Drachtige Merrie ! (tips?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mareike98

Drachtige Merrie ! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:31

mijn verzorgshetlander (3,5 jaar) is al 6 maanden drachtig van Rocky <3
wij willen graag weten wat we nu allemaal met haar kunnen doen enzo...
we zijn al gestopt met springen sinds een paar weken en laten haar ook niet meer steigeren...
we doen nog wel vrijheidsdressuur met haar (shake & jambette)
ook longeren we haar (bijna elke dag) met een longeersingel en dan stappen we gwn en dan heel even laten draven...

we willen graag voorzichtig zijn want het is een veulen van Rocky en Rocky is helaas verkocht :'( en ze heeft al een keer een dood veulen geworpen :'(

maar we weten dus niet precies wat we allemaal kunnen doen enzo...
dus als jullie tips zouden hebben zou dat heel erg fijn zijn ! :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:35

zolang je aan de merrie niet merkt dat het werk te zwaar is kun je haar gewoon aan het werk houden.
Het is wel verstandig te stoppen met springen en steigeren.

mareike98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 21:32

friesiszwart schreef:
zolang je aan de merrie niet merkt dat het werk te zwaar is kun je haar gewoon aan het werk houden.
Het is wel verstandig te stoppen met springen en steigeren.

oke bedankt voor de tip :j

Jeskim

Re: Drachtige Merrie ! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:01

Gewoon lekker bezig blijven, goede conditie is alleen maar goed voor een drachtige merrie!
Springen en steigeren zou ik inderdaad wat voorzichtiger mee zijn. Maar blijf lekker aan de gang zolang je merrie nog niet aangeeft dat ze er last van heeft.

Bhodi

Re: Drachtige Merrie ! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:03

Haha, nouja als je net als ik een week of 2 week voor de uitgerekende datum erachter komt dat je paard drachtig is, ga je je wel schuldig voelen. Ik heb afgelopen maandag voor het laatst gereden en toen nog een meter gesprongen. Nou zeg ik niet dat je dit moet doen, maar het paardje zal vanzelf ook wel aangeven wanneer het niet meer lukt. Een beetje beweging is juist wel goed, zo gaat de bevalling ook makkelijker ;) Gefeliciteerd met je veulen alvast!