7 mnd drachtige merrie zondert zich nu al af???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalVentjes

7 mnd drachtige merrie zondert zich nu al af???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 10:06

Mijn 7maanden drachtige merrie zonderd zich nu al af van de groep andere paarden. Ze staan in een inloopstal met 8 andere paarden en kunnen overdag het land op. De inloopstal is overdag dan dicht en s'nachts open(ligt wel aan het weer). Mijn merrie gaat nu al niet meer mee het land op met de groep(dit deed ze voorheen wel) en wilt het liefst alleen maar op stal staan. Ze verhuist per 1maart naar een andere stal waar meer rust is en waar ze een eigen stal heeft.

Wie o wie weet wat er aan de hand is of heeft dit meegemaakt met zijn merrie?

StalVentjes

Re: 7 mnd drachtige merrie zondert zich nu al af???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 10:23

Niemand??

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:24

Mijn merrie stond tijdens haar dracht ook in (gemengde)kudde van ca 10 andere paarden 24/7 in t land met inloopstallen en ik merkte wel dat ze steeds voorzichter werd en andere paarden steeds meer ging mijden.
Ze ging op gegeven moment ook steeds sneller de loopstal uit als er wat gestommel was, terwijl ze voorheen alleen maar ff omkeek om te zien wat er aan de hand was/ wie er binnen kwam ging ze toen dus vrijwel meteen zelf naar buiten ;)

Dat begon al voor/ rond de winter dus ff tellen... idd ook met zo'n 7/8mnd :j

Wel bleef ze altijd nog wel op redelijk afstand vd groep dus niet dat zij achter op weiland stonden en mijne nog voor dat heb ik nooit gezien :n maar dus wel gerust dat er 100mtr tussen zat of zo :j
Als ze wilde rusten/ slapen zocht ze ook vooral echt alleen der vriendinnetje op (oudere merrie), terwijl ze normaal toch wat willekeuriger sliep/ luierde.
Verder wel t idee dat ze zich vooral vd ruinen afzonderde en minder vd andere merries ;)

en was/ is trouwens verder een hele rustige/ stabiele kudde waar ze zich goed in thuisvoelde :j

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:13

Mijn merrie is nu ook 7 maand drachtig en accepteerd alleen haar 4 jarige nakomeling nog.
Ze staat alleen maar met de orden in de nek te dreigen, we doen hier niets aan laat ze het zelf maar uitvechten, ze dreigt alleen als die andere merrie te dicht in de buurt komt.

Ben wel benieuwd hoe het zometeen gaat want mijn merrie en haar 4 jarige dochter zijn beide drachtig.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:23

Staat ze onder in de rangorde mischien ?
1 van mijn drachtige merries die onder in de rangorde staat zondert zich ook af maar dat is omdat ze zich niet meer zo zeker voelt en niet meer zo snel wegkomt in de groep nu haar buik dikker word , ik voer haar dan ook apart anders krijgt ze lang niet genoeg binnen .

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:56

Zou kunnen :) maar dat hoeft dus niet zo te zijn ;) Mijne is 2e in rang (vriendinnetje vd baas :+ ) maar was door de dracht op 1 of andere manier toch voorzichtiger en/ of had geen "zin/ behoefte" in drukte :j

Sowieso is mijn paard er trouwens 1 die niet van drukte houdt ;) Als het druk is in het bos gaat ze het liefst de andere kant op := en aandacht van "vreemden" vind ze ook niks, nogal eenkennig ;)
Zij zal dus bv nooit de aandacht komen trekken als er veel mensen/ vreemden bij de wei staan en/ of als die in de wei komen dan blijft ze echt achter mij of der vriendinnetje en als dat niet helpt (ze nog haar blijven proberen te aaien e.d) dan...
DOEII :wave: en vertrekt naar achter op t land :Y). Ligt dus denk ik ook aan het verdere karakter :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:29

mijn merrie zondere zich ook erg vaak af en stond ook al regelmatig naar een uur buiten weer aan de draad dat ze naar binnen wilde :o en dat terwijl ze de vriendin van de baas was
ze had een erg dikke buik en vond het wel prima zo allemaal op haar gemak

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:25

Utah zonderde zich ook af, nou ja, sloeg alles van haar af! Ze dulde absoluut geen andere paarden in de buurt in de laatste maanden van haar dracht. Nu heeft ze sowieso al een dominant karakter wat mee kan spelen natuurlijk. Haar dochter Black Rose, hoogdrachtig, vindt het prima om met een ander paard te staan, ze staat nu ook nog met mijn andere paard Rilithya, ook hoogdrachtig en dit gaat prima.