Mening van het krijgen van een veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Mening van het krijgen van een veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:36

Hallo

Ik ben voor school bezig met het maken van een verslag over de dracht en het krijgen van een veulen.
Nu vond ik het wel heel leuk om persoonlijke meningen van jullie toe te voegen hoe jullie er tegenover stonden om een veulen te krijgen.

Was het wat je er van verwacht had?
Vond je het leuk, slopend, of juist enorm tegen vallen.
Graag positieve en negatieve ervaringen.

Bedankt voor jullie hulp! Hoop dat jullie het ook leuk vinden om er aan mee te werken.
Ook eventueel een foto van merrie en veulen erbij. (mits je dat wilt natuurlijk) Dan kan ik er een leuk verhaal van maken.

Groetjes Sophie!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:41

Ik heb nog nooit een veulen gehad. Mijn merrie wel :+ ;)

Er mankeert dus het e.e.a aan je vraagstelling plus.... de meeste mensen (niet allemaal) kiezen bewust voor een dekking en dus een veulen. De vraag hoe stond je er t.o. om een veulen te krijgen is daarmee onjuist formuleert en de kans is dus groot dat je hier (eenzijdige- positief dus anders kies je er niet voor) antwoorden op krijgt terwijl je eigenlijk wat anders wil weten.

Ik vermoed dat je wil weten waarom koos je hiervoor?

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:45

Sammie schreef:
Ik heb nog nooit een veulen gehad. Mijn merrie wel :+ ;)

Er mankeert dus het e.e.a aan je vraagstelling plus.... de meeste mensen (niet allemaal) kiezen bewust voor een dekking en dus een veulen. De vraag hoe stond je er t.o. om een veulen te krijgen is daarmee onjuist formuleert en de kans is dus groot dat je hier (eenzijdige- positief dus anders kies je er niet voor) antwoorden op krijgt terwijl je eigenlijk wat anders wil weten.

Ik vermoed dat je wil weten waarom koos je hiervoor?

Haha ik snap je, ik bedoelde.. Hoe vond je het dat je PAARD een veulen kreeg :D
En met negatieve ervaringen bedoel ik dingen die fout zijn gegaan bij de dracht. Misschien is de merrie wel overleden, of zijn er meer complicaties opgetreden waardoor je nooit meer een veulen wilt fokken.
Meeste kiezen inderdaaad bewust voor een veulen, maar niet voor de complicaties die optreden tijden de bevalling.

Bedankt voor je berichtje iig. :))

petraaken

Re: Mening van het krijgen van een veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:54

Gezien het om ervaringen op en rond de geboorte van een veulen gaat is dit topic verplaatst naar de Kraamstal.

F-AM --> KS.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 18:26

Ik neem aan dat er wel mensen zijn die een veulen hebben gehad :')

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:51

stel maar gerichte vragen dan wil ik deze wel beantwoorden.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:59

Als alles rondom de geboorte goed verloopt, dan is het spannend om een veulen te krijgen, je bent er benieuwd naar en je hoopt natuurlijk op wat moois. Als er wat mis gaat, is het echt een ramp! We hebben wel eens een merrie verloren bij de geboorte van een veulen en we hebben ook wel eens een doodgeboren veulen gehad. Vreselijk!!!! Dat geeft een enorme kater en dan is de lol er tijden lang helemaal af. Tegenwoordig ben ik echt blij als ik zie dat alles goed verloopt. Geslacht, kleur enz maakt me dan weinig uit.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 18:11

Heb me verslag inmiddels ingeleverd, dus heeft weinig opgeleverd. Maar bedankt voor jullie belangstelling nog :)!

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:39

Mijn eigen pony heeft nog nooit een veulentje gehad. Mijn oude verzorgpony wel! :) Ik vond het geweldig! Ik was toen een paar jaar jonger, 8 ofzo, dus ik was helemaal trots, mijn verzorgpony, een veulen! Ik was helemaal blij! Ik weet niet of ik er een foto bij mag doen. Ze is inmiddels verkocht, naar duitsland. Het veulen is ook verkocht dusja...

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:39

Oh! Lees ineens dat het niet meer hoeft :+ ben ik weer dom om net de laatste reactie niet te lezen :=