Shetlander wordt mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoleinS

Shetlander wordt mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:01

Halloo :Y)
Mijn shetlander is drachtig. 3 maanden nu ong. Maar nu wordt ze magerder. Nog niet echt te mager maar gewoon magerder. Ze is altijd een hele mooie shetlander niet te dik en niet te dun. Voor een shetlander *D Maar kan het aan het drachtig zijn liggen dat ze wat magerder wordt? Ze staat niet op gras maar in een klein zandweitje achter in onze tuin. Ze kan de hele dag door hooi eten. Dit was even mijn vraagje. Ik weet niet of dit goed staat, anders even TeMen? :))

MarjoleinS

Re: Shetlander wordt mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 15:05

Niemand??

InekeH87

Re: Shetlander wordt mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:19

Mager worden kan door allerlei dingen. Iets simpels als dat je onbewust meer met haar bent gaan werken of misschien heeft ze last van wormen?
Zo vroeg in de dracht wordt er maar weinig extra's van de merrie gevraagd, in ieder geval zo weinig dat ze er niet van mag vermageren. Als er niets veranderd is in haar voer en het werk etc., dan zou ik toch maar eens een mestonderzoek doen op wormen.
Sowieso is het wel een goed idee om een drachtige merrie wat meer vitaminen en mineralen te geven.