Het is ook het laatste veulen van onze hengst Fortune's Pride bij ons, want Pride is verkocht.
Yentl kreeg in 2014 al een veulen uit dezelfde combi, dit was "helaas" een hengst.
We hopen nu dit jaar opnieuw op een merrietje, dat we dan eventueel graag zouden willen aanhouden als opvolging van mama Yen.
Normaal gezien zou de naam van het veulen met een W moeten beginnen, willen we doen zoals we vooropgesteld hadden (alfabet in omgekeerde richting, vorig jaar hadden we Zebulon en Yago en nu dus X... en W...).
Alleen wil mn vriend nu toch echt absoluut een combinaam maken van de ouders hun namen:
Yentl van de Prins Karelpolder (moeder)
en
Fortune's Pride (vader)
Hij zelf dacht aan Yentl's Pride
maar persoonlijk vind ik dat echt drie keer niks

ten eerste vind ik het zooooo cliché

ten tweede vraag ik me af hoe we het veulen dan moeten noemen? (roepnaam)
Yentl gaat niet, das de moeder, en Pride ook niet, want dat was de roepnaam van de vader...
bovendien wil ik niet opeens anders gaan doen en wil ik dus wél absoluut met een W beginnen
Aangezien ik dus dwars lig, is het aan mij om tegen die tijd met een leuke naam te komen voor het veulen, dat begint met een W en een link legt tussen Yentl & Fortune's Pride.
En het moet ook nog klinken met de stalnaam Grá Fíor...
Dus Grá Fíor W...
Ik had zelf al Wheel of Fortune bedacht... dus "Grá Fíor Wheel of Fortune"
staat me an sich ook al tegen haha omdat het zo anders is dan al de andere veulennamen die ik tot hiertoe gegeven heb

en vader komt er dan in voor, maar moeder's naam niet

en Grá Fíor Wheel of Yentl's Fortune's wordt wel een hele mond vol zo
en verder reikt mijn inspiratie tot op heden niet...
dus... misschien doet een oproepje op Bokt wonderen