[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:21

wisanda2003 schreef:
Tooske schreef:
Helaas moet jullie teleurstellen... Gestopt met druppen en was een rustige nacht pffff.


Volgens mij zitten onze merries ook samen op een forum en ons zijn ons nu keihard uit aan het lachen :(:)



Nou dat weet ik wel zeker! :P
Ja zegt mijn dierenarts wees blij dat ze het nog ff binnen houd is vandaag 326 dagen. Ik zeg ja is ook prima maar waarom moet ze dan al ruim 2 weken harsen? Had ze dat ook wel ff achterwege kunnen laten...
Hier bijna vakantie morgen nog 1 dag en dan volgende week dinsdag waarschijnlijk nog en dan vrij tot 13 mei nou het is toch wel te hopen dat het er dan uit is!? :Y)
Spannend Vulina! Een hoop merries die het lekker binnen houden irritant hé... haha

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:27

Bonnieaw schreef:
Mexxuna schreef:
Heeft iemand hier een veulenverzekering?
Zo ja, waar?

Ik zat te denken om er 1 af te sluiten bij EFO, dan heb je een beperkte veulenverzekering, tot veulentje 5 maanden oud is.
Iemand ervaringen?


Bij mij komt toevallig morgen een inspecteur van Hippozorg om mijn merrie op te nemen. Ik heb ervoor gekozen geen foetus/veulen verzekering af te sluiten omdat ik geen dekgeld heb betaald, vind het een beetje cru dan wel geld te krijgen als het overlijd. Vond het wel goed te betalen overigens. eenmalig 114 euro (bij mijn gekozen verzekering). Dat was wel tot een 1 week oud en niet 5 maanden... Ik denk dat je goed moet kijken naar je financiële situatie of je het wel of niet moet doen. Ik heb gekozen voor wel (de merrie dan) omdat ik nu gewoon niet 1000en euros op kan hoesten als er iets gebeurd en een bevallig wel een risico met zich meebrengt natuurlijk. Dan maar wat hogere vaste lasten


Zelfs als ik geen dekgeld betaald had, had ik er ook flink wat centen in zitten.
Het veulen heeft al een hoop gekost (paar inseminatie's, pension bij hengstenboer, dekgeld, begeleiding dierenarts), ik vind het dus echt de moeite om hem te verzekeren, net zoals de merrie trouwens.
Weet alleen niet waar, met hippozorg heb ik geen goede ervaring helaas.

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:40

Tooske aaah das ook wat, druppen en dan ophouden!!
Echt een foptante... -O-

Wisanda ook nog niks...

En Dees is bezig piemeltje aan het afbranden...oooojjjheeee.
Alhouwel het wel gezellig zou zijn om 2015 weer samen in het DBT te zitten. _/-\o_

Maar neeeee we hopen toch eerst maar op een merrietje.

Verzekering voor het veulen heb ik niet.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:41

Hier ook geen verzekering voor Aslan

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:46

Hier ook geen verzekeringen voor de paarden maar voor ons is het sowieso anders.
Ik moet trouwens elke keer lachen als ik BABYKEES lees. Ik heb namalijk een knuffel sinds mijn tweede die babykees heet. Was echt mijn lievelings knuffel en de enige die ik heb bewaard :=

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:08

Niets zo veradelijk als een drachtige merrie inderdaad crazyCat. Iedere merrie is anders en het ligt er ook aan hoe ze in training staan bijvoorbeeld. Het was meer om aan te geven dat de staart niet opzij, maar echt over de rug wordt gelegd.

Spannend Vulina, harsjes, en weer een mijlpaal bereikt :)

Och wat zielig Nicole, gelukkig ging het na de spuiten wel beter.

Hier een rustige maar wel heel bolle Arya, in het echt is het nog erger.
Afbeelding

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:38

hier vult alles gestaag en komt het spul er 's nachts uitgelopen en plakt dan tegen de buik en benen van roosje
vannacht toch maar wezen waken op stal
echt wel humor ja
vandaag is ze 332 dagen

wat een humor een bijna .. jarige als penny meisje op stal slapen
kijk mijn bedje:
Afbeelding

en dit zijn haar tietjes vandaag na de wei
Afbeelding

en ook hier waar ze meestal niet aan der buik gezeten wil worden werd madam lyrisch van het krabben net voor der uiers :')

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:40

Dacht haar even in de wei te zetten maar ze bleef bij de ingang van de bak staan. Dus maar snel stal gedaan en weer terug. Wel liep ze als een idioot te showen met haar dikke buik. Staart erop en flink van de grond.

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:56

ik hoop dat je kan slapen op die stoel meid

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:59

sommige merries veranderen flink, vulina dat wordt waken vanacht denk ik.
benieuwd of er vanavond nog wat veranderd is.

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:01

Whis_Serada schreef:
ik hoop dat je kan slapen op die stoel meid

heb ik al gedaan...
alhoewel slapen :') ieder geluidje dacht ik: ze begint :j

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:12

Dat slaapt ook echt niet fijn denk ik Quibje.. Ik ben altijd bang dat ik erdoorheen slaap en dus slaap je niet :P

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:16

klopt hihi en om 6 vanochtend begon de mussenkolonie op stal volle gas te kwetteren :D

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:22

Fijn... Hopelijk word het snel geboren dan kun je weer normaal slapen :P

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:33

Hier wel een vruchtverzekering.. Geldig tot 1 week na het veulenen, dan moet ik overstappen op een gewone verzekering. Barcardi is ook verzekerd.


Marjolein,Gefeliciteerd en wat is dat veulen al lekker uitgevouwen op 10 uur oud zeg :D

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:34

Oh Quibje dat is echt spartaans kamperen.
Ik hoop dat ze snel bevalt. De uier ziet er goed uit.
Gelukkig is het niet zo verschrikkelijk koud meer.
Succes met waken!!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:19

Pfff, ik moet er niet aan denken om zo te gaan slapen! Ben blij dat ik gewoon in mijn eigen bedje mag. Camera naast bed, 2 deuren door en ik ben bij de dames..

Als je via equipe verzekerd, kost het je 10% per jaar van het verzekerde bedrag. Maximale bedrag is 3 x het dekgeld. Vrucht vanaf 3 maanden dracht, tot 4 maanden oud veulen. Veulen moet dan wel een ggk vader hebben in een erkend stamboek..

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:24

zelfs waken met camera en BA is slecht voor je slaap whahah, je bent toch steeds uit je zelf ook wakker

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:37

Klopt :') Ik zet de wekker, en mijn zusje en ouders ook nog eens, zodat ik niet elk uur hoef. Maar dat geeft toch niks, want lig hele nachten naar die camera te staren :') Maar wel vanuit m'n warme bedje :D

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:40

Ik slaap op een soort verhoogde lattenbodem waarvan je ook het hoofdeinde nog kan verstellen. Dik matras erop slaspzak en kussen ligt prima! Radio erbij camera erbij. Verwarming aan voor als nodig is. Nu slaap ik wel in de kantine gelukkig en niet voor de stal

Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:05

gefeliciteerd met alle baby's!

jeetje quipje, dat moet niet erg comfortabel liggen:( hadden wij het beter getroffen met een logeerkamer en een camera op de boerderij van de stal.

even een ego postje :o

stormchaser word alweer groot. Hier 3 weken oud

Afbeelding


even een vraagje, het lijkt erop dat meneer al 2 kleine ballen aan het ontwikkelen is:( meer mensen die hier ervaring mee hebben? wat te doen?

Cynthia82

Berichten: 9317
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:06

Jes schreef:
Ik moet trouwens elke keer lachen als ik BABYKEES lees. Ik heb namalijk een knuffel sinds mijn tweede die babykees heet. Was echt mijn lievelings knuffel en de enige die ik heb bewaard :=

Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh....... wat lief :)

Bolle Arya wordt steeds meer Punt Arya _O-

Lekker slaapplekje, Quibje :D

Het is heus heel zwaar hoor om 349 dagen drachtig te zijn :O
Afbeelding

Mijn tieten laten zien?? :oo Jij bent gek!! Ik hoop dat je onder de indruk bent van mijn boze blik!
Afbeelding

Oké dan.... Maar ik kijk wel even weg hoor :o
Afbeelding

En nu komt het.........
Links dag 345 en rechts vandaag, 4 daagjes later, dag 349 *\o/*
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Uier is hard, maar kan nog voller. Maar hij vult snel nu. Ik gok op dit weekend :D

usamontana

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:16

Iedereen ontzettend bedankt voor alle leuke reacties! Wat fijn dat dit gedeelte bokkers niet komt met een oordeel, en echt genoegen neemt met datgene wat er daadwerkelijk staat! Fijne lui hiero! :j :j +:)+

CC en Marjolein Wat een plaatjes van een veulen hebben jullie merries aan jullie gegeven zeg! Prachtige statige hengst, en een mooi, bijzonder gekleurd merrietje!

Jeetje... Soms krijg ik een beetje medelijden als ik zie op welke manier de baasjes voor de gek worden gehouden door de merries.. := :=
En ook zeker met de wijze waarop er soms gewaakt moet worden.. Petje af hoor! Ik kon heerlijk vanuit mijn warme bedje staren naar de camera. Ik had 2. Eentje voor beeld, en eentje met beeld én geluid. Maar ik heb het al eerder aangegeven..Het is en blijft een bijzondere tijd, of je nu in een hangmat in de stal hangt, of heerlijk vanuit je warme bedje.. Het heeft beide zo zijn charme! :D

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:17


usamontana

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-03-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:20

Cynthia dat gaat helemaal de goede kant op! Benieuwd wanneer dat kleine valk-merrietje zich zal tonen! *D