Babyfoon / camera voor in de stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherBakker

Babyfoon / camera voor in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 10:26

Ik hoop dat iemand mij helpen met het volgende: Mijn merrie verwacht een veulen en ik zou haar het liefst continu in de gaten willen houden op het moment dat het spannend wordt :) Ik zou daarom graag een camera willen gebruiken, en deze moet draadloos zijn.... De stal is zo'n 100 meter van mijn slaapkamer. Heeft iemand goede ervaringen met een camera / babyfoon voor zo'n toepassing? Alvast bedankt voor jullie hulp :j

Odysseus

Re: Babyfoon / camera voor in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:36

Je zult dan sowieso een camera nodig hebben met nachtzicht denk ik. Anders heb je er snachts niks aan.
Als je daarop googlet krijg je een hoop sites die ze verkopen.

De meeste camera's en monitors overbruggen wel een meter of 75. Moet je even kijken of je er ook een kunt vinden van 100 (liever iets meer als iets minder).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:11

wij gebruiken op het werk een beeld baby foon van luvion en die werkt perfect. ik weet alleen niet of hij 100 meter kan overbruggen, maar dat zou je ff na moeten zoeken, of heb bij een winkel kopen waar je hem nog terug kunt brengen als dat niet zo is.

http://www.luvion.nl/

edit; ik heb even voor je gekeken en onder ideale omstandigheden 300 meter.
maar ik geloof niet dat die van ons dat haalt, hoe meer muren, hoe minder het bereik. ik zou hem gewoon ergens kopen waar je hem nog kunt ruilen en hem dan testen. want voor dat geld is het echt een fijn apparaatje :j

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:26

Bedankt voor de hulp! Ik heb eerder een babyfoon gehad die sprekend lijkt op die van luvion... maar alleen maar sneeuw en ruis.... Maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen.... dan pak ik hem heel voorzichtig uit, dan kan ik hem altijd nog terugsturen mocht het niet goed zijn....

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:27

Ik heb een camera bij de Sligro gekocht en het beeld was dan niet je van het (geen infra rood) maar het geluid kon je wel goed horen.

*denkt terug aan het zachte hinnikje van lang geleden* <3

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:39

EstherBakker schreef:
Bedankt voor de hulp! Ik heb eerder een babyfoon gehad die sprekend lijkt op die van luvion... maar alleen maar sneeuw en ruis.... Maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen.... dan pak ik hem heel voorzichtig uit, dan kan ik hem altijd nog terugsturen mocht het niet goed zijn....

wij hebben de grand elite en geen sneeuw en ruis bij ons. hij geef perfect beeld, of hij geeft geen beeld (dan heeft hij dus niet voldoende bereik)
zeker het proberen waard :j en inderdaad gewoon heel voorzichtig uitpakken en testen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:44

Ik gebruik zo'n goedkoop ding van Elro met nachtzicht, ideaal.
Maar je hebt niet alleen met afstand te maken, ijzeren constructies en tussenliggende bebouwing gaan enorm ten koste van het draadloze bereik.
In mijn geval, haar stal ligt nog geen 30 mtr achter onze slaapkamer, daar heb ik net bereik als ik de deur niet helemaal dicht doe of wanneer de camera al aanstaat en dan de deur dicht doe.
Deur is van een soort isolatiemateriaal gemaakt.

In de andere kant van onze woning heb ik geen bereik.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:06

VSW -> KS

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:11

Ik ken mensen die een merrie gehad hebben, zij heeft 2 veulens gekregen. De 1e zonder camera. Dat verliep opzich goed. Maar het werd heel plotseling geboren, ze hebben het paard aan huis dus dat is een voordeel. De 2e is geboren met gebruik van camera + geluid. Dat beviel hun wel beter. Maar als je je paard niet aan huis hebt zal ik het wel doen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:31

Wij hebben een set van de Sligro, met klein tv schermpje erbij. Gaat prima. :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:33

ik heb ook die luvion. onze stal ligt echter op circa 40 meter, dus ik weet niet hoe hij zou werken bij 100 meter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:27

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:02

ik ga dit jaar en combi doen van het halsteralarm + een gewone babyfoon,wel een die erg gevoelig is.

Mn schoonouders gebruiken nu die babyfoon in de lammerentijd,en dit werkt erg goed! Want een schaap kreunt nogal wanneer de weeen er zijn. Je hoort het zelfs als ze gewoon druk in het stro scharrelen,dus in combi met het halsteralarm moet het gewoon lukken :D

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:11

loulou schreef:
wij gebruiken op het werk een beeld baby foon van luvion en die werkt perfect. ik weet alleen niet of hij 100 meter kan overbruggen, maar dat zou je ff na moeten zoeken, of heb bij een winkel kopen waar je hem nog terug kunt brengen als dat niet zo is.

Ik heb deze babyfoon geprobeerd maar het blijkt helaas niet te werken.... Na 25 meter begint die enorm te storen... Het bereik is gewoon niet voldoende voor deze toepassing, als babyfoon denk ik dat die prima werkt, maar hier zijn de afstanden helaas te groot...

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:12

Iedereen reuze bedankt voor alle tips!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:48

EstherBakker schreef:
Ik heb deze babyfoon geprobeerd maar het blijkt helaas niet te werken.... Na 25 meter begint die enorm te storen... Het bereik is gewoon niet voldoende voor deze toepassing, als babyfoon denk ik dat die prima werkt, maar hier zijn de afstanden helaas te groot...

jammer! anders was het een mooie oplossing geweest.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:40

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:22

Zou je het willen laten weten of het werkt? Ik ben ook aan het kijken. Wil natuurlijk wel daar zijn mocht het nodig

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:02

ik ben benieuwd of het werkt. persoonlijk geen goede ervaring met infrarood camara's.
maar als het werkt is het een mooi, want de prijs valt me mee.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 16:20

Een korte update: Ik heb de camera ontvangen en heb hem direct aangesloten. Het werkt super! :) Veel beter dan de babyfoon die ik eerst had.. De nieuwe camera geeft een heel mooi scherp beeld en helemaal geen storing! Ik ga er vanv. nog even verder mee, want ben erg benieuwd hoe die het in het donker doet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:46

ik ben ook benieuwd hoe hij het in het donker doet, want dat is vaak het probleem met infrarood...
mocht hij in het donker niet goed werken kun je nog proberen hoe hij het doet als je een lampje aan laat.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:53

Ik heb deze camera ook en de infrarood werkt perfect hoor, je kunt alles prima zien. Van andere fokkers weet ik ook dat ze deze camera hebben en we zijn er allemaal enthousiast over. ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:12

dat is goed nieuws voor de TS. en ik vind de aanschafprijs nog best meevallen dan :)

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:38

Ik heb de camera even snel getest in het donker en hij werkt echt supergoed! In de stal is het bijna helemaal donker 's nachts... Maar met deze camera kan ik precies zien wat er gebeurt! Kan gewoon niet beter!