Ik heb in Januari een 6 jarige (word 7 eind April) solid paint merrie gekocht, voor zover als wij weten is ze een maiden merrie (heb haar medische dossier vanaf 2012 waar niets van een dracht of poging tot dekking in vermeld staat) en heeft ze nog nooit een veulen gehad. Bij de vorige eigenaren heeft ze maar 5 maanden gestaan en de eigenaresse daarvoor is een beetje een raar persoon....
Maar nu komt het, ik keek dus vd week onder haar buik en ineens zie ik opgezette spenen.... Uhm, maiden merrie die ineens opgezette spenen heeft? Das nieuw!!!
Dus toen ik 3x goed gekeken heb ben ik naar huis gegaan, heb ik op i-net zitten speuren (niets gevonden) en daarna toch maar besloten om even terug naar stal te gaan om dit te overleggen met onze staleigenaresse.... Die zag de door mij gemaakte foto en zei: O ow, dat ziet eruit of ze iets aan het klaarmaken is daarbinnen. Dus zij heeft aan haar man (die een diploma heeft en oa KI mag doen) gevraagd of die even wilde kijken.... Zo gezegd, zo gedaan en ik kreeg te horen dat ze alleen wat oedeem heeft en ik me er niet druk over hoef te maken.
Afgesproken met de staleigenaresse dat we haar iig voorlopig nauwlettend in de gaten blijven houden en als er iets veranderd dat we dan de VA er even naar laten kijken.....
Al met al weet ik niet zeker wat ik hiervan moet denken!
Ik weet dat de enige die me uitsluitsel kan geven de VA is en geloof me, als ik ook maar iets zie veranderen is hij de eerste die ik ga bellen om haar op te laten voelen of om bloed te laten trekken! Kans zit er dik in dat ik sowieso hem een mail ga sturen met daarin deze foto's......
Goed, ik wil dus aan jullie vragen of jullie wel een een maiden merrie hebben gezien die dit ook heeft gehad en niet dragend was of is dit iets dat alleen gebeurd bij dragende merries?
Ik hoop dat jullie mee willen kijken en mee willen denken wat dit kan zijn en waardoor het komt (mochten jullie ideeën hebben zijn ze meer dan welkom).