drachtige merrie hengstig??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

drachtige merrie hengstig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 15:57

hallo,

sinds kort heeft mijn buurvrouw haar paard(ruin) weer vooraan gezet, hij staat dan tegenover mijn merrie. geen probleem hier verder mee.
maar nu merk ik dat mijn merrie helemaal gek word als ik haar buiten doe, de ruin staat dan altijd buiten en ze gaat lopen gille naar hem en dribbelen.

gister dacht ik nou dan laat ik haar even ruiken, ze draaide toen zelfs met der kont naar hem toe van spring maar.
ze is nu drachtig, haar 2de dracht. de eerste was bijna 10 jaar geleden en toen kende ik haar nog net, ze is dit keer natuurlijk gedekt ( hengst heeft bij haar in het land gestaan.

nu vraag ik me dus af of dit erg is, of heeft iemand dit ook wel eens gezien??
ze is op 2 maanden drachtig gescant en heeft een dikke buik en zelfs haar uiers groeien al..
over +\- 5 weken komt het veulen.

groetjes.

ps, sorry bij zinsopbouw of gramatica fouten. ben dislecties.

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:52

Niks aan de hand!! Je merrie is drachtig dus ze slaat af. Het is het zelfde als je met een schouwhengst gaat schouwen bij een drachtige merrie!! Drachtige merrie's slaan af, het zelfde als wat jou paard Ninja doet!! Heeeeel normaal dus :) en ik geloof niet dat ze de kont toedraaide van spring maar!!! Maar van kijk uit, ik geef jou een lel!!!

anneuijttt

Re: drachtige merrie hengstig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:41

Zoals hierboven mij word gezegd, geen probleem jou pony is klaar voor het veulen!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:43

He Wilma,

Toen je paard nog met die belg in het weiland liep en ik in de bak aan het rijden was, toen was ze ook al zo druk met mijn paard. Maar toen hield ze haar staart ook van der kont af, leek echt op hengstigheid. Wat jij omschrijft ook.
Ik weet wel dat het bij koeien ook wel eens voorkomt, een drachtige koe die zo gek als een deur is. Dus echt tocht verschijnselen vertoont, maar gewoon 100% zeker drachtig is.

Misschien heeft het iets mee te maken omdat het een natuurlijk dekking geweest is, ik weet het verder ook niet. Vreemd is het wel!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:47

ik heb ook een merrie die hengstigheid toont terwijl ik zeker weet dat zij dragend is. Bij haar vorige dracht was dit ook zo. Zou me er geen zorgen om maken.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:42

Maakje geen zorgen :-) Ik had een merrie die dus wel degelijk hengstig werd toen mijn eigen hengst terug kwam op stal ..... Zij was toen 9 mnd drachtig . Heb toen gelijk in toch wel een beetje paniek toestand de dierenarts gebelt en die heeft haar nagekeken.Was niks aan de hand en heb nu een super mooi paardenkind rondlopen ;-)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 16:46

gelukkig dat iedereen denkt dat er niks aan de hand is!
en ja ze draaide niet van ik ga jou trappen, de ruin had ook echt zoiets van wat doe je..

is ook de eerste ruin waar zij zo op reageerd, de meeste is ze erg dominant over maar deze veel minder.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:47

Hier ook zo'n merrie.. Vorig jaar ook de hele tijd soort van hengstig en een prachtige baby gekregen.. En nu dit jaar werd ik ook helemaal gek van der.. Heb haar 3x laten opvoelen omdat ze zo hengstig toonde.. maar als de hengst eenmaal wilde dan sloeg ze af.. Dus ik zou me geen zorgen maken :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:33

geen zorgen hoor,heel veel merrie,s worden tijdens de dracht hengstig...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:02

Onze merrie was afgelopen zomer/najaar nog zo "hengstig" als wat, ze pieste van zich af zodra ze de ruinen van de buren zag. Haar eigen weidegenootje zag ze niet staan. Is ook een ruintje.
Bij de voorlaatste dracht, vertoonde ze hetzelfde gedrag, notabene op een merrie.

Bij leven en welzijn loopt er over 4 weken een veulen naast.