Esmeralda schreef:heb je ervaring met drachtige paarden???
Hoe voelt haar achterhand, heeft ze slappe spieren, is de boel daar aan het inzakken/verslappen.
Kan je de melkklier voelen, is die al aan het opzetten?
Als jou shet een totaal lege uier heeft, niks geen verandering, gewoon zoals die altijd was. Dan kan jij die stal wel dicht laten hoor.
Vind je verhaal een beetje apart
Je zegt dat je hengstje erbij heb, slaat ze af, of vind ze hem nog interesant?
En anders toch maar even de DA inschakelen voor een onderzoekje
Alles is slap. Zoals het altijd was. De stal dicht laten ja dit hebben wij al eerder gedaan. Dit hadden wij nooit moeten doen!
De dracht bij de moeder van Bella is ook altijd heel appart en spannend geweest.
Bella was ook een keer drachtig en in juli uit gerekend. In september nog geen veulen dus DA erbij. Is schijndrachtig gooi maar terug in het land.
Paar weken laten een dood veulen in het land. Dat beestje heeft waarscheinlijk de hele nacht in het koude natte gras gelegen. Long ontsteking.
En na mijn idee ben ik zeker goed voor mijn dieren, (ik zeg niet dat jij zegt van niet) maar sommige reactie's vind ik onterecht ik snap ze zeker ik zou het zelfde denken en zeggen bij het zien van zulke foto's. Maar ervaring van ons zelf dat hangt niet af van de foto's.
Ylona haar eerste veulentje is 13 jaar gleden geboren op 5 december in de sneeuw.
We hadden Ylona gekocht, ze bleek drachtig. Dit wisten wij niet. Er was 4 december nog lekker op gereden in de bak bij toen de buurman. Niks aan de hand ook geen dikke buik pony was braaf niet vervelend gewoon niks aan te zien.
Volgende morgen liep er een veulentje in de sneeuw. We waren nergens op voor bereid. Dus wij de buurman gebeld voor extra stro want er was een veulen. Hij zei dat kan niet want gister heeft gerda nog op Ylona gereden bij mij in de bak. Nouja goed om een lang verhaal kort te houden
We hebben direct de dierarts gebeld. Veulentje had longontsteking maar alles aan gedaan en wat denk je? Ja hoor overleefd! We hebben nachten bij haar ze geslapen en warm gehouden alles wat we konden doen hebben we gedaan. En het is een geweldige mooie lieve gezonde shet geworden.