Moeder heeft altijd al voernijd gehad, ik ben bang dat ze het van haar heeft overgenomen.
Ze is 9 maand oud en afgespeend, staat nu zelfstandig op stallen met nog 2 andere paarden naast haar.
Met hooi eten is er niets aan de hand.
Ze doet het ook alleen binnen, ik heb haar op stal omdat zij samen met nog 2 andere wat bij gevoerd moet worden. De rest op de wei krijgt alleen maar onbeperkt hooi.
Na het eten gaat ze samen met de rest weer naar buiten..
Het is onmogelijk om haar buiten te voeren tussen de kudde. Er is sinds vorig jaar een merrie bij gekomen die behoorlijk dominant is. Onder het eten is er áltijd ruzie. het duurt meestal wel 20 minuten voordat iedereen zijn plekje heeft gevonden en rustig kan eten, vandaar dat ik ze op stal voer.
Nu dus het probleem, door het schrapen was haar hoef aan de voorkant compleet afgesleten, heb hier een hoefsmid bij gehaald en die heeft het gelukkig weer helemaal netjes in orde gemaakt.
Maar wil het natuurlijk ook zo houden.
Mocht er echt niets te doen zijn aan het schrapen, probeer ik haar toch buiten te voeren.
Maar veulen lief is natuurlijk erg onderdanig en om er bij te blijven staan met een zweep en voor dat ze haar brokken, lucerne en pulp op heeft vind ik ook weer zoiets...
Dus, is voernijd op te lossen of zit dat in het koppie en krijg ik dat er niet meer uit?
Voor de lichtelijk krankzinnige bokkers onder ons... Ik ga haar niet kluisteren.