drachtig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:46

aangezien ik in mijn andere topic waar ik naar vergelijk foto's vroeg er toch niet uit kan komen.
hier foto's van mijn merrie floortje
ze is 7 jaar en 1,04 hoog.
vorig jaar heeft ze een maand of 7 bij een hengstje gelopen.
was voor het eerst ook hengstig ( 2 jaar eerder bij een hengst in het land gehad maar werd niet hengstig en ook niet drachtig dus)
dierenarts wil der liever niet opvoelen.
en ik krijg zoveel dubbele signalen van haar dat ik het echt niet meer weet.
ze is niet meer hengstig geweest.
ze is onzettend sloom, speelt in het land niet meer en met poetsen staat ze ook maar wat te staan terwijl dit vorig jaar heel anders was.
als ze drachtig zou zijn van de laastste maanden dat ze samen hebben gestaan zou het in mei/juni moeten komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(let niet op de viezigheid, heb het vorige week nog schoon gemaakt maar roze is toch wel erg besmettelijk ;) )

Bonnelover

Re: drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:50

Ik zou zeggen van wel. Maar de dierenarts heeft toch ook wle andere mogelijkheden om te kijken of ze dragend is. En waarom niet opvoelen?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:53

waarom die niet wil opvoelen heb ik niet echt een antwoord op gehad.
en ik woon op texel en daar kunnen ze niet scannen, maar dat word wel een beetje prijzig om naar de overkant te gaan om te laten scannen, terwijl de kans ook vrij groot is dat ze leeg is..
vandaar dat ik het hier maar eens ga vragen.
mocht er wel iets in zitten is het van harte welkom, en ik lig er nu al elke dag onder voor het geval dat er iets veranderd dus dan word het zeker goed in de gaten gehouden.
heb alleen niet zoveel geduld meer :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:00

ik vind de huid bij de tepels er wel een beetje geïriteerd uit zien.
of ze drachtig is zou ik niet weten. Aangezien ze 7 jaar is is ze wel hengstig geweest (misschien niet zichtbaar) en dan zou ze best gedekt kunnen zijn.

enige optie?
afwachten :+

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:04

ik denk dat er wel wat in zit, gewoon goed te eten geven dat ze vitaminen en mineralen binnen krijgt, en in de agten houden,
met goed eten geven bedoel ik niet veel! maar gezond bijvoorbeeld van die paarden koeken voor sobere rassen waar alles in zit.
succes

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:09

Zou betekenen dat ze april mei moet bevallen?
Ik zou zeggen wat MrUlbe ook al zegt wacht het gewoon af!

Ze heeft een beste buik, maar dat zou net zo goed een hooi buik kunnen zijn.
Is er op texel maar 1 DA? Want anders zou je kunnen informeren voor een andere DA.

Overigens is extra voeren helemaal niet nodig. Zeker niet bij een pony die gewoon goed gevoerd wordt.
En ze ziet er niet bepaald uit of ze iets te kort komt!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:47

Ik vind het erg moeilijk te behoordelen vanaf foto's.
Zie/voel je de buik ook bewegen?

Als ik jou was zou ik even kijken of er een andere DA is, die wel wil opvoelen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 19:13

@ ponyparadijs, ze zou mei/juni dan moetten bevallen als het van de laatste paar dekkingen is geweest.
ik zie niet echt wat bewegen, maar zit ook geen uren te kijken moet ik toegeven.
extra voeren is inderdaad op dit moment nog zeker niet nodig aangezien eigenlijk wat te ruim is als te schraal.
krijgen gewoon goed hooi en na het rijden (stap rondje) een handje musli van pavo
word denk ik toch afwachten maar het is zo spannend :P

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:30

Ik vindt dat uier heel weinig is ik heb een merrie voor half mei en 1 voor begin juni, Die van half mei moet ook voor de eerste keer bevallen maar heeft al veel meer uier, deze heeft helemaal niets.
Ook hara buik is niet enorm. moeilijlk moeilijk

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:20

Dat uier zegt echt helemaal niets.
Die van mij had tot 2 dagen voor het bevallen helemaal niets. Zelfs geen lege theezakjes. Er hingen echt alleen maar tepels.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:43

Nu reageer ik toch eventjes op haar uier (tja veearts in opleiding :-) Zoals het er hier op de foto uitziet lijkt het wel uiereczeem, zijn het een soort van kleine wondjes die erop zitten.. Hetgene wat je op de foto ziet lijken nl. wel korsten.. In dat geval zou ik je aanraden om het absoluut niet met water schoon te maken (dan blijft het vochtig en zal het steeds erger worden) maar een zalf op basis van zink en enzymen te smeren. Zink bevorderd de genezing van de wondjes en de enzymen zullen het dode materiaal (korsten en overige dode huid) verteren.. Ik zal toch even reageren omdat het een heel hardnekkige en besmettelijke vorm van eczeem is en als dit het inderdaad is, wil je natuurlijk niet dat het veulentje hetzelfde aan de mond krijgt..

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:08

het is om te voelen gewoon een beetje vettig en verder niet korstjes of iets gewoon een soort smeer zo voelt het.
toch bedankt voor het reageren, ze heeft een soort zomereczeem en krijgt dan onder der buik allemaal oranje achtige vettige stukjes zelfde als ze nu op de uiertje heeft kan dat verder nog kwaad dan?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:19

Als er wat hardere stukjes inzitten kan het alsnog uiereczeem zijn, je ziet het ook vaker bij koeien, als het dan vochtig blijft krijg je ook een vettig plekje.. Als je het met schoonmaken volledig weg kan krijgen, niets aan de hand.. Mocht dat niet lukken zou ik toch een zinkzalfje gaan smeren, is gewoon bij de drogist tekoop, is niet zo duur en baat het niet dan schaad het niet..

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:15

hierbij nog even een foto update, ik weet het echt niet meer.
de ene zegt dat ik knettergek ben en dat hij hardstikke leeg is en de ander zegt die is zeker drachtig.

hoe zit dat met schijnzwanger? kan der eigenlijk niks op vinden in de zoekmachine.

der uier verandert wel, het word allemaal wat dichter op elkaar.
en der buik word iets puntiger?
ik weet het echt niet meer :(
Afbeelding
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:25

Waarom laat je niet een andere DA komen?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:31

woon op een eiland dus de keuze is niet zo reuze helaas.
als je belt voor een afspraak komt eigelijk altijd de zelfde naar de zelfde adressen.
en de trailer naar slootdorp zat al vol met paarden met blessures dus nog maar even afwachten.
maar er verandert dus wel iets, maar ja of dat normaal is?