Wordt het onderhand niet eens tijd dat hij bij jou komt wonen Jessix?
Maar over die "klik". Ik denk, dat als je weet op voorhand dat een bepaald veulen van/voor jou is, dat je er sowieso wat meer mee hebt dan met elk ander willekeurig veulen? Zeker als je er bewust zelf voor open staat en er heel erg betrokken bij bent.
Als je met je eigen merrie fokt, is het ook maar een gok wat er precies uit komt.
En toch, zodra ik mijn veulen voor de eerste keer zag (Gefokt uit mijn eigen merrie) had ik er wat mee.
Hij is echt 100% mijn paardje en ik ben vanaf de eerste minuut stapelgek op hem.
En hij vindt mij ook echt zijn baasje. (Hij weet natuurlijk niet beter) Maar ik kan en mag er echt alles mee.
Alles wat ik doe, vindt hij vanzelfsprekend, simpelweg omdat ik het ben.
Maar al was hij pimpelpaars met groene stippen en een hoorn op zijn hoofd, dan was ik waarschijnlijk nog steeds stapelgek op hem geweest?
Dus ik vermoed dat je zoiets ook wel kunt hebben als je een ongeboren veulen koopt of een fokmerrie least etc.
Ik zou zoiets zelf zeker ook wel durven wagen. Als het een merrie is waar je heel graag een veulen van wilt of een combinatie die je heel gaaf lijkt etc. Zolang de afspraken maar duidelijk zijn.