hengstveulen van 2 maand dekt al gericht op zijn moeder ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessiel22

hengstveulen van 2 maand dekt al gericht op zijn moeder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:06

Hallo bokkers :)

Eigenlijk schrok ik net best wel , ik heb een hengstveulen van 2 maand die zeer bij de hand
is maar om nu al boven op zijn moeder te springen en zijn dingetje gericht er probeert in te krijgen. :n
Nu lees ik dat ze vanaf 8 maanden eigenlijk vruchtbaar zijn en het meer spelen is, maar kan dit niet schadelijk voor de merrie zijn ? Hij blijft er achter op ook al loopt de merrie weg..

Jes

Re: hengstveulen van 2 maand dekt al gericht op zijn moeder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:45

Is gewoon instinct/spelen inderdaad, voor nu kan het nog helemaal geen kwaad, hou het echter wel in de gaten vanaf 6 maanden ongeveer als de merrie niet opnieuw drachtig is dat het veulen gespeend wordt zodat het zijn moeder niet echt gaat dekken.

jessiel22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:50

Jes schreef:
Is gewoon instinct/spelen inderdaad, voor nu kan het nog helemaal geen kwaad, hou het echter wel in de gaten vanaf 6 maanden ongeveer als de merrie niet opnieuw drachtig is dat het veulen gespeend wordt zodat het zijn moeder niet echt gaat dekken.

Merrie is niet opnieuw drachtig maar ze laat wel toe dat hij boven op haar springt.
Hij is ook behoorlijk zelfstandig en ben bang dat hij daarom ook heel vroeg erbij is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:38

Ik heb hier ook een hengstveulen lopen, die sprong met twee weken al boven op zijn moeder.
Ook zij wordt dit jaar niet gedekt dus ze zullen met 6 a 7 maanden uit elkaar gaan.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:39

Hier is mijn veulen ook 2 maanden oud en springt ook op zijn moeder maar gericht proberen te dekken nee.
heeft hij niet toevallig zijn piemel eruit hangen? Dat heeft de mijne wel vaak namelijk.
Mijn merrie trapt als ze het zat is hem weg. De mijne gaat er sowieso met 5 maanden af.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:42

Hier ook een hengstveulen springt ook op moeders, maar verder niet om te dekken zijn pielemoos hangt er niet uit.

jessiel22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:38

Tooske schreef:
Hier is mijn veulen ook 2 maanden oud en springt ook op zijn moeder maar gericht proberen te dekken nee.
heeft hij niet toevallig zijn piemel eruit hangen? Dat heeft de mijne wel vaak namelijk.
Mijn merrie trapt als ze het zat is hem weg. De mijne gaat er sowieso met 5 maanden af.

Nou had het vaker gezien maar dan inderdaad meer speels maar nu rook hij haar van achteren , kwam zijn piemel eruit en was ook stjjf, merrie trapt helaas nog niet van haar af ..Ja zit ook al te denken om hem ook met vijf maanden dan er bij weg te doen .

jessiel22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:39

_Patrick_ schreef:
Hier ook een hengstveulen springt ook op moeders, maar verder niet om te dekken zijn pielemoos hangt er niet uit.

Oke ,denk dat de meesten hengstjes het wel doen alleen hij had echt zijn piemel eruit het is dat hij er nog niet bij kan hihi

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:15

ik heb het ook nog voorgehad met een shetveulen. Echt met stijf piemeltje en al,er willen induwen :+
Maar aan die leeftijd zijn ze echt nog niet vruchtbaar,ik zou er echt niet mee inzitten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:18

Op die leeftijd zijn ze nog niet vruchtbaar maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Op tijd spenen dus.
Heb je misschien andere, bitchy merrie's die je erbij kunt zetten? Dat zou ik eerst eens proberen en hopen dat zijn moeder wat meer van zich af gaat slaan. Dat zal ze vast wel gaan doen, hij is nu nog erg jong natuurlijk.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:11

Whis vind het al erg vervelend als hij op der springt dus zet hem wel op zijn plek