opfok 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

opfok 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 10:42

Hallo bokkers!
Ik ben aan het rond kijken naar een goeie opfok voor mijn merrie veulentje.
Nu ben ik benieuwd waar jullie je veulen onder brengen na het afspenen in 2012?

Zelf dacht ik aan een plekje in de Eifelopfok. Het lijkt me prachtig daar! Alleen zit ik er nog een beetje mee dat het in de winter daar volgens mij wel modderig is en nat.
Maarja paarden zij natuurlijk geen mensen.

Paint_Lover

Re: opfok 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:03

Ik heb mijn jaarling daar staan en ben er super tevreden over....
De modder vond ik eigenlijk best meevallen, natuurlijk krijg je modder als het regent of heeft gesneeuwd maar mijn jaarling heeft daar totaal geen last van gehad.

Nu staan ze heerlijk in n mooie grote weide met meer dan voldoende gras.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:05

ik ben ook aan het zoeken voor een hengstveulen, mijn voorkeur gaat uit naar Het Vossegat in Uddel,
vooral omdat het mooi dichtbij is, niet te grootschalig en dat ze in de winter ook nog de wei op gaan.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:09

De Eiffel heb er meerdere paarden van terug zien komen van kennissen. Stuk voor stuk goed en gezond! Mooie paarden geworden ook:) Ze hebben super grote weides en moeten klimmen en dalen zodat ze er super zichzelf trainen:) Veel beweging met rustige kuddes en goede verzorging door eigenaren:) Ondanks de afstand de moeite waard en de eigenaren informeren alles netjes en krijgt regelmatig foto;'s

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 14:34

In de Eifelopfok is het geen gemengde kudde van verschillende leeftijden ofwel?
En zoals met het karakter van een pony. Veranderd dat ook?

Edit: Ik bedoel eigenlijk gedrag. Dat het veulen wel manieren leert.

Heeft er iemand ook ervaring met deze opfok: http://www.eifelpensioenstal.com/index.php/veulenopfok

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:48

Karakter kan ik niet zeggen dat dat veranderd....

Ze zijn allemaal erg nieuwschierig maar wel goed gemanierd, de eigenaren van de opfok komen ook regelmatig in de weide om alles te controlen en aangezien de smid ook regelmatig komt komen ze dus meer dan voldoende in de hand.

Ze lopen dus 24/7 op de weide en ze moeten inderdaad behoorlijk klimmen en dalen waardoor ze behoorlijk bespierd en sterk op de benen worden.....

Ik ben er super tevreden mee en zou in de toekomst zeker weer voor deze opfok kiezen.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:39

We hebben wel gemengde kuddes. De merries staan vanaf jaarling tussen de 2/3/4 jarige merries en worden geleid door een oudere leidruin. Voor de hengsten geldt hetzelfde, alleen dan zonder leidruin.

Blubber valt wel mee, het water loopt snel weer de heuvel af en door de harde ondergrond blijven de weides altijd goed begaanbaar. Verder hebben ze een inloopstal met een dikke laag stro.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:14

ik ben ook opzoek naar een opfok, maar wil in regio utrecht omdat ik zelf nog wel eens langs wil kunnen gaan:P

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:22

Ik heb de veulens hier zelf in de opfok staan, komen niet binnen overigens, ik hoor goede verhalen over een opfok in Marum(geen idee hoe het heet).

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:27

Nou, als ik dan toch bezig ben, zet ik mijn verhaal hier ook maar even neer:

Mijn ervaringen met Eifelopfok zijn zeer positief!!

De paarden hebben er zeer veel ruimte en kunnen dus veel bewegen; 24 uur per dag weidegang het hele jaar door, maar met goede schuilgelegenheid. Uit onderzoeken is gebleken dat dit zeer belangrijk is voor correcte botvorming en goede spieren en pezen. Door de gemengde leeftijd en een "ouder"-paard in de kudde, leren de dieren correct sociaal gedrag en kunnen ze dit ook uitvoeren, wat stereotype gedrag helpt voorkomen. De omgeving is ook heel mooi met bosjes, bomen, beekjes, bergen en dalen.

Ook worden de paarden niet overvoert met kilo's krachtvoer, maar heel gericht en naar behoefte van het individuele paard. Als ik er ben, hebben de paarden altijd onbeperkt ruwvoer van juiste kwaliteit. (Niet te rijk en niet oud en stoffig)

Door de manier van voeren, komen de paarden dagelijks in handen, wat er voor zorgt dat ze niet verwilderen. Ook de hoefsmid en de dierenarts worden ingeschakeld wanneer dat nodig is.

Dave en Linda zijn hele fijne mensen in het contact. We zijn altijd welkom, krijgen snel reactie op vragen en regelmatig foto's via de email.

Wat mij betreft DE opfok voor mensen die hun opgroeiend paard en zijn gezondheid serieus nemen!
Ik hoop in ieder geval volgend jaar weer een plekje te kunnen reserveren :D

Hier nog meer mensen met een paard/pony bij de Eifelopfok.
[KS] Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

En de splinternieuwe Facebookpagina (nog een beetje kaal)
https://www.facebook.com/?ref=logo#!/pa ... 5056989551

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:00

Mijn pony's staan sinds februari bij de Eifelpensioenstal. Ik ben daar zeer tevreden over. Mijn pony's zijn übergelukkig (kijk mijn ITP topics maar eens), ze worden super verzorgd en ikzelf ook iedere keer als ik langs ga :D
Je wordt goed op de hoogte gehouden en de mensen daar zijn echt gek met en van alle beestjes die ze daar krijgen.
Ik kan nog wel heel lang doorgaan met positieve dingen, ware het niet dat het nogal lastig typt op een mobiel ;) Maar als je meer wilt weten kun je me altijd PB'en hoor. Ik heb in ieder geval nog geen moment spijt gehad dat ik ze daarheen heb gebracht.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:44

Mijn merrie veulentje staat momenteel met haar moeder in de opfok in Emst bij de Lindehoeve. Moet zeggen dat ze daar erg leuk staat samen met andere merrie's en hun veulens.

Zelf heb ik ervoor gekozen als ze straks 8 maandjes oud is en rustig is afgespeend dat ze bij mij komt te staan. Hier staat ze in een kudde van leeftijden verschillend van 2 tot 28 jaar. Wel ga ik nog opzoek naar iemand die nog een plaatsje zoekt voor hun veulen zodat ze wel een leeftijdsgenootje heeft in de groep. Kunnen ze lekker samen kleuteren. :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:54

Scarlatt schreef:
Mijn merrie veulentje staat momenteel met haar moeder in de opfok in Emst bij de Lindehoeve. Moet zeggen dat ze daar erg leuk staat samen met andere merrie's en hun veulens.

Zelf heb ik ervoor gekozen als ze straks 8 maandjes oud is en rustig is afgespeend dat ze bij mij komt te staan. Hier staat ze in een kudde van leeftijden verschillend van 2 tot 28 jaar. Wel ga ik nog opzoek naar iemand die nog een plaatsje zoekt voor hun veulen zodat ze wel een leeftijdsgenootje heeft in de groep. Kunnen ze lekker samen kleuteren. :D

zo heb ik mijn merrieveulen ook op laten groeien, inmiddels 3 en wordt nu beleerd.
Mijn hengstveulen van dit jaar zal de opfok in gaan, met een groep leeftijdsgenoten.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:05

Heeft iemand ervaring met Stal Escapade (Dld) en/ of Dutch Joy (België)?
En zijn er nog meer mensen die hun paard bij de Eifelpensioenstal (Horserij Hamara) hebben staan?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:30

Ook ik heb mijn veulen naar de Eifelopfok gebracht. Als ik weer een jong paard had zou ik het direct weer doen! Dave en Linda zijn hele fijne mensen, je wordt goed op de hoogte gehouden. Ik kreeg een sterk, welgemanierd paard terug. Echt hoor, nooit meer anders :n

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:12

Pantykous schreef:
Ook ik heb mijn veulen naar de Eifelopfok gebracht. Als ik weer een jong paard had zou ik het direct weer doen! Dave en Linda zijn hele fijne mensen, je wordt goed op de hoogte gehouden. Ik kreeg een sterk, welgemanierd paard terug. Echt hoor, nooit meer anders :n

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ook ik zou nooit meer anders willen.

Mocht ik ooit een hengstveulen hebben en Linda en Dave zouden geen plek hebben dan gaat ie naar het Vossegat. Mooie kleine groepen en in de winter ook gewoon de wei op. Maar de Eifelopfok staat bij mij veruit op nummer 1.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:32

ik ben heel blij dat ik mijn dierbare hengstenveulen zaterdag naar stal Huusstede mag brengen