Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ze hoeven helemaal niet uit elkaar, als je er maar voor zorgt dat veulen niet bij moeder kan drinken.
Dus apart in een paddock, of op het land met een hek ertussen. Draadje zou ik niet doen, als veulen graag naar moeder toe wil, dan kon hij er weleens dwars doorheen gaan.
InekeH87 schreef:Cassidy, daar heb ik zelf negatieve ervaringen mee om het op die manier te doen. Een paar jaar terug hebben we het zo geprobeerd met mijn tinkermerrie en veulen. Moeder en kind (veulen was toen 7 maanden) hebben 3 weken lang dag en nacht naar elkaar lopen gillen, was echt geen succes. Ze konden elkaar horen en zien en over het hek neuzen, maar niet bij elkaar komen. Op die manier doe ik het nooit weer. Ik heb de meest goede ervaring met het abrupt scheiden. Veulen was dit jaar slechts een halve dag onrustig en de merrie heeft alleen 's nachts een paar keer gehinnikt. Veel rustiger dan wanneer ze elkaar nog konden zien, maar niet bij elkaar kunnen komen.
Cassidy schreef:Voor het spenen kun je ze voorbereiden.
Kijk eens op http://www.petsandpeople.nl
De practicioners hebben vorig jaar zelf twee veulens gehad en ze via energiewerk op de scheiding voorbereid.
De veulens en de merries hebben bij het abrupte scheiden geen kik gegeven. Vond de stalhoudster zeer opmerkelijk!
Cassidy schreef:Hoe normaal is het dat zowel merrie als veulen bij het spenen compleet rustig blijven en geen kik geven? Nee, je hebt geen vergelijkingsmateriaal omdat ieder paard anders is en je niet gaat weten hoe het gedrag was geweest zonder behandelingen.
Ik heb zelf een energiebehandling bij mijn paarden gehad en duidelijk gedragsveranderingen gezien. Ook was het heel opvallend dat er acuut verandering optrad bij een van mijn paarden na een behandeling tijdens een ziekte.
Er is meer tussen hemel en aarde dan de huidige wetenschap kan verklaren. Kwakzalverij kan ik een energiebehandeling niet noemen. Ik heb zelf Reiki gedaan en heb ervaren wat het met je doet.
Een dier liegt niet. Een dier kan niet voordoen alsof. Als ik een dier zie veranderen/verbeteren na een energiebehandeling, dan doet het iets met ze.
Wil je meer weten, kijk dan hier:
http://www.youtube.com/user/healingtouchanimals
FahyaFemke schreef:volgens mij is dat heul wat anders.............. dit was een ziekte, en we hebben het hier over het scheiden van moeder en veulen : een band die bijna niet te doorbreken is in de natuur.
in veel gevallen kun je dit zeggen:
'natuurlijk' alleen, werkt niet altijd
'traditoneel/wetenschappelijk' alleen, werkt niet altijd
Samenwerking komt (vaak) wél tot een oplossing
traditionele + natuurlijke zouden vaker samen moeten werken wat tot vele oplossingen zou leiden!!
en Dát is was cassidy volgens mij bedoeld. dieren ergens op voorbereiden op heftige gebeurtenissen/operaties is een hele goede manier om stress te voorkomen. en hoe bereid je dieren voor? niet door het uit te leggen in mensentaal, niet in een boek om door te lezen, maar energetisch zou een goede manier zijn aangezien dat een universele taal is voor elk wezen; dit kan niet iedereen even makkelijk dus iemand inschakelen daarvoor is toch niet zo verkeerd?
Active schreef:FahyaFemke schreef:volgens mij is dat heul wat anders.............. dit was een ziekte, en we hebben het hier over het scheiden van moeder en veulen : een band die bijna niet te doorbreken is in de natuur.
in veel gevallen kun je dit zeggen:
'natuurlijk' alleen, werkt niet altijd
'traditoneel/wetenschappelijk' alleen, werkt niet altijd
Samenwerking komt (vaak) wél tot een oplossing
traditionele + natuurlijke zouden vaker samen moeten werken wat tot vele oplossingen zou leiden!!
en Dát is was cassidy volgens mij bedoeld. dieren ergens op voorbereiden op heftige gebeurtenissen/operaties is een hele goede manier om stress te voorkomen. en hoe bereid je dieren voor? niet door het uit te leggen in mensentaal, niet in een boek om door te lezen, maar energetisch zou een goede manier zijn aangezien dat een universele taal is voor elk wezen; dit kan niet iedereen even makkelijk dus iemand inschakelen daarvoor is toch niet zo verkeerd?
een band die zelfs in de natuur gewoon wordt verbroken. Dus hoezo, een band die amper verbroken kan worden. In de kudde gebeurd het ook. het is volledig natuurlijk.
Emotioneel is het voor de mens, niet voor het paard. Ik weet niet of jullie ooit een merrie hebben gehad die een dood veulen kreeg? Weleens opgelet hoe ze daar mee omgaan? Begraven onder het stro of onder een struik en gewoon doorgaan met het leven.
De mens is een van de weinige zoogdieren die de band met een kind behoud. Maar die menselijke gevoelens moet je een paard niet toedichten en dat wordt hier wel gedaan.
En het verhaal van Sylvia M, die geloofde er ook in.
XladyX schreef:Wij hebben ook zonder enkele problemen een veulen afgespeend terwijl de moeder gewoon in de box ernaast stond. Gewoon een kwestie van rustig opbouwen. Bovendien staat het veulen in kwestie nu samen met een ander veulen, en ondanks dat hij zijn moeder regelmatig ziet, ruikt en hoort is er verder niets aan de hand, geen gehinnik of paniek. Nou is het veulen ook wel een eigenwijs hengstje, wellicht heeft het karakter van het veulen en van de merrie er ook (veel) mee te maken. Veulen is nu 6,5 maand en staat al 1 maand apart, gaat super.