Zou hij nu al komen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angelzambezi

Zou hij nu al komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 15:26

Hallo,

Een jaartje geleden heb ik mn pony Angel verkocht. Ze is naar super mensen gegaan en komt niks te kort! :)
Nu hebben ze haar gelijk gedekt omdat ze graag een veulentje wilde, ze is op 22 april uitgeteld.
Maar nu zei het meisje dat het veulentje was omgedraaid. Hun de da bellen gekeken, en die zei dat het niet lang meer gaat duren
dus daar ben ik toch wel een beetje ongerust op. En de merrie zelf is al 18 en de mensen weten niks van dragende merries, Angel is dus ook de eerste pony van hun.

Nu de vraag als het veulentje nu zou komen, zou dat toch nooit goed komen?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:49

Nee, als ze 22 april pas in uitgerekend, mag het ten vroegste begin april komen.
Ik heb zelf een merrie die 18 april is uitgerekend en als die nu al zou bevallen, dan ga ik ervan uit dat het veulen dood is/gaat.

FuGeLiCu

Re: Zou hij nu al komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:52

Wat zei de dierenarts hier over? Over overlevingskansen? En als die mensen niet zo heel veel verstand hebben van dragende merries, is de uitgetelde datum dan wel zeker? Hebben ze zich niet vergist en komt het veulen gwn ongeveer op tijd?

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 15:56

De da zei, dat het niet lang meer zou duren. Ik denk idd dat het een rekenfout is,
want Angel heeft bij ons al 2 veulens gehad en die zijn allebei op de uitteldatum geboren.
Als de uitteldatum wel zou kloppen ben ik bang dat het veulentje het niet overleeft. zoals Lackystory al zei.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:06

Dat vrees ik ook niet inderdaad. Maar het klinkt ook wel een beetje als een verhaal met het bekende rekenfoutje.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:07

Moest het zo vroeg geboren worden, doe je er waarschijnlijk ook gewoon beter aan om het te laten sterven.

Dit topic gaat over een veulen dat ook te vroeg kwam. (ongeveer vergelijkbaar met de periode waar jij het nu over hebt.)
Dat veulentje heeft nooit een echte kans gehad hoor.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1097152&&hilit=miracle

Dus hoop maar dat ze zich inderdaad misrekend hebben of dat de merrie jullie gewoon even heeft laten schrikken en dat het veulen nog wel even blijft zitten. ;)
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 06-03-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:09

Heb je een dekbon gekregen, is ze gescant en waarop is de datum gebaseerd? De kans is groot dat er gewoon een foutje is gemaakt, zeker als je geen dekbon hebt ontvangen. Verder kan je dit beter met je DA bespreken. Aangezien hij niet heeft gezegd of dit problematisch is, dan is daar ook een reden voor.

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 16:13

Ik heb geen dekbon omdat het mijn pony niet meer is vandaar. gelukkig loopt daar de da op stal rond en de eigenaresse van de pensionstal is een dierenarts assistente dus er is wel hulp. De moeder van het meisje was er niet gerust op maar hebben niet tegen mij gezegd dat het ernstig is, en als het wel ernstig was zouden ze het wel tegen mij zeggen. Als het veulen nu komt, kan het dan schade meebrengen aan de merrie?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:25

ALs het veulen nu komt hoeft het geen schade voor de merrie te hebben
Lijkt mij dat ze misschien een fout met de dekkings datum maaken
Als dat niet zo is is het veulen niet levens vatbaar

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:31

Als het inderdaad zo vroeg komt zou evt Rhino ook de oorzaak kunnen zijn! Maar check eerst alles goed voor dat je ongewild een wild-west verhaal hebt door een rekenfoutje! En "zo komen" is natuurlijk een ruim begrip; uren, dagen, weken?? Merries kunnen je ook vreselijk voor het palje houden hoor!

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 15:29

Waar de merrie staat is geen Rhino-gebied, ver erbuiten geloof ik zelfs.
Ik blijf idd bij een rekenfoutje maargoed je weet 't nooit..

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:55

Het hoeft geen Rhino gebied te zijn op de andere lokaties is het ook ineens ontstaan :-(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:07

Luckystory schreef:
Moest het zo vroeg geboren worden, doe je er waarschijnlijk ook gewoon beter aan om het te laten sterven.

Dit topic gaat over een veulen dat ook te vroeg kwam. (ongeveer vergelijkbaar met de periode waar jij het nu over hebt.)
Dat veulentje heeft nooit een echte kans gehad hoor.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1097152&&hilit=miracle

Dus hoop maar dat ze zich inderdaad misrekend hebben of dat de merrie jullie gewoon even heeft laten schrikken en dat het veulen nog wel even blijft zitten. ;)

Dit is ook een heel ander verhaal waarschijnlijk. Dit is namelijk het verhaal van mijn veulen.. Als hun merrie ook een infectie had gehad in de baarmoeder dan had de veearts dit bij het opvoelen gevoeld.. Miracle werd met 285 dagen geboren en was een groot wonder dat ze leefde want theoretisch gezien had ze dood moeten zijn.. Ze heeft het nog wel 70 uur volgehouden :)

Maar hoop inderdaad maar hard dat het een rekenfout is want dit wil je inderdaad niet meemaken ;)