[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:54

Dustinlover schreef:
Pretty: ik ben sowieso een blauwoog fan.. heb het liefst alles met blauwe ogen haha..

Afbeelding
;)

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:30

Mooi koppie!

Dank jullie voor de lieve berichtjes allemaal.
Doet ons erg goed, maar ben ook wel een beetje bang....hoe het allemaal gaat verlopen en hoe Patje verder zal gaan herstellen....misschien is de puzzel nu af

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:50

Succes! Zeker spannend hoor.

Voor de rest iedereen gefeliciteerd met drachtige dames.
En ik zag nog mensen die nog aan het insemineren zijn veel succes!!

Hier zitten we op 41 dagen vandaag.
Moet nu al vakantie doorgeven voor volgend jaar tot en met Mei ze is 26 april uitgerekend vind het zo moeilijk wat ik aan moet vragen kan denk ik beter 2 weken erna doen als ervoor?
Heeft iemand tips? Zag al mensen die 340 dagen aanhouden i.p.v 335.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:14

Cemyls niet doen!!! ik vind hem echt prachtig!! toen hij te koop stond had ik zoiets van.. Waarom ben je nou niet onder die 1.06 :P

Patrick wat is er eigenlijk medisch met hem aan de hand dan?

Tooske ik heb geen vrij gevragen ervoor.. dit jaar ook niet.. Mijn veulen was toen wel paar dagen ziek.. en toen veearts kunne plannen gelijk dus dat was weer opgelost.. :)
Het leuke is dat ze gerust 360 dagen kunnen dragen of langer.. maar misschien ook maar 320 ;)

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:19

Even in het kort hij heeft een openlieskanaal/liesring/liesbreuk

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:20

Nou ja ik kan gewoon op dat moment echt geen vrij krijgen dus moet toch iets plannen.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:21

Balen dat je nu moet plannen

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:42

balen zeg patrick.. Maja dan maar beter ruin.. ik zou het ook echt rot vinden als een van mijn ggk hengsten dat zou krijgen.. maja is niet anders dan..

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:18

Dustinlover schreef:
Cemyls niet doen!!! ik vind hem echt prachtig!! toen hij te koop stond had ik zoiets van.. Waarom ben je nou niet onder die 1.06 :P

Hij is er ondertussen alleen maar knapper op geworden. volgend jaar beleer ik hem voor de wagen, zo'n leuk dier :) nog steeds helemaal in love ermee. Weet nog toen hij uit engeland kwam, kwam hij van de vrachtwagen en ja hoor *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/* blauw oog. wist ik nl nog niet.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:21

Hier was ie net aangekomen, wat een mini dingkje he (toen was ie volgens mij nog onder de 1.06 ;))
Afbeelding

En dit was em dit voorjaar
Afbeelding

nu wordt ie alleen maar stoerder, hengstennek komt erop, hij loopt als een tierelier, echt geweldig.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:49

Ga je ermee naar de keuring? Ik wil hebbe :P

Ik heb gisteren heel gevaarlijk mijn coco gewoon ingespannen en de weg opgegaan.. en hij deed het fantastisch :D :D :D heel onverantwoord dat weet ik, maar vertrouw hem wel :)

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:54

Hij gaat niet naar de hengstenkeuring ofzo, wordt volgend voorjaar gecastreerd (tenminste als het deze winter goed blijft gaan) en misschien dat ik hem ooit een keer meeneem voor de gebruikersklasses ofzo. Hij is heel mooi enzo, maar vrees dat sommige jury's moeilijk door de kleur heen kunnen kijken.

haha doe ik ook zo af en toe. Mijn merrie vorig jaar in een half uur tijd van niks naar buitenrit voor de wagen ;), maar zou ik nu ook niet met elk dier doen.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:57

Hoezo wat is er mis met zijn kleur dan? Zonde hij is echt gaaf :)

Ja coco had ik al veel mee gelangelijnd, het enigste waar ik bang voor was, was dat die dat geklapper eng zou vinden(het geluid) en heb toen eerst even aan de hand een rondje gestapt en toen erop gaan zitten en gaan ermee :)

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:09

Nou net sms van Nicole dat Barcardi goed gedekt is (ik ben aan t werk) Hengstenhouder voelde dat ze mooi hengstig was, en dat dit misschien wel goed moest zijn. Nu maar hopen dat Gentleman vanochtend gesprongen heeft, dan is het echt vers.

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:29

patrick sterkte en gelukkig heb je een drachtige merrie van hem!!

en alle bokt mensen waar merrie drachtig van is gefeliciteerd
met bonita gaat het nu redelijk goed staat op schraal voer en de oedeem trekt nu weg>
ze is nu 3 maanden drachtig en had uiers en voor de melk klieren waren gevuld waarschijnlijke hormonen verandering,,

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:24

Hey Polleman,
jij hebt je merrie toch ook drachtig van Wup?

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:24

Joyceee86 schreef:
Nou net sms van Nicole dat Barcardi goed gedekt is (ik ben aan t werk) Hengstenhouder voelde dat ze mooi hengstig was, en dat dit misschien wel goed moest zijn. Nu maar hopen dat Gentleman vanochtend gesprongen heeft, dan is het echt vers.


Klinkt goed! Ik duim mee.

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:43

Succes met de castratie van Patrick! Bij TiSento is het super gegaan. Vrijdag gecastreerd, zaterdag tot en met maandag wat dik. Alleen zondag voelde hij zich erg zielig en na een dag of 4 was er niets meer aan de hand.
Maar goed, Ti is pas 14 maanden, dat is wel wat anders natuurlijk :)
Ik maakte me ook zorgen, dus ik weet hoe je je voelt.

Goed nieuws, Pretty! Hoe veel heb je er dan drachtig als de laatste ook gedekt is?

Marieke, hoe is de keuring vandaag gegaan?

Traiectum, welkom! Heb je ook foto's van papa en mama? :)

Komt Cemlys weer met haar knappe hengstje :)
Heb je een recente foto van hem?

Spannend, Joyce! Nu 18 dagen wachten...

Even een vraagje. Is hier iemand die mijn arme paardjes kan helpen?
Mijn schatjes hebben een roze neus. En met dit wisselvallige zomerweer (zon en regen die elkaar continue afwisselen) verbranden de neuzen verschrikkelijk!
Ik heb Dais wel eens een masker omgedaan. Dat ging wel aardig, maar dat masker beschermt niet de zijkanten van de neus en onderlip (die zijn ook roze) en voor zover ik weet, mogen ze geen masker om als het regent en ik kan moeilijk ieder kwartier naar de wei rijden als het regent/ de zon schijnt/regent/zon/regen/zon.
Ook heb ik zonnebrandcrème, maar ik heb niet de mogelijkheid dat voor mijn werk al op te smeren en al zou ik die mogelijkheid wel hebben, als ik de neuzen om 6:15 uur insmeer en ik kan er pas weer op z'n vroegst om 17 uur zijn, heeft dat ook geen zin..
Misschien een hele stomme vraag, maar is er niet iets wat ik door het voer kan gooien waardoor ze van binnenuit wat meer beschermd worden?
Afbeelding
Vooral Daisy was heel zielig. Als ik maar naar haar neus keek, werd ze al bang. Ik ging even een stukje met haar stappen, maar ze kon slecht ademen, briesen durfde ze niet van de pijn. Ze liep continue met haar hoofd te trillen en durfde ook geen vliegen weg te jagen.
Ik ben na 5 minuten afgestapt en ben terug naar de wei gelopen. Ze liep achter me, los, als een mak hondje in mijn schaduw.
Op de wei stond ze met haar ogen half dicht en haar hoofdje heel laag.
Ik vind haar zo zielig.
TiSento was ietsje minder zielig, maar ik hoorde hem ademen en als hij een hapje gras nam, trok hij eerst zijn lippen weg :(:)

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:04

Cynthia, wat lief dat jer naar vraagt:
Esprit is op het parkeerterrein wat onrustig geworden alleen op de trailer. Een omstander is in paniek geraakt en als een gek gaan staan gillen. Daar is ze zo van in paniek geraakt dat ze met 4 benen over de voorbalk is gesprongen. Aangezien die ruimte niet voor paarden is gemaakt, ging dat niet goed.
Ze hebben de halve trailer moeten demonteren om haar los te krijgen. Gelukkig heeft iemand die vrouw de mond gesnoerd en was Esprit daarna gelijk weer rustig. (Ze liep op de terugweg ook zo de trailer weer op enw as rustig) Heeft braaf staan wachten tot ze alles demonteerd hadden.

Exterieur genoeg punten, maar beweging was flut. Ze was helemaal stijf, wilde niet meer buigen in het achterbeen, niet meer dragen en heel erg hoesterig, waardoor de houding ook zoek was. Bovendien was ze gewoon niet meer fit na al die spanning in de trailer. Ze was wel iets verkouden, maar dat hoesten had ze daarvoor niet gedaan. Maandag de DA en in de loop van de week osteo om ribben, rug etc te checken.

Jammer, maar helaas. Ik zie het maar zo: ze is iig opgenomen in het stamboek en nog heel. Voor hetzelfde geld was ze verongelukt. En ze komt binnenkort naar huis. Ook fijn.

Wat een aparte, die met dat witte gezicht!

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:15

Jeetje, wat erg!
Waarom raakte die omstander in paniek? Toch niet omdat Esprit onrustig was in de trailer?
Logisch dat ze mede daardoor niet zo goed heeft gepresteerd. Echt balen!

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:19

Jawel.
Ik baal natuurlijk wel, maar ik denk maar: nieuwe rondes, nieuwe kansen.
Ze is iig nog heel.

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:20

Cynthia82 ook al zonnebrand voor kids geprobeerd?
anders zou ik het niet weten...

marieke wat een toestand! gelukkig is ze niet ernstig gewond geraakt..

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:24

Dat ze nog heel is, is wel het belangrijkste inderdaad!

Lisch, ik heb goede zonnebrand Vision30, maar als ik dat 's ochtends voor mijn werk al opsmeer (06:15 uur), zijn ze niet beschermd tot (op z'n vroegst) 17 uur.
Ik hoop dat er een betere oplossing is.
Anders moet het toch maar zo: Zo veel mogelijk smeren, ook door mijn verzorgster. Maar ja, dan moeten ze eerst een beetje genezen.
Gelukkig wordt het de komende week koel en regenachtig..

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:53

Cynthia, heb je al eens een losse neusflap geprobeerd? Die zijn langer en breder dan de meeste flapjes aan een vliegenmasker, en uv-werend.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:02

Cynthia82 schreef:
Succes met de castratie van Patrick! Bij TiSento is het super gegaan. Vrijdag gecastreerd, zaterdag tot en met maandag wat dik. Alleen zondag voelde hij zich erg zielig en na een dag of 4 was er niets meer aan de hand.
Maar goed, Ti is pas 14 maanden, dat is wel wat anders natuurlijk :)
Ik maakte me ook zorgen, dus ik weet hoe je je voelt.

Goed nieuws, Pretty! Hoe veel heb je er dan drachtig als de laatste ook gedekt is?

Marieke, hoe is de keuring vandaag gegaan?

Traiectum, welkom! Heb je ook foto's van papa en mama? :)

Komt Cemlys weer met haar knappe hengstje :)
Heb je een recente foto van hem?

Spannend, Joyce! Nu 18 dagen wachten...

Even een vraagje. Is hier iemand die mijn arme paardjes kan helpen?
Mijn schatjes hebben een roze neus. En met dit wisselvallige zomerweer (zon en regen die elkaar continue afwisselen) verbranden de neuzen verschrikkelijk!
Ik heb Dais wel eens een masker omgedaan. Dat ging wel aardig, maar dat masker beschermt niet de zijkanten van de neus en onderlip (die zijn ook roze) en voor zover ik weet, mogen ze geen masker om als het regent en ik kan moeilijk ieder kwartier naar de wei rijden als het regent/ de zon schijnt/regent/zon/regen/zon.
Ook heb ik zonnebrandcrème, maar ik heb niet de mogelijkheid dat voor mijn werk al op te smeren en al zou ik die mogelijkheid wel hebben, als ik de neuzen om 6:15 uur insmeer en ik kan er pas weer op z'n vroegst om 17 uur zijn, heeft dat ook geen zin..
Misschien een hele stomme vraag, maar is er niet iets wat ik door het voer kan gooien waardoor ze van binnenuit wat meer beschermd worden?
[ Afbeelding ]
Vooral Daisy was heel zielig. Als ik maar naar haar neus keek, werd ze al bang. Ik ging even een stukje met haar stappen, maar ze kon slecht ademen, briesen durfde ze niet van de pijn. Ze liep continue met haar hoofd te trillen en durfde ook geen vliegen weg te jagen.
Ik ben na 5 minuten afgestapt en ben terug naar de wei gelopen. Ze liep achter me, los, als een mak hondje in mijn schaduw.
Op de wei stond ze met haar ogen half dicht en haar hoofdje heel laag.
Ik vind haar zo zielig.
TiSento was ietsje minder zielig, maar ik hoorde hem ademen en als hij een hapje gras nam, trok hij eerst zijn lippen weg :(:)


't zal ook geen normale castratie worden