[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:25

annastasia gefeliciteerd!

olivia is ook nog niet hengstig en vandaag dag 19 *\o/* aankomende week scannen als ze dan nog niet hengstig is... ik hoop natuurlijk heel erg dat ze drachtig is :D
hier normaal 18-21 dagen scan en 30 dagen of het hartje klopt en 1 vruchtje is dat met 100 dagen scan ik nog een keer..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:01

Dat is al goed nieuws Lisch.. Ik ben benieuwd..

Wij gaan morgen weer naar een markt.. Even kijken of er nog iets leuks tussen zit :)

Eilinora

Berichten: 11961
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:15

misschien doe ik ook weer mee voor 2013 al is de merrie nog bij de hengst om te dekken.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:52

verdorie wessa vandaag nog niet gescand :( deze veearts kan dat niet..
ik word helemaal gek! dit word zo veel te laat vind ik...geklungel hier altijd! :(

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:02

Lindy, daar zou ik inderdaad ook van balen!

Casa hier een ei van 34mm, en vanavond weer scannen.
Ook had ze sinds gister een wat dikker oog, met wat viezigheid, vanmiddag zag ik dat er een plekje op het oog zit en erom heen is het iets wittig... Snel druppels erin gedaan dus, dat mag ik nu ook 3x per dag gaan doen (eigenlijk 6x per dag aangezien we druppels en een zalfje hebben en deze niet tegelijk kunnen)...

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:05

Ik denk dat ik maar een afspraak ga maken voor volgende week ipv zaterdag.
Zat een mooie ronde vrucht. Zoals ik (en de DA) konden zien niet iets wat direct op een 2-lind duid.
Maar omdat ze geschouwd is voor inseminatie en niet gescand op aantal eieren, adviseerde deze DA nogmaals te scannen.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:05

was inderdaad erg balen
maar heb toch nog geregeld dat wij zometeen met wessa naar de veearts gaan! dan maar extra kosten.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:09

Oke wessa is gescand. ze had allemaal kleine eitjes van 2 cm in haar.
erg gebeurde dus helemaal niks.
ze is nu hengstig gespoten, maandagavond wegbrengen als dat uitkomt :)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:33

voyou en annastacia gefeliciteerd!
verder zie ik dat ook in het topic verschillende merries wat van slag zijn..
highlight is gedekt en nu wachten op de 18 dagen scan. enjoy (de jongste) heeft steeds een absurd vroege eisprong, mooi groot ei maar dan niet hengstig en de eerste dag of eerste paar uur van hengstigheid al eisprong..
nu zijn we haar aan het controleren en vandaag had ze een mooi folikel van 37 (maandag was die pas 22 dus groeit mooi) en ze zag er verder goed uit binnen. zondag moet ik terug om te kijken hoe die groeit, dinsdag kan ik op z n vroegst sperma hebben dus het ligt eraan, als ze zelf hengstig word is mooi en anders zondag/maandag hengstig spuiten en dinsdag insemineren..
verder doet ze het werk ad longe heel goed en ik heb er ook al opgezeten :D super braaf!! over 4 weken moet ze naar de keuring :D

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:40

essiesilly schreef:
voyou en annastacia gefeliciteerd!
verder zie ik dat ook in het topic verschillende merries wat van slag zijn..
highlight is gedekt en nu wachten op de 18 dagen scan. enjoy (de jongste) heeft steeds een absurd vroege eisprong, mooi groot ei maar dan niet hengstig en de eerste dag of eerste paar uur van hengstigheid al eisprong..
nu zijn we haar aan het controleren en vandaag had ze een mooi folikel van 37 (maandag was die pas 22 dus groeit mooi) en ze zag er verder goed uit binnen. zondag moet ik terug om te kijken hoe die groeit, dinsdag kan ik op z n vroegst sperma hebben dus het ligt eraan, als ze zelf hengstig word is mooi en anders zondag/maandag hengstig spuiten en dinsdag insemineren..
verder doet ze het werk ad longe heel goed en ik heb er ook al opgezeten :D super braaf!! over 4 weken moet ze naar de keuring :D

dinsdag insemineren? is dat niet te vroeg?
tegen mij werd gezegt dat merries na hengstigspuiten 3 a 5 dagen duurd dat ze hengstig worden.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:41

ja maar vorige keer dat wij dat gedaan hebben sprong het ei een dag na het hengstig spuiten dus dat ging niet werken :P
ps, en dat was ook de tijd dat ze hengstig is geweest daarna niet meer
dus t gaat allemaal ietss... te snel

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:43

LiiNd_Y schreef:
essiesilly schreef:
voyou en annastacia gefeliciteerd!
verder zie ik dat ook in het topic verschillende merries wat van slag zijn..
highlight is gedekt en nu wachten op de 18 dagen scan. enjoy (de jongste) heeft steeds een absurd vroege eisprong, mooi groot ei maar dan niet hengstig en de eerste dag of eerste paar uur van hengstigheid al eisprong..
nu zijn we haar aan het controleren en vandaag had ze een mooi folikel van 37 (maandag was die pas 22 dus groeit mooi) en ze zag er verder goed uit binnen. zondag moet ik terug om te kijken hoe die groeit, dinsdag kan ik op z n vroegst sperma hebben dus het ligt eraan, als ze zelf hengstig word is mooi en anders zondag/maandag hengstig spuiten en dinsdag insemineren..
verder doet ze het werk ad longe heel goed en ik heb er ook al opgezeten :D super braaf!! over 4 weken moet ze naar de keuring :D

dinsdag insemineren? is dat niet te vroeg?
tegen mij werd gezegt dat merries na hengstigspuiten 3 a 5 dagen duurd dat ze hengstig worden.


Normaal gesproken kun je 3 dagen rekenen na hengstig spuiten.
Maar soms is de merrie zelf ook al zo ver.
Had mijn merrie zelf ook niet hengstig gezien, voor de zekerheid gepoten en weggebracht, 2 dagen later dachten ze al hengstigheid te zien.
Dus ook hier is ze ws niet hengstig geworden van het spuiten maar uit zichzelf.

Spannend Essie, over 4 weken al keuring, das wel vroeg!
Wij moeten begin juli.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:49

ja helaas is ze heel vroeg maar ja dat weten we nu en houden we rekening mee. ik ben heel blij dat ik super begeleiding heb (ga naar utrecht) echt heel tevreden over :j
ja idd best vroeg, al zijn de eersten al begin juni geloof ik. ik moet 19 juni :)
wat voor merrie heb jij voor de keuring?

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:23

Ik ga naar de New Forest keuring.
Heb dit jaar 2 merrie's

Merrie uit 2001
Afbeelding

En een 3-jarige merrie welke nog voor stamboekopname moet.
Deze is nu drachtig, van dezelfde hengst als waar het veulen op voorgaande foto van is.
Kan verder nog niets.
M. ster psfm
MM. ster psfm
MMM. kroon
MMMM. kroon
Afbeelding

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:31

o leuk!
moet je dan niet die 3 jarige gaan trainen? (ik weet alleen maar wat van warmbloed keuringen/kwpn hoor haha)

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:33

Klopt, ben net begonnen met longeren en wil straks veel balkjes meenemen.
Heb d'r net 1,5 maand op stal staan.
Wat dat betreft had ik d'r beter afgelopen jaar tegen moeten komen....

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:38

oo ok vandaar :) maar kan je niet, stel ze is er niet klaar voor straks volgend jaar nog gaan?
die van mij ziet er goed uit, mag nog een laagje vetter maar verder niks te klagen :)

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:45

Volgend jaar loopt er een veulen bij, dat is ook niet heel bevorderlijk voor stamboekopname.
Maar goed, ik kijke wel waar het schip strand, als ze eerst maar wordt opgenomen.
De premies komen vanzelf wel ;-)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:45

Casa is net geinsemineerd! Vanmiddag beide eitjes er nog op (rechts 34mm links iets kleiner) en net om tien uur al geovuleerd (links). We zijn dus snel naar de kliniek gereden en hebben haar geinsemineerd. Morgen ochtend kijken of het andere eitje ook weg is.
We hadden de collega van vriendje al gevraagd zondag te kijken omdat we zondag de hele dag weg zijn, Casa dacht dus ik zal het jullie makkelijk maken :+

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:52

succes met de nieuwe poging Saffier!

Gefeliciteerd Anastacia en Voyou!! *\o/*

Balen DL,misschien heeft ze inderdaad echt wel een hormonaal probleem. Wij proberen dit jaar ook opnieuw met onze merrie die maar hengstig bleef,nieuw jaar,nieuwe kansen,ik ben benieuwd. Ze is iig een week goed hengstig geweest en nu is ze dat niet,dus wel een normale cyclus.

Verder merries hengstig gespoten of net geinsemineerd,ook voor hen,good luck ermee!

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:59

Annastasia en Voyou, gefeliciteerd!! *\o/*

Lisch, spannend hè? Daisy wordt maandag of dinsdag gescand. En ik heb er al stress van. Ik heb vannacht gedroomd over het veulentje. Het was weer een palominohengstje, met brede bles (wel smaller dan TiSento), rechteroog was blauw, linkeroog was bruin met beetje blauw en hij had 4 witte voetjes, maar niet zo als de meeste paarden, maar op de TiSento (sabino) manier.

DL, jullie blijven kopen hè? :D

Lindy, spannend!!

Saffier, ook weer wachten.. Succes ermee :)

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:53

annastasia schreef:
Volgend jaar loopt er een veulen bij, dat is ook niet heel bevorderlijk voor stamboekopname.
Maar goed, ik kijke wel waar het schip strand, als ze eerst maar wordt opgenomen.
De premies komen vanzelf wel ;-)

Vorig jaar ook mijn merrie laten opnemen met veulen aan de voet, valt wel mee vond ik. Wel vrij vroeg begonnen met trainen (na hengstenkeuring in februari), nu alleen maar jaarlingen dus daar valt nog weinig aan te trainen.
1 merrie gaat in de showrubrieken onder het zadel misschien.
Straks even horen hoe het met de (hopelijk al) gedekte merrie gaat. Hengst gaat morgen weer het land op, hopen dat dat meevalt en hij alles heel laat en zelf heel blijft :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:29

Nou hopen dat je nu op tijd bent Essie :)

Pretty: Ja word er niet goed van.. Magoed blijft toch mijn meisje dus dan maakt het me niet uit haha..

Cynnthia: Wij blijven kopen en verkopen.. Heb er deze week ehmm.. ja.. ff denken :P 6 verkocht en ehmm net 5 terug gekocht. Maar we zijn vooral aan het kijken wat is goed genoeg.. Ik neem vaak iets mee op een markt en dan pas ga je verder kijken met papieren hoe en wat.. En nu hebben we via de handel 4 merries waar er denk ik 2 of 3 misschien van blijven.. :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31333
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:40

DL, vind je dat eigenlijk niet spannend als je drachtige merries hebt, dat er zoveel 'vreemde' paarden binnenkomen steeds? Doe je dan ook extra enten tegen besmettelijke ziektes bijvoorbeeld?

Saffier succes!

Welke keuring ga je essie? Buurman (en wij dus ook) gaan naar Oirschot met twee merries.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:26

Nicole: We hebben nu ook besloten om even goed te gaan selecteren.. Want er zijn er een aantal die echt blijven en niet meer weggaan.. Maar net als die 3 zwartjes is het gewoon even kijken hoe en wat... En dan gaan we alleen nog maar naar de markt en nemen iets mee naar huis als het ook echt past..

Wij enten die niet extra, die staan gewoon helemaal apart van de andere met een zeer groot stuk ertussen. :)