banden slapper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

banden slapper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 00:31

snelle update;

heb net weer gekeken bij mijn hoogdrachtige shetland merrie, en het lijkt erop dat haar banden slapper zijn geworden. (vermoeden had ik gisteren al)
nog steeds is de uier nog niet echt goed gevuld...zou het veulen dan toch al snel kunnen komen?
ik vraag me af of ik toch deze dagen bij haar moet gaan waken?

groetjes

johan_d

Re: banden slapper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:23

ik zou vooral de uier int oog houden, bij onze d-pony merrie zijn de banden al 2 weken heel slap en kan ik de staart zo op de rug leggen en nog geen veulen, nu wel gezien dat de uier volgelopen is en vorige nacht verschillende keren moeten opstaan, daarom zou ik deuier goe int oog houden

Abel1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:36

Of de uier vol is of niet zegt niks.
Onze shet had helemaal geen uier en toch lag er een veulen naast.
Had voor ik naar bed ging nog gekeken echt alleen twee slappe tietjes.
Volgende morgen dus een veulen en toen had ze ook ineens een volle uier.

johan_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:28

ja bij ons lag jet veulen onverwacht mee in de wei, hadden even birthalarm afgedaan zodat ze eens kon rollen, was al wel 5 weken over toen, geen slappe banden en geen uier, een uur voordien nog gekeken.
Deze keer banden al 2 weken heel los, ondertussen 11 dagen over tijd, uier sinds gisterenavond op springen, nog geen kegelen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:56

Wat zit er toch veel verschil op? Eigenlijk zijn ze een beetje onvoorspelbaar, dus goed in het oog houden.

johan_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:37

Zoals ik van de week zei, banden slapper, uier vol, was zondag, maandag heel de dag op de wei gestaan, 's nachts verschillende keren moeten opstaan, dinsdag terug naar de uier gekeken en deze was terug volledig weg. Vandaag terug vollle uier, snap het allemaal niet meer goed. DA gebeld deze zegt zolang het veulen leeft komt het niet af, dus gene paniek. Nu al 2 weken overtijd, vorige keer 5 weken overtijd.