help veulen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Proudy_

help veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 22:26

Hoeveel bedragen de kosten voor een gemiddeld veulen beginnend van bij de dekking? En ook wat zijn enkele zéér belangrijke omstandigheden waarin een veulen moet opgroeien? Is het voldoende als enkel de moeder bij het veulen is, en geen andere paarden erbij, of is het toch beter voor het veulen in een grotere groep?
Hoeveel kans bestaat er dat de merrie sterft tijdens (of voor) de bevalling, zijn er dingen die je kan laten testen om het te weten?
.....
sorry voor al deze vragen maar ik weet er niet echt een blijf mee, hopelijk kunnen jullie me wat helpen.

Ik wil zelf wel graag een veulen maar wil alle positieve en negatieve zaken afgaan, en zeker weten als ik eraan begin waaraan ik begin :).
Ik heb zelf een merrie die binnen een half jaar dag en nacht op een goede wei kan staan. Ze is 10 jaar, ik wil zowieso een veulen maar ben nog niet zeker of het voor binnen 1 jaar is of 4à5. Als er geen veulen zou komen binnen een jaar dan zowieso wat gezelschap (kleine pony ofzo). Maar de wei die we hebben is miss maar voor zo'n 5 jaar, tegen dan hebben we achter bij ons een iets kleinere wei net geschikt voor 2 gewone paarden. Dus als het moest gebeuren dat ik die grote wei kwijt zou zijn dan zou het nogal krap worden vanachter om met 2 paarden en dan nog een ponytje te staan...
daarmee dat ik miss overweeg om voor een veulen te gaan...

mvg,
p

Donja

Re: help veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:30

gebruik even de zoekfunctie, hier is meer dan voldoende over geschreven ;)

Jeskim

Re: help veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:47

Ik vind het best belangrijk om een ander paard dan de moeder erbij in de wei te hebben en dan het liefst een leeftijdsverschil van max 1 jaar. Ik heb beide meegemaakt en met leeftijdsgenootjes is gewoon veel leuker voor een jong dier.