Gezocht: foto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Gezocht: foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:48

Beste bokkers,

Ik startte al eens eerder een topic (over iets helemaal anders maarkom) waarin ik foto's zocht, ik kreeg toen een hele reeks naar mijn hoofd geslingerd dat daar copyright opstond enzovoort. Nu, als jij iemand bent die zijn foto's NIET wil delen, gelieve hier dan niet te reageren. Ik vraag enkel foto's van mensen die vrijwillig hun foto's willen geven aan mij (er mag natuurlijk ook een watermerk opstaan en er wordt altijd verwezen naar de fotografe). Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik geen zin heb in gezeur. Als iemand foto's vraagt aan mij van iets wat ik heb gefotografeerd zal ik deze altijd graag geven met mijn copyright erop. Niemand moet dit kopen van mij, ik vind het juist leuk als mijn foto's educatief gebruikt worden.

Nu kom ik eindelijk aan wat ik wou vragen :)
Ik doe mijn eindwerk over geboortebegeleiding. Het zou heel fijn zijn als ik mooie foto's heb van geboortes en misschien ook van ingrepen / problemen tijdens de geboorte enzovoort. Gewoon voorbeelden van wat je meegemaakt hebt krijg ik ook graag, dan kan ik dit wat 'verhalender' verwerken in mijn tekst! De foto's zullen dus in mijn stageverslag verschijnen met verwijzing naar de fotograaf en/of eigenaar van het paard, met een educatief doel. Ik zal ze misschien ook gebruiken in mijn powerpointpresentatie tijdens mijn voorstelling. Alvast heeeeeel erg bedankt!!

Mvg, Fien Vanbelle

Anoniem

Re: Gezocht: foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:52

Ik heb wel foto's van een geboorte in de wei van afgelopen jaar
Wel met iPhone genomen

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:52

Als ze duidelijk zijn kan ik er misschien wel wat mee? Je mag ze altijd per mail doorsturen, ik zal je even mijn email pb'en!

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:53

Cool
Laat maar zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:54

Is goed

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:57

Ik dacht als eerste 'wie gaat er nu foto's van haar bevalling delen??'.................... :')

Wij hebben al heel wat veulentjes gehad, maar het is me nog niet een keer gelukt erbij te zijn -O-
Mocht het eindelijk een keer zo zijn, vind ik het geen probleem de foto's te mailen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:58

Ik dacht ook dat het over menselijke bevallingen ging! :=

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 17:01

Héhé :)
Ik heb op stage ook veel bevallingen, ben er een keer kunnen bijzijn op tijd maar mijn camera lag toen nog thuis... Het gaat dus over paarden haha :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:12

Ik heb alleen een foto van de pootjes blaas die uit de merrie komt, verder hebben we geholpen bij de bevalling waardoor ik geen foto's kon maken.
Wellicht dat ik half april wel weer meer foto's kan maken, ik weet alleen niet of je er tegen die tijd nog wat aan hebt?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:02

Jazeker! Ik moet het indienen eind mei geloof ik ;)
Ik hoop zelf tegen dan ook enkele filmpjes te kunnen maken..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:20

Filmpjes heb ik zat als je daar wat mee kan. Zowel vanaf onze webcam opgenomen als ook (een paar) gewoon gefilmd.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:29

O zo! Daar ben ik ook wel wat mee! Ik stuur je even een pb ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:43

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:46

WAAW! Super!! Mag ik die van Fawziyyah gebruiken dan? En dan Reindert Jansen als 'bronvermelding'? :) Supermooie foto's zeg! Ik heb trouwens je site ook al eens bekeken ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:48

Ja die mag je wel gebruiken hoor. de kliniek gebruikt deze foto's ook :) hele mooie serie is het :j

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:09

Wil je alleen foto,s van paarden ik heb namelijk ook nog een serie van een geboorte van een kalf.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:14

Enkel paarden, sorry.. Het gaat over 'geboortebegeleiding bij paarden' dusja...
Toch bedankt voor het aanbod!!

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:16

Okay!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:27

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:04

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCNVZLZZ.jpg

Na een vlotte bevalling kwam de placenta niet los. In overleg met de dierenarts hebben we vier uur afgewacht. Helaas moest de dierenarts toch komen. Na een injectie, waarvan hier vast wel iemand weet hoe het middel heet, om de baarmoeder een handje te helpen de placenta af te drijven, gebeurde er behalve weeen helaas niets. Vervolgens is de dierenarts ongeveer anderhalf uur bezig om de placenta manueel los te maken, pellen noemen ze dat geloof ik. Vervolgens is de baarmoeder gespoeld, waarbij de dierenarts liters 'baarmoederwater' over zich heen kreeg. Ze was tot op haar hemd nat!
Vervolgens kreeg de merrie verhoging en bleek de baarmoeder bij latere spoelingen niet schoon. Ze kreeg een aantal dagen anti-biotica en is een paar dagen gespoeld, waarna het gelukkig weer goed ging.

Ik heb alleen de foto boven, helaas geen foto's van de dierenarts die met haar bezig was. Maar het was voor de merrie wel heel erg vervelend, ons hoofd stond er niet echt naar om foto's te maken.
Misschien wel een interessante aanvulling voor je presentatie, een complicatie na de bevalling. Als dit niet goed door onze dierenarts zou zijn begeleid, waren we wel onze merrie kwijt geweest vanwege een infectie na de bevalling.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:16

Sammy dat middel is ocytocine (ook wel oxytocine genoemd)...
Had je DA geen "waterdichte" jas/schort aan gedaan??

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:05

Ik wist het wel dat iemand het zou weten! Thanx!
En nee, geen schort, ik denk dat ze dat een volgende keer wel zal doen! Er ging een emmer lauw water in de baarmoeder, en het kwam er eerst niet uitlopen. Tot Ilse ineens perste, en er een grote golf water met kracht uitkwam. De dierenarts stond recht achter haar, dus ze kreeg alles over zich heen :o

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:58

Leuk om zo'n ervaringen te lezen!! En Patoucha; dat is héél bruikbaar!
Op mijn stageplaats was er ook zo eentje. Eerst de placenta wat moeten losmasseren en daarna met 15 liters isobethadinewater gespoeld en daarna met water. Ik moest de trechter vasthouden die aan de sonde hing. Trechter kwam even los van sonde; ik helemaal nat met isobethadinewater. Nice, zeker in die kou :D