hoe beloon je een veulen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alano_xx

hoe beloon je een veulen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 09:48

Mijn veulentje, Alano , is bijna 2 maand en is kwart haflinger. ik wil nu al met een beloning zorgen dat hij gewoon naar mij durft komen. Zodat hij niet bang word van mensen ofzo als je hem van de wei moet halen om te verplaatsen of later mee te rijden. Nu, met mais bladeren lukt dat wel, want ik kan hem al aaien eens hij bij mij is. maar zijn mais bladeren hiervoor goed, of zou ik hem beter iets anders geven? het is niet als eten maar eerder als beloning. :?

Ayasha
Blogger

Re: hoe beloon je een veulen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:49

Waarom voldoet kroelen niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:50

Hier ook gewoon heerlijk knuffelen hoor. Vinden ze super! Mijn hengstveulen doet het er zelfs om. Expres stil staan omdat een paar stapjes te 'leren' zetten zonder mama zodat hij dan heerlijk geknuffeld wordt :p

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 09:53

nou dat wil ik ook doen, maar hij schrikt nogal snel als ik hem wil aaien aan zijn hoofd ofzo... soms lukt dit wel en dan zie ik dat hij geniet. maar als dit niet lukt :?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:54

Zou zo jong niet aan voerbeloning beginnen.

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 09:56

kohtje schreef:
Zou zo jong niet aan voerbeloning beginnen.

dat weet ik, en het is niet zoveel dat ik hem geef hoor. maar anders lukt het niet.. of ligt het gewoon aan zijn leeftijd? bij het vorige veulen lukte alles meteen...zonder voedsel, maar bij Alano lukt dat niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:56

Maar wat heb je de voorbije 2 maand er dan mee gedaan? Dat ze de eerste dag wat schrikachtig zijn is normaal, maar normaal moet je ze al heel snel perfect kunnen knuffelen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:57

geduld en hulp van iemand met ervaring lijkt me het handigste in dit geval, kroelen op de schouder, ronddraaiende bewegingen maken en zo over heel zijn lijfje gaan, het hoofd is vaak bij veulentjes erg gevoelig, logisch ook :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:58

Je moet ook niet over z'n hoofd aaien, maar over de hals.
En wat nou als je met de moeder aan de gang gaat, en dan probeert het veulen te aaien?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:59

Inderdaad oppassen met eten, voordat je het weet verwachten ze aldoor wat lekkers en dan kan zo'n hengstveulen heeeeeel vervelend worden!
Geduld, geduld en geduld. Hij moet leren dat jij niet eng bent en dat knuffelen leuk is.
En als je mama aandacht geeft? Die kan hem leren dat mensen te vertrouwen zijn.

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 10:02

nou dankje, ik ga er straks even bij en dan zie ik wel :) als ik met de mama bezig ben gaat hij gewoon met de kleine shetland spelen, die ook bij hem op de weide staat. dus veel kijkt hij niet naar de moeder wanneer ik ermee bezig ben. maar als hij dat wel doet zie ik inderdaad dat hij al eens een stapje dichter zet en dat ik hem al eens kan strelen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:32

F-AM --> KS

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:38

Kan zijn dat deze wat voorzichtiger is van aard. :)
Gewoon bij gaan zitten, geduld hebben, aai over de schouder en de hals.. Hoofd kunnen ze eng vinden omdat ze daar een paar "blinde punten" hebben. :) Als ie je meer vertrouwd kan je vanzelf meer en meer naar de oortjes en het hoofd toe werken. :)