Wanner wordt een drachtige merrie een beetje dik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

Wanner wordt een drachtige merrie een beetje dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 17:03

Wij hebben onze merrie laten dekken ze is nu 2,5 maand. Wanneer kan je zien dat ze een beetje dikker worden?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:06

snissje schreef:
Wij hebben onze merrie laten dekken ze is nu 2,5 maand. Wanneer kan je zien dat ze een beetje dikker worden?

Bij de ene merrie zie je het sneller dan bij de andere merrie, de drachtige merrie's die ik kende begonnen uit te dijen rond de 7e tot de 9e maand?
Maar zo ken ik ook verhalen van paarden die totaal niet drachtig ogen tot de allerlaatste week.

snissje

Re: Wanner wordt een drachtige merrie een beetje dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 17:09

Oke want mensen om ons heen zeggen dat het lijkt of ze nu al dikker word.. Alleen wij zelf zien het niet..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:02

Jij ziet je merrie elke dag, een ander waarschijnlijk niet, dus die zien sneller verschil. :) Het kan wel als je merrie echt slank is verder, maar over het algemeen zie ik het bij 2,5 maand niet (zeker niet hier).

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:16

Een vriendin van mij heeft een merrie die nu ruim drie maanden is, tonnetjerond al. Ze houdt haar paarden vrij schraal dus ze is niet dik van gras, vet oid. Sommige merries maken veel vruchtwater aan. Grappige is dat je van de zijkant niet zoveel ziet, van voren zie je de buik aardig uitpuilen. En dat voor een maidenmerrie. Ben erg benieuwd hoe ze er over tien maanden uitziet.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:19

Bij ons begint het na 5 maanden goed zichtbaar te worden

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:07

Mijn merrie is nu bijna 3 maanden drachtig en ik kan het echt al zien hoor.. Niet extreem maar normaal als ze wat dikker is word ze breed aan de zijkant maar nu kiijgt ze echt een buikje aan de onderkant.
Aan de singel merk ik nog niks dus het is echt aan de achterkant.

Dit is ze:
Afbeelding

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:00

Ervaring hier is dat drachtige merries wel eerder aankomen. En dan heb ik het niet over een drachtige buik, maar dat ze makkelijker in het vlees/vet komen. Zorgen goed voor zichzelf!!
Dat is hier meestal al een eerste teken of een merrie drachtig is gebleven na de scan of niet.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:34

hangt er gewoon vanaf van paard tot paard.
de ene heeft na een korte periode een buik(je) en sommige zelf tot hun bevalling niks van buik

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:07

Eleio schreef:
hangt er gewoon vanaf van paard tot paard.
de ene heeft na een korte periode een buik(je) en sommige zelf tot hun bevalling niks van buik

Hier ben ik het mee eens. Mijn merrie was met 4,5 maand al niet meer te rijden omdat ze zo'n enorme buik had en veulen haar letterlijk "van binnen opat" zo mager als ze was.. er was niet tegen aan te voeren. Momenteel hebben we een merrie van 4 maanden dracht waar je echt nog niets aan ziet. Plus dat er genoeg verhalen zijn van merries die ineens na de 8e maand enorm in omvang toenamen.. Dus dat verschilt per paard/ per dracht.

spiranca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:45

klopt idd, heb zelf ook 2 dragende haflinger merries, 1e is al vrij snel zoiets als tonnetje rond, de andere merrie toont iets voller aan t eind van de dracht

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:47

Weet je zeker dat de merrie ook drachtig is? Dekken staat niet gelijk aan direct drachtig natuurlijk.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:03

Ik heb een haflinger lopen van 4 maanden dracht.. Zie je op het zicht nog niets aan (en mensen die haar niet dagelijks zien ook niet) Ik merk het alleen doordat ik mijn singels soms langer moet maken ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:06

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:12

wat een leuke site. Leuk te zien hoe groot een veulen ongeveer in welke fase van de dracht is.
Hier 2 merrie die begin en eind april, 11 maanden dragend zijn, bij de ene die eind april 11 maanden dragend is, zien we al zo'n 2 maanden veel buik de andere begin je nu te zien. De kogelronde merrie is dragend van haar eerste veulen en de andere van haar 3e.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:47

Ja die site is erg leuk met voorbeeld plaatjes enzo. Heb de site vorig jaar gevonden toen wij in spanning onze drachtige merries volgden maar ben er al wel achter dat geen een dracht en merrie hetzelfde zijn.

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:44

Ik zag het bij mijn merrie ook al na 2 maanden, soms vraag ik me ook af of het niet al eerder gepakt heeft.