Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xSabineW schreef:Mijn ervaring is dat een veulen van vier maanden nog halstermak maken vrij lastig is, omdat ze echt al sterk worden.
Maar natuurlijk kan het gewoon goed gaan. Helpt het niet als je hem/haar met de kont in een hoekje zet? Kijk wel uit dat hij hierdoor niet in paniek raakt. Ik denk dat je het beste even door kan zetten. En als het halster om is het even een paar minuten laten zitten terwijl je er bij blijft en het zo geregeld te herhalen.
Ik hoop dat je hier wat een hebt
petraaken schreef:Gewoon doorzetten. Ook al doet hij een beetje paniekerig. Op stal zetten in een hoekje en desnoods met 2 personen zijn. Iemand die hem vasthoudt en iemand die het halster aan doet.
Goldie schreef:Wij hebben ook zo'n drabber. Uiteindelijk is het gelukt met 4 man sterkDat secreet begon gewoon te trappen, vanaf dag 1 al
Het is nu ook eindelijk gelukt om der vast te zetten, was ze het ook niet mee eens
![]()
Ik kan niet wachten totdat ze 3 is![]()

minikatje schreef:moeder+veulen op stal.
pony er weer uit.
veulentje lekker kiebelen, aan zn oortjes trekken (zachtjes) en spelenderwijs het halster om doen.
soms helpt het als je het deel dat achter de oren gaat ook los maakt zodat alleen zn neus erin gaat.
goed belonen en als dat goed gaat verder gaan met het deel achter de oren.
kleine stapjes en niet teveel in 1 keer willen
als hij zn neusje erin steekt is het al goed, volgende keer gewoon verder.
voor je het weet heeft hij zn halster om.