontzettende knuffel, lief, nuchter (ze wandelt voor haar moeder aan de trailer in en moet mams uitleggen dat het echt niet eng is 8-) ), super makkelijk en perfect veulen voor de beginnende fokker die ik ben. En haar kleur, niet geheel verwacht vos met een zwarte papa, maar wie wil er nu geen gouden paard en hey, blonde manen zijn toch ook prachtig? O:)

Nu genoeg geschreven, hier is ze dan:
Afbeelding

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:43

Bij deze geef ik ook mijn lieverd op voor de veulenverkiezing :D

Nayeli aka Mae Be A Lil Sassy

Ze is een Quarter Horse en op 24 maart om 23:42 uur zag zij het levenslicht! Een prachtige dunalino (palomino met aalstreep en zebrastrepen op de benen) merrie met een kleine witte aftekening op haar rechterachterbeen.
Ik heb alles kunnen volgen via de webcam, wauw wat is dat prachtig, helemaal euforisch :D
Omdat haar moeder gray (schimmel) is, heb ik Nayeli laten testen en zij draagt dit gen ook, dus ze zal uiteindelijk een schimmel worden <3

Haar ouders: Tivio Tiny Toon (Quarter Horse) http://www.allbreedpedigree.com/tivio+tiny+toon X Mae be a Hobby (Quarter Horse) http://www.allbreedpedigree.com/mae+be+a+hobby

Afbeelding

Een aantal van haar topics:

[KS-MK] Het aftellen is begonnen! Quarter Horse veulentje Nayeli
[KS-MK] De spanning stijgt! Raad je mee?
[KS-ITP] Geboren 24 maart: Nayeli <3
[KS-ITP] Nayeli weer in de regen!
[KS-ITP] Time Flies...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:50

Afbeelding

Mijn lieve, gekke, bijzondere Ginny.

Geboren op 10-05 dit jaar en mijn aller eerste veulen wat ook daadwerkelijk bij mij is geboren.

Ik was totaal niet op zoek naar een drachtige merrie, heb er heel wat slapeloze nachten (en stress. :D ) van gehad of het allemaal wel goed zou komen... Maar wat was het het waard, wat ben ik stapelverliefd op mijn kleine guppie.

Zou niet meer zonder haar kunnen!
Laatst bijgewerkt door MDJ op 18-10-15 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:56

Ik geef mijn merrie veulen [b]Indian Summer[b] op. Ze is 29 maart geboren. Wat was ik blij toen ik zag dat er een palomino uit kwam, en nog blijer toen het een merrie bleek te zijn.
Ze is echt een prinsesje.

De foto zegt toch genoeg <3
Afbeelding

Hier staan nog meer foto's van haar en haar moeder.

[ITP] Moeder en dochter prachtig vast gelegd op de paarse hei!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:23

Afbeelding
Ons kleine zilvertje is ons meer dan goud waard.

Good hope Reaven is een AMHA merrie die ook bij het NMPRS staat ingeschreven.

Toen Reaven nog in de buik van haar moeder zat vroeg ik Rainbow of ze haar net zo lief wou maken als haar zelf.
Nou dat is gelukt.
Dat ze ook nog een mega goed kan lopen en mooi is is extra meegenomen.

Dit is het topic van haar en haar moeder [KS-MK] De laatste loodjes voor ons lieve knappe Rain.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:33

Afbeelding

Powys Fflur, Welsh Mountain pony. Geboren op 12 juni

V. Islyn Buzz
M. Powys Ffiona

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:35

Leuk!

Ik doe mee met mijn valk merrieveulentje Emma van stal de Wilde, haar moeder is mijn eigen welsh A merrietje Mellow en haar vader is mijn eigen goedgekeurde appaloosa hengstje In de ban van Pjotr. Erg leuk een veulentje van je beide eigen paardjes en ze is ook nog eens het eerste veulentje die hier geboren is van Pjotr sinds Pjotr van mij is :)

Afbeelding

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:16

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:07

Afbeelding

Fierlinde CH
Silver Bay Dun Frame Overo van kleur en de eerste nakomeling van onze groninger merrie.
Dolblij met haar! <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:04

Eerlijk gezegd kan ik niet echt in een paar woorden uitdrukken waarom ze speciaal voor me is,
ik ga vast enorm veel details vergeten dus ik laat het kiezen lekker aan jullie over!

Y.K.W. Sansa, mijn eigen fok uit eigen ouderdieren Cheyenne en Bones.
Moeder is mijn Tinkermerrie Cheyenne, mijn grote steun en toeverlaat waar ik al 15 jaar mijn leven mee deel.
Als jonkies zijn we samen opgegroeid en met Sansa eindigt het voor Cheyenne ook om moeder te zijn.
Ze heeft me 3 veulens gegeven en Sansa is haar "opvolger".
Bones is onze cremello Tinkerhengst waar ik natuurlijk ook hartstikke trots op ben. Sansa heeft zijn blik, zijn charme, zijn uitstraling.
Beide ouders hebben gewoon het beste van elkaar gegeven en Sansa is het resultaat <3

Afbeelding

Op 22 april is ze om kwart voor elf 's avonds geboren. Ik droomde van een maanoog maar had nooit gedacht dit ooit "zomaar" te krijgen.
Het veulen kijkt me daarom met wankelende beentjes aan en daar komt een nog grotere verrassing.
Ze heeft een prachtig maanoog, eyeliner en het is ook echt een ze! Na 4 hengstveulens, eindelijk eens een merrie *\o/*
Na de dood van mijn andere veulen heeft zij dit jaar weer een beetje goed gemaakt want wat zag ik het somber in zeg.

Het klinkt cliche maar ik heb een aantal veulens gefokt maar zij springt er voor mij gewoon uit.
Ze volgt me overal, hinnikt altijd als ze me ziet, is extreem aanhankelijk en heeft een aanwezigheid waar je niet langs kunt kijken.
Ondanks wij dit jaar de eerste smokey grullo Tinker ter wereld hebben gefokt is Sansa voor mij toch het speciaalste.
Haar kleurtje is natuurlijk mooi maar haar uitstraling zelf en dat geweldige, dappere karakter, dat is het totaalpakketje.

Sansa is mijn droompaard <3

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:53

Afbeelding
* hier is ze 3 weken oud gok ik.
Naam : Fantastique (Fanta)
Ras : Mérens
Vader : Océan de l'abatch
Moeder : Paulien van eindt
Fokker : ikzelf

Merrie droeg 3 weken over en dat is eraan te zien want ondertussen is mijn kleine meisje al bijna 6 maand ondertussen en bijna even groot als de mama.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:24

Ik meld onze kleine Lilly aan, het ex spalk veulentje.
Lilly haar beentjes zijn nu 100% in orde gelukkig. *\o/*
Lilly is een Amerikaans minipaardje
Camelot Country´s Buckeroo Dream x Boones Little Cotton Tail

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:36

Mijn allerliefste maylinn mag ook zeker niet ontbreken!

Maylinn is het halfzusje van mijn merrie marley. Vanaf dat ze geboren was had ik het gevoel dat ze gewoon bij mij hoorde te zijn.
Toen ik mijn eigen gefokte veulentje verloren was na de keizersnede heb ik een tijdje erna gevraagd of ik maylinn niet mocht kopen. Het antwoord was gelukkig ja!
Maylinn is het allerliefste veulentje wat ik ken. Ze doet niets liever als hele dagen knuffelen, is bomproof geboren en ze is gewoon het perfecte plaatje <3
Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:16

Mijn eerste zelfgefokte veulentje: So Marvellous Lilith <3

Een Don Cremello du Bois uit mijn merrie Marieke. Ze is alles wat we hadden gewenst en meer... Ondertussen is ze dik 6 maanden oud en flink aan de maat. Met haar Cremello ogen wint ze alle harten hier :j

Afbeelding

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:27

Ons 1e Zelfgefokte veulentje Iris Vd Sportlaan,

een vosmerrieveulen van 16 mei 2015,
Moeder is stamboek merrie en pappa is ook goedgekeurde dekhengst,

dit is onze Princes <3

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:30

Afbeelding

Ik wil graag onze Emi opgeven. Haar stamboek naam is Kiantha G.W.
Emi haar vader is de tuigpaard hengst Emilano en Emi haar moeder is de Elite
merrie Diantha (v. Sander)
Wij hadden 4 veulentjes dit jaar. 2 hengsten en 2 merries. Ik vind Emi de leukste merrie
vandaar dat ik haar opgeef.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:13

Na heel wat jaren van teleurstelling en pech is dit jaar eindelijk mijn veulen geboren, en wat voor een veulen!
Jaycee (Jaycee Triple Remedy) is een donkere Classic Champagne Quarter Horse merrie en niet alleen haar kleur is bijzonder, maar ook haar karakter. Ze is erg mensgericht en houd ontzettend van spelen. Vooral haar bal is favoriet, ze speelt er elke dag mee. Jaycee blijft bij mij, want zo'n bijzonder meisje laat ik niet gaan natuurlijk! <3

Afbeelding

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:30

Afbeelding

Skaha stekelharige vos 83 procent arabier.
merrie veulen geboren 20 april op 373 dagen dracht.
Haar vader is prins alfred.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:34

Naam: Skittles
Geboren: 13-06-2015
Mama: Mellow
Papa: Loverboy van stal anya

Afbeelding