3 maand drachtige merrie, in sloot gevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle5418

3 maand drachtige merrie, in sloot gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 22:35

Hooii.
Ik heb een shetland merrietje die nu 3 maanden drachtig is.
Ze is vandaag in de sloot gevallen doordat ze in opgejaagd
Door een andere pony , ik heb haar er met veel moeite uitgekregen . als ik er niet was geweest was er grote kans dat ze dood zou zijn |( Ze was wel uitgeput. Ze stat nu lekker op stal met een dekentje om.
Mijn vraag is kan ze nu een miskraam krijgen?
Door alle angst, stress enzo?

Alvast heel erg bedankt!

Caily

Re: 3 maand drachtige merrie, in sloot gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:37

Ja, dat kan, maar dat hoeft niet. Is afwachten, je doet er niks aan. Belangrijkste is dat zij nu zo goed mogelijk verzorgd wordt en zo snel mogelijk veilig terug is in haar vertrouwde situatie (dus niet te lang op stal laten als ze dat niet gewend is, niet uit kudde halen ed).

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:38

Het zal afwachten worden, maar op zich is het veulentje nog heel klein en goed beschermt in de buik van mama. Die zal er niks van gemerkt hebben hoor !

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:45

hoi :)wij hebben midden in de winter een hoogdrachtige merrie uit een ijzige sneeuwsloot met de jeep moeten trekken ;( ze lag al bijna plat van vermoeidheid op een gegeven moment :(:) we hebben haar onder de warme douche gezet net zolang er warm water was en toen onder een paar warme dekens op stal gezet, en zij heeft het prima doorstaan allemaal en haar veulen is helemaal goed ter wereld gekomen een paar maanden later :) niet alle merrie's zijn t zelfde maar ik hoop dat het bij jullie net zo goed afloopt als bij ons :) groetjes deess

anoukie88

Re: 3 maand drachtige merrie, in sloot gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 06:39

Hier vorige maand mijn drachtige merrie met veel spektakel (de brandweer) uit de mestput gehaald. Ook bij mij de vraag toen aan de DA of ze misschien zal verwerpen. En die zei dat je goed in de gaten moest houden of ze koorts zou krijgen/hebben. Dit gelukkig niet en zo het nu lijkt groeit het veulentje voorspoedig. Zolang de koorts uitblijft dan gaat het "in" het lichaam vaak goed.

ewoudlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:53

En is het goed afgelopen?

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 12:56

ewoudlover schreef:
En is het goed afgelopen?

Jaa ze is drachtig en word steeds dikker :o