Ik huur/rij een friese merrie van 13 jaar. Genaamd Richt. Richt in eind Juli drachtig gescand en is dus nu 4 maanden drachtig. Maar nu word ze toch wel heel erg dik. Ze groeit echt met de week. Mijn vraag is: Is het normaal dat ze eerst heel dik worden?
Sommige merries worden heel makkelijk dik, aan andere zie je soms helemaal niets. daarnaast kan het ook nog eens per drachtigheid verschillen.. Je zegt dat ze eind juli drachtig gescand is, was dit de 18 dagen echo, of misschien de 6 weken echo? In het eerste geval is ze ruim 5 maanden drachtig, in het tweede ruim 6 !
Dan was ze eind juli dus al 6 weken drachtig. Dan is ze dus half juni gedekt en is ze dus ruim 6 maanden drachtig (al over de helft van haar dracht dus).
pretty
Geplaatst: 21-12-11 12:09
bij sommige van onze shetlanders zie ik ook dat ze meteen in de eerste maanden van hun dracht al veel dikker worden. Vaak blijven ze dan ook wel een hele poos stabiel voor ze echt gaan beginnen uitbuiken. Ik denk dat dat iets hormonaals is,zoals sommige mensen ook meteen ettelijke kilo's bijkomen van zodra ze zwanger zijn,terwijl het echt nog niet van de baby is. (of veulen in dit geval) Bij andere merries zie je het dan weer amper tot ze een maand of 8-9 zijn.