merrie zoooo lief nu ze drachtig is

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1987

merrie zoooo lief nu ze drachtig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:35

Mijn merrie is altijd al een knuffel, maar nu ze drachtig is, is dat nog vele malen erger ze kruipt bijna letterlijk bij je op schoot. Verder is ze in eens zo stabiel. Zo'n verschil met vroeger ze is nu voor niets en niemand meer bang, maar niet overmoedig. Zo rustig en braaf echt heel bijzonder. Echt iedereen valt het op. De dracht lijkt haar zo goed te doen. Wat hormonen toch kunnen doen! Echt Bizar!

meganx

Re: merrie zoooo lief nu ze drachtig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:39

mss komt het moeder instinct naar boven ofzo?
of wardeert ze je hulp en steun heel hard..
verder veel succes met de bevalling!!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:45

Nou ik weet het niet, maar van mij mag ze best zo blijven. Ik ben zo benieuwd hoe ze als moeder zal zijn.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:42

Die van mij veranderd ook altijd enorm als ze drachtig is. Vanaf het vroege begin van de dracht is ze al veel rustiger en liever en dat blijft ze totdat het veulen is afgespeend. Daarna wordt ze weer zichzelf.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:53

Ik heb wel vaker gezien dat merries veel zachter worden al ze drachtig zijn, maar het kan ook de andere kant op schieten tijdens of na de dracht. Zo kunnen merries bijvoorbeeld ook overbeschermend zijn naar het veulen toe waardoor je er niet meer bij mag. Ik hoop voor je dat deze positieve verandering tijdens en na de dracht doorzet. Dat is natuurlijk hartstikke fijn voor jullie allebei, en ook voor de kleine beeb als die straks lekker rondloopt :) wanneer is ze uitgeteld?

LinUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:23

Fijn dat ze zo lief is geworden.
Die ik rijd dat is soms een beetje te erg naar andere paarden toe geworden, denk uit bescherming.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:30

Herkenbaar! De moeder van mijn eigen gefokte merrie was ook zo'n knuffel tijdens de dracht.
En normaal was dat niet echt een mensen paard.
Jammer genoeg kreeg ze een veulen die wel heel erg onafhankelijk was en vanaf de eerste dag op onderzoek uit ging wat moeders niet zo leuk vond natuurlijk!
Ze is ook op erg jonge leeftijd afgespeend en heeft nooit om mams lopen roepen! Mams ook niet om het kind trouwens!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:36

Gebeurt idd wel vaker. Wij hadden vroeger een fokmerrie, pfff wat een kreng! Eenmaal drachtig, de liefste merrie die je je maar kon wensen.
Was dus altijd dolblij wanneer ze dragend was!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:57

Kan ik mijn voorstellen. Vienna is nooit een kreng en naar andere paarden wel dominant, maar sociaal. Bijna elk paard kan het wel met haar vinden. In de omgang is ze nog al onzeker en wat angstig en als ze hengstig is dan is ze zo snel afgeleid en totaal niet bij de les. Ze eist dan alle aandacht op. Ik heb heel lang getwijfeld of ik haar wel zou laten dekken, maar het lijkt haar gewoon erg goed te doen. Had ik eigenlijk niet verwacht, wat ik ook een voordeel vind nu ze niet meer hengstig is plast ze ook niet meer in haar staart en die wordt zo vol en lekker dik.

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:29

Ik ben blij dit te lezen ! Mijn merrie is een echt kreng, een echte bitch in de stal en naar anderen toe, ze bijt niet ofzo, maar is niet knuffelbaar en lief! :+
Normaal ging ze in 2012 een veulentje hebben maar ze is niet vol geraakt.. Nu hopen we op 2012 en dan hoop ik natuurlijk ook dat ze wat liever en zachter in omgang wordt ! <3

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:59

Oh wat lieff! Geniet ervan,haha. <3

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:19

Dat is inderdaad bij onze merrie Sintra ook super lief tijdens de dracht.
Maar nu na 4 veulens staat ze dit jaar leeg en heeft zij bedacht, dit pik ik niet baas.
Er is geen land met haar te bezeilen. Super vervelend naar de andere paarden en ook naar ons,
haar ruiter wilde verder met haar trainen maar ze is zo vervelend.
1 Ding weet ik zeker, zij krijgt haar zin dit voorjaar laat ik haar weer dekken.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:04

s6801881 schreef:
Ik heb wel vaker gezien dat merries veel zachter worden al ze drachtig zijn, maar het kan ook de andere kant op schieten tijdens of na de dracht. Zo kunnen merries bijvoorbeeld ook overbeschermend zijn naar het veulen toe waardoor je er niet meer bij mag. Ik hoop voor je dat deze positieve verandering tijdens en na de dracht doorzet. Dat is natuurlijk hartstikke fijn voor jullie allebei, en ook voor de kleine beeb als die straks lekker rondloopt :) wanneer is ze uitgeteld?

idd dit heb ik helaas moeten meemaken...
tijdens dracht echt super lief, rustig een aanhankelijk....

en 3 dagen na de geboorte van haar veulen, viel ze me aan in de stal..... grote bijtwond op me rug.... en dat heeft 5 maanden geduurt... totdat het veulen gespeent werd...

dus hou der altijd in de gaten!!!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:24

Ik ben hier zeker van bewust, maar nu ben ik alleen maar trots op haar.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:29

Je kan het nu gewoon al in je voordeel gebruiken, lekker van elkaar genieten, maar ook al met haar oefenen om vanuit ontspanning en vertrouwen de "zakelijke" dingen te doen, zoals aan de uiers zitten etc. dan is de kans al veel groter dat je dan ook in het "veilige cirkeltje" mag als de beeb er eenmaal is :) En inderdaad heerlijk van genieten :j

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:33

ik kende er ook 1, was heel lief tijdens de dracht en voor de drachts, maar toen ze haar veulens had gekregen is ze in het rijden totaal omgeslagen. Loopt nu te stuiteren op een buitenrit en vind alles eng, terwijl ze eerst nooit wat eng vond.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:35

geniet er maar van, onze merrie is zo wispelturig als het wezen kan. De rest van de kudde wil ze niet echt meer veel mee te maken hebben, mijn dochter en man worden volledig genegeerd alleen ik kan er nog mee door. Als het veulen er is verandert mw de eerste paar dagen in een heuse furie die specifiek een hekel aan mannen heeft, na een kleine week komt alles weer meer in balans. dan is ze weer een echte trotse mama die maar al te graag haar veulen showt en om veel heel veel aandacht vraagt van iedereen mens en dier.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:42

s6801881 schreef:
Je kan het nu gewoon al in je voordeel gebruiken, lekker van elkaar genieten, maar ook al met haar oefenen om vanuit ontspanning en vertrouwen de "zakelijke" dingen te doen, zoals aan de uiers zitten etc. dan is de kans al veel groter dat je dan ook in het "veilige cirkeltje" mag als de beeb er eenmaal is :) En inderdaad heerlijk van genieten :j

das geeft ook zeker geen zekerheid... ik kon echt welke alles met me merrie voor en tijdens de dracht... maar met veulen aan de voet was dat zeker over....

tanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:09

Mijn merrie is heel verschillend als ze drachtig is,volgens mij heeft het te maken met hengst of merrieveulen.bij merrieveulen is het net of dat ze hengstig blijft en bij een hengst loopt ze gierend als een hengst rond en poept ze over ieder poepje heen die ze tegen komt. Maar de scherpe kantjes zijn tijdens de dracht er wel van af want zij knuffeld ook veel meer als anders.Dus geniet er maar lekker van zou ik zeggen want een knuffel meer is vast niet erg.

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:09

die van mij is nu ook drachtig, en is ook verandert, ze heeft enorm stemmingswisselingen. gelukkig is het nu wat rustiger in haar hoofd, want zo'n maand terug was er bijna niks mee te beginnen, t ene moment was ze zo sloom dat ik dacht dat er serieus wat mis was en het andere moment stond ze t springen van energie en kon ik dr amper houden. nu is ze gelukkig weer een beetje normaal, ze is iniedergeval weer werkwillig(ze hoeft alleen buitenritjes te maken) en weer lekker alert. ben benieuwd hoe dat zal gaan als het veulen er is.

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:47

Heb op het moment 4 drachtige shetters en echt allemaal van die chaggerds ook tegen elkaar heel erg! Heb op dit moment medelijden met de hengst, op dit moment vind ik hem het liefst haha! :P