laagliggend veulen of schijndrachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

laagliggend veulen of schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:38

Hai. 13 september is mijn merrie voor t laatst gedekt... 11 november een scan gedaan en jahoor ze bleek drachtig :D
Ze zou nu dus op de helft moeten zijn ongeveer.
Ze werd alleen mega chagrijnig, wil al sinds december niets meer, ik kan alleen WANDELEN en paar passen draven aan de hand. En ze is echt DIK..

Ik wilde weten wat er aan de hand was, misschien was ze toch al verder, is het een groot veulen of zouden het er 2 zijn? (dat laatste hoopte ik NIET)

Vandaag dus weer gescand. De dierenarts voelde wel iets, ook zei ze dat er in de baarmoeder en eierstokken iets speelde. Maar het veulen kon ze NIET zien...

Zij denkt een laagliggend veulen, maar schijndracht zou ook kunnen..

Volgende week weer scannen en dan gaan er 2 dierenartsen kijken... Moet ik mij nu erg veel zorgen maken? :?

Set_Elkol

Re: laagliggend veulen of schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:43

mijn merrie is ook gescand met 90 dagen en toen konden ze niks zien omdat het veulen al diep lag, wel konden ze vruchtwater zien. Er is gewoon een veulen uit gekomen :j haar gedrag klinkt wel als drachtige merrie :')

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:21

Nog nieuws? :')

Juttertje88

Re: laagliggend veulen of schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 21:31

Jaa.. Ze moest dus nog een keer gescand worden, dit keer konden ze het veulen weer niet zien maar zagen ze wel de navelstreng. Dus ze is wel gewoon drachtig. Van 1 veulen.

Wel viel ze de laatste dagen behoorlijk af tussen de 2 scans, dus heb bloed laten prikken, gewoon voor de zekerheid. Goed dat ik het heb gedaan, want ze blijkt ijzer tekort te hebben en bloedarmoede. Dus meteen spul ervoor gekregen, ik moest het voer behoorlijk ophogen, en ze moet nu ook luzerne erbij hebben.

Gaat nu al stukken beter en half april komt de dierenarts weer, kijken of het al beter gaat.

Als ze de bloedarmoede blijft houden en het niet weg is, mag het veulen niet aan haar aangespeend worden, dan word het veulen bij de andere merrie op stal aangespeend.
Maar laten we dat maar niet hopen :P