Ik heb een vraagje.
Via marktplaats heb ik een super leuk veulen gezien, en ik zie hem helemaal zitten
Nu was mijn vraag; hoeveel ben je ongeveer kwijt aan een veulen als je geen eigen land hebt?
Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:@ Batlow, heb jij zelf land?
En ik wens je veel geluk met je anderhalfjarige hengst , zonder geslachts- en leeftijdsgenootjes waar hij mee kan ravotten.
Ik zou alvast wat geld opzij zetten voor een castratie.

Batlow schreef:Cassidy schreef:@ Batlow, heb jij zelf land?
En ik wens je veel geluk met je anderhalfjarige hengst , zonder geslachts- en leeftijdsgenootjes waar hij mee kan ravotten.
Ik zou alvast wat geld opzij zetten voor een castratie.
Nee, Hij wordt volgende week gecastreerd en staat op een pension dag en nacht buiten met een grote kudde samen met mijn andere pony
Wel een erg aardige reactie, lekker vooroordelend! Danku!

Cassidy schreef:Het maakt niet uit waar iemand een anderhalf jarig paard tussen gaat zetten, maar ik kan me de reactie van mijn DA nog herinneren toen hij een keer bij ons op stal kwam en net daarvoor een jaarling in had moeten slapen omdat die een gebroken been had opgelopen na een trap van een volwassen paard, omdat de eigenaar het dier ook in een kudde van gemengde leeftijden had gezet. Hij was ronduit woest.
Ik zou het risico niet willen lopen, niet bij een halfjarige, en niet bij een jaarling. Als ze ouder worden, en groter worden zou je er misschien aan kunnen denken.
En nee, je kunt ze niet in een glazen kooitje zetten. Maar je kunt nadenken bij de risico's die je nemen wilt. En een anderhalf jarige hengst is een ander verhaal dan een anderhalfjarige ruin. Ik hoop voor je dat de castratie goed verloopt. Succes met je paard.
Maar om te zeggen dat een veulen dus duurder of goedkoper is dan een "volwassen" paard.. Tis en blijft zo duur als je het zelf maakt.
Dus wat dat aangaat ben ik het niet met je eens. Op geen enkel dier moet je bezuinigen op het voer, vroeg of laat gaat ieder dier daar dan ook dood aan. Of ze nou 2 of 12 zijn. 
chelle_dora schreef:Als je geen risico wil moet je een houten paardje kopen Cassidy, maar dit lijkt me even helemaal niet de discussie aangezien de TS de kosten van een veulen wil weten qua onderhoud.
Een veulen is (net als ieder ander paard van welke leeftijd dan ook) zo duur als je hem zelf maakt in onderhoud, spullen en extra's.
Sommigen zetten hun paard op een weitje het hele jaar door voor een bepaald bedrag, gooien er wat zakken voer doorheen per jaar, laten het nodige gebeuren en dat zijn dan de kosten voor het paard, anderen zetten hun puppy op een superdure pensionstal van 400 euro per maand. Ieder z'n ding, en als je een veulen koopt dan blijft het kostenplaatje helemaal naar je eigen hand te zetten; je kan zelf bepalen waar je hem neer zet en dus ook zelf bepalen, wat je eraan uitgeeft. Je kan ervoor kiezen om hem in de opfok te zetten van 100 euro per maand, maar ook in een opfok van 300 euro per maand, net waar je het zelf fijner vindt. Je kan hem ook voor 150 euro op een doe het zelf stal zetten, als hij genoeg buiten komt, met leeftijdsgenootjes is en jij dit fijner vindt, gaat je paard daar ook echt niet dood aan. Zelfde geldt voor een stal van 400 euro per maand met allerlei facliteiten; als jij dit prettiger vindt voor je paard, zet je hem toch daar neerMaar om te zeggen dat een veulen dus duurder of goedkoper is dan een "volwassen" paard.. Tis en blijft zo duur als je het zelf maakt.
(Wat betreft opfok/geen opfok; Of een ander dat wel of geen goede keuze vind daar gaat het geeneens om en daar zijn vast wel 100 andere discussietopics over te vinden of dat het wel of niet normaal is en of je wel of niet zo met je paard om mag gaan, maar daar is het hier dus niet de plek voor.)