Tijdelijke fokstal maken? Tips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Tijdelijke fokstal maken? Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 18:23

Mei 2016 is mijn merrie uitgerekend. Dit word haar eerste veulen maar ook die van mij. Ze staat bij ons thuis in een uitloopstal. Dit gewoon een grote zeecontainer van 2.5 bij 6(?) meter. Buiten liggen nog 9 betonplaten. Ruimte zat.
Maar om dat de breedte maar 2.5m is ben ik bang dat ze tijdens het veulenen tegen de wand gaat liggen oid.
Nu willen we achter in de schuur een tijdelijke stal maken.
We zetten haar ongv 6weken van te voren er in om te wennen en het is de bedoeling om merrie en veulen zo snel mogelijk weer terug te zetten op haar eigen plekje.
Nu een paar vraagjes:
-Welke lengte x breedte adviseren jullie?
-Welk hekwerk kunnen we het beste gebruiken?
-Raden jullie het aan om een camera + birthalarm te gebruiken? Zo ja, waar kan die die huren(tegen een normale prijs) ?

fokfanaat

Re: Tijdelijke fokstal maken? Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:53

Ik vind 4 bij 4 prettig, groter kan altijd ook. Hekwerk vind ik lastig, dan heb je imo toch wel kans dat ze zich bezeren of vastrollen oid.

Ik zou zeker zorgen voor camera en alarm, als je geen onnodig risoco wilt lopen is het toch wel erg belangrijk dat je bij de bevalling bent.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:41

Ik ga dit even volgen.
Hier moeten komend voorjaar ook twee kraamstallen komen in de inloopstal (grote schuur)

De bedoeling is dan ook iets van een camerasysteem te installeren, zodat we het vanuit huis in de gaten kunnen houden en wanneer nodig dan erheen kunnen gaan.