Drchtig of niet, en wel of niet laten scannen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fientje80

Drchtig of niet, en wel of niet laten scannen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:34

Hoi allemaal,
Ik weet niet of het hier zo goed staat, maar toch een poging.
Ik heb nu een tijdje geleden twee shetlandpony's gekocht van 7 en 12 jaar oud. Beide hebben al een aantal jaren achter elkaar veulens gehad en stonden altijd in de kudde met de hengst. In april hebben beide dames een veulen gehad en tot half juli bij de hengst gestaan. Nu heb ik ze dus nog maar even, en ze waren totaal groen toen ze hier kwamen. Ondertussen hebben ze al een klein beetje vertrouwen in me gekregen, maar ze zijn nogsteeds snel bang of gestresst als het even anders gaat dan ze nu gewend zijn. Nu zou ik graaag willen weten of ze drachtig zijn, maar dan zou ik ze al moeten laten scannen. Dan is dat natuurlijk allemaal weer stress, want dat zijn ze niet gewend, en ik ben bang dat ze het beetje vertrouwen dat ze inmiddels in me hebben dan weer kwijt zijn.. Zou ik er gewoon op kunnen vertrouwen dat ze drachtig zijn, en dus het scannen achter wegen laten, of toch voor de zekerheid doen en hopen dat het vertrouwen dat ze in me hebben blijft?

badass

Re: Drchtig of niet, en wel of niet laten scannen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:36

Je hebt toch ook testen? Die zou je kunnen proberen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:07

Je hoeft het toch niet direct te weten? Je zou kunnen wachten en dan een keer urineonderzoek doen? Dat kan vanaf 5 maanden.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 05:24

Je kan deze testen bestellen je hebt ze vanaf 38 dagen tot 120 dagen en vanaf 110 dagen tot 300 dagen dracht.
Dan moet je van de merrie iets urine opvangen en dat kun je testen dan weet je of ze drachtig is of niet.

http://www.bokt.nl/wiki/Paarden_predictor

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:12

Thanks voor de goede tips! Ik denk inderdaad dat ik dat maar eens ga proberen (: