Sinds kort hebben we een nieuw lid in de familie, namelijk Samiera. Samiera is het veulen van mijn zus. Zelf heeft ze veel ervaring met jonge paarden. Mijn zus heeft mij gevraagt of ik haar een beetje wil helpen. & natuurlijk wil ik dat, ik weet alleen nog niet helemaal hoe
Samiera is nu een half jaar en heeft nog nooit een halster omgehad. Toen we haar kochten had ze een touw om maar ik gok dat dat niet helemaal op de goeie manier gegaan is....
Dus nu wou ik vanmiddag even proberen om het halster om te doen en het wou niet. Ze kwam de hele tijd omhoog en deed haar hoofdje in de lucht. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om een veulen halstermak te maken. We krijgen begeleiding van een instructrice, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hier over denken. Iedereen heeft een eigen manier, en ik hoop zo een manier tegen te komen die bij Samierea werkt.
Ik snap dat dit ook gewoon tijd kost, en dat ze eraan moet wennen. Maar ik hoop dat jullie mij alvast wat tips kunnen geven!
Bedankt, Groetjes
Zelf gebruik ik liever een halster waarvan je het kopstuk helemaal los kunt maken. Dat is misschien iets meer gepruts, maar je hoeft niets over de oren te trekken en dat is vaak juist het probleem.