Het seizoen is nu voorbij, dus ik ben benieuwd!
Ik heb een "vragenlijstje" gemaakt, zodat het gemakkelijk te vergelijken is en niet iedereen net iets anders bedoeld. Ik zou het enorm tof vinden als de Bokt.nl fokkers deze in willen vullen.
Citaat:1. Welk stamboek/ras heeft jouw merrie? Is de merrie een pony (categorie?) of paard?
2. Hoe oud is de merrie en is dit haar eerste veulen?
3. De uitgekozen hengst, is deze van het zelfde stamboek/ras of van een ander, zo ja welk? Is de hengst een pony (categorie?) of paard?
4. Wat was het dekgeld van de hengst? En hoe geldt het dekgeld? Betaalde je elke dekking/inseminatie hetzelfde bedrag extra, een deel extra of was dit het dekgeld om het gehele seizoen de merrie drachtig proberen te krijgen (ongeacht de aantal dekkingen)? Of natuurlijk anders...
5. Werd de merrie natuurlijk gedekt of geïnsemineerd?
6. Hoeveel dekkingen/inseminaties heeft de merrie gehad?
7. Heeft merrie bij de hengstenhouder gestaan, ben je op en neer gereden of is de hengstenhouder bij de merrie geweest?
8. Is de merrie uiteindelijk drachtig geworden?
9. Hoe vaak heeft de dierenarts een echo gemaakt?
10. Heeft de merrie overige medicatie gehad of supplementen om drachtig te worden?
11. Welke kosten heb je gehad van de dierenarts? Graag gespecificeerd, hoeveel echo's en wat kost 1 echo. Heb je een pakket gehad of alles los? Prijzen hoeven uiteraard niet exact!!
12. Heb je extra kosten gehad om de merrie nog dragend te krijgen, denk aan meer voeding, etc.? Welke kosten heb je gehad voor het stamboek.
13. Wat waren de totale kosten om de merrie drachtig te krijgen?
14. Overige info...
Heel erg bedankt!