camera systeem in de stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

camera systeem in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 10:22

Ik ben benieuwd wat voor camera-systeem de fokkers hier gebruiken om de drachtige merries in de gaten te houden?

bestaat er ook een goed draadloos systeem dat ongeveer 300 meter kan overbruggen?
gebruik je een webcam, beveiligingscamera of nog iets anders?

Alle tips zijn welkom!

DeEenhoorn

Re: camera systeem in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:25

op de manege waar ik rij staat een pony die al eens is geslagen door 2 meisjes, met zwepen in de stal, dat beest was al angstig, eerder al mishandeld. iets daarvoor hingen er al camera's, dus die meiden mogen het erf niet meer op. :j goed camerasysteem doet daarvoor dus ook wonderen, als ze geen cam-systeem hadden, waren die meiden er alweer op losgeslagen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:59

Zelf heb ik geen betaalbaar systeem kunnen vinden wat 300 meter kan overbruggen.

Is er internet in de stal? Of kan dat via homeplugs bereikt worden? Wij hebben het uiteindelijk via internet gedaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:10

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:12

Anders is wellicht een homeplug met accesspoint een oplossing om wifi in de stal te krijgen?
Dan zou die ip-camera geschikt zijn. :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:18

300m is wel erg moeilijk...

Wij hebben een camerasysteem van bij de Makro, en die heeft al last met 50m.
Werkt nu wel heel goed, duidelijk kleuren- en infraroodbeeld, ideaal voor 's nachts.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:36

F-AM --> KS

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:39

via via kwam ik op deze site: www.stalzicht.nl ... dat lijkt me ook wel wat misschien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:42

Paar jaar geleden hadden wij een dure camera-set gekocht, zou 150 meter bereik door muren en 300 meter op open veld hebben. Wij hadden een 70 meter nodig door muren. Uiteindelijk werd de 25 meter nog niet gehaald. -O- Dus ook qua specs op afstand moet je echt oppassen, dat is best case scenario, maar komt maar zelden voor.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:43

Ik lees ook even mee, ik wil ook graag een camera in mijn stal alleen heb ik geen internet, wel stroom, ik overweeg nu om mijn oude laptop daar neer te zetten en zo internet te krijgen..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:45

@ Elegance, hoe wil je met je laptop internet krijgen dan? is er wel wifi?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:46

Ik gebruik een babyfoon met beeld, die gebruik ik toch niet voor mijn kleine. De afstand naar mijn stal is zo'n 250m. Voor ons werkt dat prima, maar ik ga dit jaar het systeem van Equisensor uitproberen om te zien of dat meer voordelen oplevert.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:47

oke, dat is ook nog een idee inderdaad. ik ga daar eens op googelen

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:51

juval schreef:
@ Elegance, hoe wil je met je laptop internet krijgen dan? is er wel wifi?

Er is wel Wifi in het woonhuis maar dat is te ver weg, ik zit eraan te denken gewoon een abbonement met een stick af te sluiten. Ik had een tijd terug ergens iets gelezen over internet abbonementen voor 1 of 2 maanden maar dat kan ik dus niet meer vinden..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:52

zou dat niet heel duur zijn?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:53

Als ik een internet abbonement afsluit voor een aantal maanden niet denk ik, maar goed ik weet dus niet of dat mogelijk is. Stom dat ik het toen niet gewoon opgeslagen heb

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:56

wij hadden vroeger een systeem waar alleen een prepay kaartje in moest.. Weet niet of dat nog bestaat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:59

Elegance_ schreef:
Er is wel Wifi in het woonhuis maar dat is te ver weg, ik zit eraan te denken gewoon een abbonement met een stick af te sluiten. Ik had een tijd terug ergens iets gelezen over internet abbonementen voor 1 of 2 maanden maar dat kan ik dus niet meer vinden..

Als er vanaf het woonhuis de stroom loopt naar de stal (voorwaarde is wel dezelfde fase) zou je dus via een homeplug zo op stal internet kunnen krijgen. Dat is goedkoper als een internet abonnement voor heel even, want die zijn gewoonweg duur.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:07

Neonlight schreef:
Elegance_ schreef:

Als er vanaf het woonhuis de stroom loopt naar de stal (voorwaarde is wel dezelfde fase) zou je dus via een homeplug zo op stal internet kunnen krijgen. Dat is goedkoper als een internet abonnement voor heel even, want die zijn gewoonweg duur.

Zou die het redden denk je? de stallen staan denk ik op 150 m afstand, misschien iets minder

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:33

Ik lees even mee, ik wil ook graag een camera op stal voor mijn merrie maar wifi is er niet en woonhuis is net iets te ver dus.
Ik zat ook al aan een babyfoon met camera te denken maarja dan kan ik het niet zien als ik op mijn werk ben ofzo.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:50

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:29

crazy_funky schreef:
Ik lees even mee, ik wil ook graag een camera op stal voor mijn merrie maar wifi is er niet en woonhuis is net iets te ver dus.
Ik zat ook al aan een babyfoon met camera te denken maarja dan kan ik het niet zien als ik op mijn werk ben ofzo.

Staan ze dan niet buiten als je op het werk bent? Ik werk nu niet, maar als ik dat straks wel doe dan wil mijn overbuurvrouw ze vast wel in de gaten houden overdag.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:02

Ja maar als ik het niet vertrouw laat ik dr liever binnen staan dan in de wei.
Er zijn mensen op stal en die kunnen haar dan beter in t oog houden als op de wei.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:26

Bassenqua schreef:
http://www.bewakingscamera.nl/camera-vo ... tAodREIAZA

Goede spullen, goede service en hulp. Fijn bedrijf.

Heb zelf een nacht camera van deze firma en ben zéér tevreden.

Daar hebben wij een paar jaar geleden ook een camera gekocht, een dure. Beeld was goed, alleen zo jammer dat het chinese makelij was en niet windows 7 compatible, wat ze ook niet op de site deden vermelden. Bovendien werden de specs dus ook niet gehaald.

Neonlight schreef:
Paar jaar geleden hadden wij een dure camera-set gekocht, zou 150 meter bereik door muren en 300 meter op open veld hebben. Wij hadden een 70 meter nodig door muren. Uiteindelijk werd de 25 meter nog niet gehaald. -O- Dus ook qua specs op afstand moet je echt oppassen, dat is best case scenario, maar komt maar zelden voor.

Dit ging dus over een camera van daar, waar we bijna 400 euro voor betaald hadden. Uiteindelijk nog een ander kastje erbij, dat moest dan werken, weer 250 euro. Eind van het liedje, ik had niets, geen werkend systeem, maar gelukkig kon ik wel alles retourneren, dat is 2 dagen voor mijn merrie beviel gedaan. Dat jaar had ik dus geen camera.
Uiteindelijk, jaar later, dus een veel goedkoper wel werkend systeem, voor een 120 euro.

Isaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:56

Wij hebben wel de camera van de aldi gekocht en werkt prima. Ik heb in huis en buiten aan de stal een wifi versterker gehangen. Via de app op mijn telefoon kan ik ze 24/7 in de gaten houden. Ook kan je verschillende accounts aanmaken zodat andere evt ook zicht erop hebben.