Drachtig of toch embryo sterfte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnniekSlijk

Drachtig of toch embryo sterfte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 09:38

Ik heb mijn merrie laten insemineren op 13 juli. Na 18 dagen is een scan gedaan en daar kwam uit dat ze niet drachtig was. Het vreemde was wel dat het gele lichaam er nog zat en de baarmoeder der drachtig uit zag. Wel een klein eitje van 3cm. Na twee dagen (vandaag dus) nog een keer laten scannen om te kijken hoe ze zich zou ontwikkelen. Het gele lichaam zat er nog steeds en de baarmoeder oogde nog steeds drachtig. het eitje groeide niet. Ze hadden het over dat ze misschien drachtig geweest zou kunnen zijn, maar dat het gestorven is. wat denken jullie? zou eventueel het vruchtje niet te zien kunnen zijn op een scan? Schijndracht? of toch sterfte?

Ze wouden haar hengstig spuiten, maar dat heb ik niet gedaan. Vond het dan ook wel laar in het seizoen worden dus dan volgend jaar maar weer.

Anoniem

Re: Drachtig of toch embryo sterfte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:05

Scannen?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:07

ik zou na een week nogmaals scannen je weet nooit
Goed dat je haar niet hengstig hebt laten spuiten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:36

Na 18 dagen dracht zou er zeker een vruchtje te zien moeten zijn.
Het feit dat ze een geel lichaam zagen en een eitje wat niet groeit doet mij vermoeden dat jullie net de hengstigheid gemist hebben.
Ik zou eventueel volgende week of over twee weken nog eens scannen voor het geval het vruchtje gemiste is.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:53

Als dat zo zou zijn dan zou ze wel een hele korte cyclus hebben gehad. Het is ook door mijn hoofd geschoten dat we de hengstigheid hadden gemist en had dat dan ook gevraagd aan de dierenarts. Die dacht dat niet.