komt het veulen binnenkort of...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetbelike

komt het veulen binnenkort of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:26

Hoi!

Ik kijk deze week geregeld naar de uiers van mn merrie, en ze zijn al best vol, niet overdreven vol, maar goed er zit al wel wat in. Nu keek ik daarnet weer, en nu lijken ze heel iets groter, en het lijkt of het rond die uier een beetje wit /licht is geworden. Ik zie nog geen druppels ofso maar ik had dus een vraag of dat te maken heeft met de bevalling maar misschien heb ik het me ook wel verbeeld ofzo haha ... want ja, kwil natuurlijk dolgraag dat het veulen komt!

Zouden jullie ook kunnen raden welke kleur het veulen waarschijnlijk word? Snap van die kleurencalculator namelijk niets... de moeder is een zweetvos en de vader een appalosa. En welk geslacht denken jullie? Vorig jaar heeft ze een prachtig merrie veulen gekregen!

YMJArabians

Re: komt het veulen binnenkort of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:42

Bedoel je wittige puntjes? Dat is wel werking van het uier, maar hoeft niet persé te zeggen wanneer het komt ;)

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:45

ze hoeven niet perse heel erg te harsen,want mijn merrie heeft nu 2 weken een veulen en vlak voor de bevalling had ze geen hars of melkdruppels,de tepels waren wel wat voller en ze was heel aanhankelijk(heel veen hinniken als ik kwam,achter me aan lopen enz.)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:46

Ik volg
foto van merrie en hengst ? zal misschien leuk zijn..
en foto van uier ?

ben benieuwd!

Shetbelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:37

Foto word um niet dit weekend... mobiel laten liggen bij vriendin en kan um pas morgen avond ophalen.

Vanmiddag ging ze liggen en normaal als ik kom gaat ze staan,toen niet. nu loopt ze wel weer door de we. Is dit ook een teken of???

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:19

Moeder van mijn paardje gaf bij haar eerste bevalling toch eigenlijk weinig tekenen behalve het nogal sloom zijn en continu onrustig en ontevreden met het staan. Dezelfde avond was er nog een veulen. Bij haar tweede veulen gaf ze niks aan en lag er in de ochtend ineens een veulentje naast hahah

Ben benieuwd naar de fotos! Dan ga ik pas gokje doen voor de kleuren !

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:22

Je merrie is vos maar de vader heeft ook een basis kleur met alleen de kleur appaloosa kun je niks zeggen over de toekomstige kleur van je veulen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:41

Je merrie heeft vorig jaar ook een veulen gekregen zeg je, dan weet je toch wat de tekenen zijn? Bij elke merrie is dit namelijk anders (en soms zelfs per dracht anders bij dezelfde merrie, maar wel ongeveer dezelfde signalen).

Mijn merrie eet dus gewoon door al moet ze bevallen, ze lekt 3 weken lang, zelfs zo erg dat haar benen dus nat zijn, maar pas als er echt melk uitkomt dan gaat ze bevallen (en snel ook, meestal binnen een half uur)

Dus gewoon even terugdenken aan hoe je merrie vorig jaar was.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:43

Je hebt al een topic over deze merrie lopen: [KS] Is mijn shet nog wel drachtig ?
daar kun je deze vragen ook stellen. Ik zal dat topic verplaatsen naar KS-MK, zodat er ook gegokt kan worden naar kleur en geslacht enz.