Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Michelle1980 schreef:O, ok, ik dacht dat iedereen dat deed. Niet dat ik het doe, omdat iedereen het zo doet, maar omdat ik dacht dat dat de manier was en dat het een leerproces was dat zo'n veulen door moet.
Bij de kudde laten was idd ook een andere optie die ik al wel bedacht had, maar nog niet toegepast. 's Kijken of dat werkt. Thanks
midgie schreef:Waarom heb je een veulen gefokt als je perse bijna gelijk weer wil rijden?
Als je dan wil rijden en het veulen maakt zich druk rij dan met het veulen erbij.
6 weken wat verwacht je van z,on diertje ?
Kun je je niet bedenken hoe angstig zo,n dier zich voelt, helemaal alleen in de stal terwijl je van nature in een groep leeft , snap niet hoe sommige mensen over paarden denken??
Een veulen van 6 weken zou ik ook niet zomaar in de kudde achterlaten die hoort bij zijn moeder.
probeer het eens als het dier een mnd of 3 a 4 is dan is het voor alle partijen beter ,
wel was ze toen al 4 maand oud. Heb je tralies tussen de stallen, dan kan je een paard in de stal ernaast zetten. Dat hielp bij de mijne wel
linky schreef:Je kunt na een week of drie-vier best weer op een merrie rijden hoor, wat dacht je van vroeger? De paarden van mijn ooms liepen na een week weer voor de schudder...............in de pauze even veulen zogen en hup weer aan 't werk. Je hoeft er geen watjes van te maken?
Na een dag of 3 gaat bij ons de merrie voor het eerst even bij het veulen weg of andersom; hoeft alleen maar even uit het zicht te zijn, en weer terug. Er blijft de eerste keren altijd iemand bij het veulen. Als je dit rustig uitbouwt kun je na 3 weken best ½ uurtje in de bak rijden, en dit dan verder uitbouwen. Het veulen zal toch een keer leren moeten dat zijn moeder weg gaat, maar ook ALTIJD weer terugkomt. Nooit alleen op stal, altijd tussen ooms/tantes in.
Bij meerdere veulens kun je ze ook lekker in de weilaten met hun kameraadjes.
.